نحوه اطلاع از قیمت خودرو کارکرده در بازار

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ نحوه اطلاع از قیمت خودرو کارکرده در بازار

شاید شما هم جز آن دسته از خریداران و فروشندگان خودرویی باشید که ترجیح دهید به جای خرید خودرو صفر، خودرو کارکرده بخرید و برای این امر هم دلایل شخصی خودتان را داشته باشید. از این رو چرایی و نکات خرید و فروش خودرو کارکرده، راه های متنوع این نوع معامله و در نهایت مزایا و معایب خرید خودرو دست دوم را بررسی‌ می کنیم.

خودروهای کارکرده این روزها سهم زیادی از معاملات خودرویی را به خود اختصاص می‌دهند اما باید پیش از هرگونه معامله ابتدا قیمت خودرو کارکرده مشخص و سپس سایر نکات همچون اطلاعات دقیق خودرو پیگیری شود.

در ابتدا باید پیش از هر موضوع دیگری به این فکر کنید که چرا می‌خواهید خودرو دست دوم بخرید و یا چرا می‌خواهید خودرو خود را بفروشید؟ زیرا شناسایی چرایی از خرید و فروش خودرو به عنوان قدم اول، می تواند شما را به سمت مسیر درست معامله سوق دهد.

در این مرحله شما درست می‌دانید که چرا مایل به فروش خودرو کارکرده خود هستید و باید چه مزایا و معایبی از ماشینتان را به خریدار اعلام می‌کنید. همچنین در صورت خرید خودرو دست دوم، این حق را دارید که از تمامی معایب و آسیب‌های وارد شده به ماشین مطلع شوید.

 اطلاع از قیمت خودرو کارکرده در بازار

مهم ترین نکات هنگام خرید خودرو کارکرده

در ابتدا باید پیش از خرید خودرو کارکرده از بازار نکاتی مهم مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن‌ها کمک گرفتن از کارشناس تخصصی خرید و فروش خودرو چه در امور فنی خودرو و چه در سایر موارد همچون سندزنی، فک پلاک و غیره است.

پس از بررسی دقیق خودرو بهتر است مجددا سراغ بررسی موتور خودرو بروید و از کارشناس فنی خودرو بخواهید موتور را مجددا و با دقت هرچه بیشتر بررسی کند. برای این منظور، باید هنگامی که خودرو روشن است موتور توسط کارشناس تخصصی بررسی شود. سپس به سراغ اگزوز خودرو بروید. اگزوز باید هنگام استارت زدن و دنده عقب رفتن بررسی شود که آیا هنگام خروج دود از خودرو آبی هم از آن خارج می‌شود یا خیر؟

در نهایت روغن موتور را با کمک کارشناس تخصصی خودرو چک کنید و سایر بررسی‌ها را ادامه دهید. همچنین از آخرین وضعیت سرویس‌های دوره‌ای خودرو، بیمه شخص ثالث، بدنه و پرداخت کامل خلافی‌های خودرو از صاحب ماشین مطمئن شوید تا پس از معامله دچار مشکلات مربوطه نشوید.

مراقب خرید و فروش در مراکز معاملات حضوری خودرو باشید

با گسترش خرید و فروش خودرو در بازار خودروهای دست دوم در کلان شهرها به ویژه در پایتخت، مراکز خرید و فروش خودرو آن هم به صورت هفتگی در شرق و غرب و جنوب تهران رونق گرفت.

مراکزی متعلق به شهرداری تهران که هر هفته جمعه‌ها تعداد زیادی خریداران و فروشندگان خودرو را گرد هم می‌آورد تا ماشین خود را با بهترین قیمت به فروش برسانند و خریداران نیز خودرو مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنند. در این مراکز فروشندگان با خودرو و خریداران با پول در جیبشان وارد می‌شوند.

البته باید بدانید که چه شما موفق به انجام معامله شوید و چه نشوید، باید هنگام ورود به این مراکز هزینه‌ای پرداخت کنید. حالا هزینه کارشناسی و تعمیرات لازم و سند زدن خودرو که دیگر جای خود دارد. این درحالی است که برخی سایت‌های معتبر فروش خودرو، هیچ هزینه‌ای بابت کارشناسی و کمیسیون معامله دریافت نمی‌کنند.

حالا تصور کنید یک روز جمعه شما به همراه دوست خودروشناس خود به یکی از این مراکز می‌روید تا ماشین مورد نیاز خود را خریداری کنید، پس از ساعت‌ها جستجو در نهایت خودرو دلخواهتان را پیدا می‌کنید و به سراغ معامله می روید.

بالاخره با کمی چانه زنی طرفین، معامله انجام می شود و مقرر می‌شود پس از انجام امور اداری و انتقال سند و همچنین پرداخت وجه، خودرو را تحویل بگیرید.

در نهایت روز موعود فرا می‌رسد و خودرو تحویل گرفته می‌شود؛ اما پس از مدتی طی مسیر و گذر از پیچ و خم خیابان ها، ناگهان صداهایی عجیب از داخل موتور به گوشتان می‌رسد بلافاصله با فروشنده تماس می‌گیرید و موضوع را در میان می‌گذارید. در اکثر موارد فروشنده این موضوع را انکار می‌کند و حتی می گوید روز کارشناسی و ملاقات خضوری خودرو هیچ مشکلی وجود نداشته است.

حالا شما می‌مانید و هزینه تعمیر موتور ماشین تازه خریداری شده تان! احتمالا با خود می‌گویید که کاش خودرو را از یک سایت معتبر و یا حضور کارشناس تخصصی خریداری می‌کردم…

البته این شاید برشی بسیار کم دردسر از خرید و فروش خودرو در این مراکز باشد و ممکن است گاه مشکلاتی بزرگ‌تر و غیر قابل حل وجود داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام خرید یا فروش خودرو دست دومتان حتما از کارشناسان مجرب و متخصص در این حوزه کمک گیرید.


نحوه فروش آنلاین خودرو در ۴۵ دقیقه

همانگونه که خرید و فروش در بازارهای حضوری معاملات خودرو با مشکلات، سودجویی مالی و بسیاری موارد دیگر همراه است؛ به طور قطع خرید و فروش‌های اینترنتی نیز با همین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

از این رو باید پیش از اجام هرگونه معامله چه در بازار فیزیکی و چه در بازار آنلاین از صحت اطلاعات خودرو، مدارک مورد نیاز و در نهایت سلامت خودرو اطمینان حاصل کنیم. همچنین در این موارد از دوستان آشنا به معاملات و یا کارشناسان تخصصی خودرو کمک بگیریم.

لازم به ذکر است که نمی توان همه معاملات را هم خطرناک و تهدید آمیز عنوان کرد. چرا که بسیاری معاملان حضوری و آنلاینی هم بوده‌اند که با رضایت کامل طرفین انجام شده و حتی بارها و بارها خریدار و فروشنده را به این گونه معاملات تشویق کرده است.

حال در زمانی که رقابت میان فروشندگان خودرو در بازار آنلاین بسیار بیشتر از بازار حضوری معاملات خودرو است؛ سرعت در قیمت گذاری، سهولت در انتخاب خریدار، کاهش زمان نقل و انتقال سندها و مدارک مد نظر مشتریان است که سایت تخصصی فروش خودرو ۴۵ به راحتی توانسته است تجربه فروش سریع،‌ آسان و البته مطمئن را به فروشندگان خودرو کارکرده هدیه دهد.

چگونه از قیمت خودروکارکرده در بازار باخبر شویم؟

باید بگوییم قبل از هر اقدامی که پیش‌تر ذکر شد، باید ابتدا قیمت خودرو دست دوم خود را از مراجع قابل اعتماد دریافت کنید. تا پیش از معرفی خودروتان به فروشندگان چه در بازار ( همچون دوستان، آشنایان، همکاران و …) و یا سایت‌های فروش خودرو، حتما بازه قیمتی از ماشین خود داشته باشید.

در حال حاضر سایت خودرو۴۵ متخصص در فروش خودروهای کارکرده شما، می تواند به راحتی بازه قیمتی خودرو کارکرده شما را در اختیارتان قرار دهد. همچنین در صورت تمایل به فروش قطعی، می‌توانید با اعلام مشخصات دقیق خودرو و پس از آن قرار ملاقات با کارشناسان تخصصی این شرکت خودروتان را با مناسب‌ترین قیمت به فروش برسانید.

فروش فوری خودرو

نویسنده: نگار میرکریمی