SWM G05، شاسی‌بلند دورگه چینی ایتالیایی

۱ مرداد ۱۴۰۰ SWM G05، شاسی‌بلند دورگه چینی ایتالیایی

احتمالا در یکی از خیابان‌های تهران، دو دستگاه خودرو شاسی‌بلند را پشت کامیونت‌ها دیده‌اید. شاسی‌بلندهایی که در مرکز در صندوق عقبشان سه حرف انگلیسی SWM و در گوشه پایین سمت راست هم عبارت G05 درج شده است. این خودروها اولین دستگاه‌های اس دبلیو ام G05 هستند که برای تست و آزمایش وارد کشور شده‌اند. این شاسی‌بلندها متعلق به شرکت سیف خودرو است که پیشتر G01 SWM، اس دبلیو ام G01 F و بیسو T3 را نیز به مشتریان ایرانی عرضه کرده بود.

مشخصات فنی اس دبلیو ام G05

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱۵۰۰ سی سی

۲۰۰۰ سی سی

نوع موتور

SW15T بنزینی (۱.۵ لیتری)

SWE20 بنزینی (۲ لیتری)

تنفس موتور

توربوشارژ (۱.۵ لیتری)

طبیعی (۲ لیتری)

حداکثر قدرت

۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه (۱.۵ لیتری)

۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (۲ لیتری)

حداکثر گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ دور در دقیقه (۱.۵ لیتری)

۱۹۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (۲ لیتری)

شتاب

حداکثر سرعت

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۵ سرعته دستی

۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

میله پیچشی

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور (کراس اوور)

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

دیسکی

ابعاد و اندازه‌ها

طول

۴۷۵۰ میلیمتر

عرض

۱۸۶۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۸۰ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۷۵۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۵۶۰ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

—-

قطر رینگ

۱۷ اینچ

چرخ جلو و عقب

R17 225/65

تعداد سرنشین

۷ نفر

توضیحات: هنوز شتاب، حداکثر سرعت، مصرف سوخت ترکیبی و حجم مخزن سوخت این خودرو اعلام نشده است.

طراحی ظاهری SWM G05

طراحی ظاهری SWM G05

SWM اس دبلیو ام مخفف کلمه Speedy Working Motors است و در صنعت خودرو فعالیت دارد. اصلیت این شرکت به ایتالیا برمی‌گردد که در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی با نام SV.VM به تولید موتورسیکلت مشغول بود و مقر اصلی این شرکت در میلان ایتالیا قرار داشت. این شرکت موتورسازی ایتالیایی در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه خودروسازی چینی برلیانس شینری خریداری شد.

بعد از مالکیت چینی‌ها، نام این شرکت از SV.VM به SWM تغییر پیدا کرد و فعالیت‌های طراحی و تولید موتورسیکلت از سر گرفته شد و دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ پا به دنیای خودرو و صنعت خودروسازی گذاشت.

مرکز طراحی این شرکت در میلان ایتالیا قرار دارد و تولید محصولات SWM در چونگ‌کینگ چین انجام می‌شود. اولین خودرو با نام SWM، کراس اوور کامپکت هفت نفره اس دبلیو ام X7 بود که به فاصله کوتاهی بعد از تاسیس شرکت ارائه شد.

اس دبلیو ام G05، جدیدترین شاسی‌بلند چینی در ایران

شاسی بلند SWM G05

اس دبلیو ام G05، جدیدترین محصول شرکت اس دبلیو ام و همین طور تازه‌ترین خودرویی است که توسط سیف خودرو به بازار ایران می‌آید. این شاسی‌بلند کراس اوور اندازه متوسط هفت نفره در کارخانه SWM در چونگ‌کینگ چین تولید و در سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) معرفی شد. این خودرو دومین محصول سری G است که پس از اس دبلیو ام G01 و اس دبلیو ام G01F به مشتریان ایران معرفی می‌شود. دو مدل G01 در سال ۹۹ به بازار ایران ارائه شده‌اند.

با توجه به اینکه مرکز طراحی SWM در میلان ایتالیا قرار دارد و مسئولیت این بخش نیز با مدیران اروپایی است، بنابراین طبق انتظار، چهره اس دبلیو ام G05 شبیه به خودروهای اروپایی شده است اما این باعث نشده تا شکل و شمایل این خودرو شباهتی به دیگر خودروهای چینی مثل چری و تیگو نباشد. جلوپنجره SWM G05 به شکل مستطیل شده و دیگر خبری از جلوپنجره شش ضلعی G01 نیست. چراغ‌های جلو حالتی اخمو داشته و در ترکیب با این جلوپنجره، چهره‌ای جدی به این خودرو داده است. در عقب خودرو، چراغ‌ها از یک سو به سوی دیگر کشیده شده‌اند.

فاصله اس دبلیو ام با زمین نسبت به دیگر خودروها کمتر است و با داشتن ۷ صندلی، می‌توان این کراس اوور را در کلاس MVP نیز طبقه‌بندی کرد. در چین، SWM G05 با دو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود و انتظار داریم تا G05های سیف خودرو از موتور توربوشارژ استفاده کنند. قدرت این موتور ۱۵۶ اسب بخار است و از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک نیروی موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

اس دبلیو ام G05 با یک کابین مدرن

طراحی داخلی SWM G05

با توجه به اینکه این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار آمده، بنابراین باید خودرو مدرنی باشد. از این رو شرکت تولیدکننده یک نمایشگر ۱۲ اینچی را برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در وسط داشبورد و به صورت عمودی قرار داده و کیلومترشمار نیز یک نمایشگر LCD دیجیتال است. اس دبلیو ام G05 به سیستم شبکه خودرو E-go مجهز شده و برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان از امکاناتی مثل کیسه هوا پرده‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار تصادف از جلو و هشدار رانندگی بین خطوط استفاده می‌کند.

اس دبلیو ام G05، گران‌ترین شاسی‌بلند چینی در ایران

اس دبلیو ام G05 در چین با قیمت ۱۱ هزار دلار تا ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد و هر چند هنوز قیمت دقیقی از سوی سیف خودرو اعلام نشده، اما می‌توان حدس زد که این کراس اوور هفت نفره با قیمت ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به فروش برسد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو