جنسیس آمار فروش هیوندای را افزایش داد

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ جنسیس آمار فروش هیوندای را افزایش داد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از کمپانی هیوندای، سود سه ماهه پایانی 2020 در این کمپانی افزایش 5 درصدی داشته است.

گروه خودروسازی هیوندای موتور، آمار فروش سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد که حاکی از اعداد و ارقام مثبت و سوددهی این گروه خودروساز دارد. سود سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ هیوندای، نسب به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد افزایش داشته است. با این وجود، میزان فروش جهانی خودروهای این گروه، با ۴.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده است.

این خودروساز کره‌ای سود خالص ۱.۱۸ میلیارد دلاری را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی گزارش کرد. این عدد در سال ۲۰۱۹ معادل ۷۹۰ میلیون دلار بوده است. هر چند به دلیل کاهش ارزش پول کره جنوبی در برابر دلار، میزان سود این شرکت نیز کمی کاهش پیدا کرد.

فروش فوری خودرو

افزایش آمار فروش هیوندای به لطف خودروهای لوکس جنسیس

هیوندای جنسیس G80

اما نکته مهمی که درباره افزایش ۵۷ درصدی سود گروه خودروسازی هیوندای موتور قابل توجه به نظر می‌رسد، این است که بخش زیادی از این سود ناشی از افزایش میزان تقاضا برای خودروهای لوکس، به ویژه جنسیس G80 و جنسیس GV80 است. البته بخشی از این سودآوری نیز به قیمت ارزان بنزین برمی‌گردد.

آمار فروش هیوندای در خارج از کره جنوبی ۶.۶ درصد کاهش داشت که ناشی از کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. در مجموع، فروش کل هیوندای ۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۳۷ دستگاه بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۱۵.۴ درصدی مواجه شده است.

پیش‌بینی آمار فروش هیوندای در سال ۲۰۲۱

جنسیس GV80

گروه خودروسازی هیوندای امیدوار است تا در سال ۲۰۲۱ میلادی بتواند ۴.۱۶ میلیون دستگاه از محصولاتش را در بازارهای جهانی به فروش برساند. پیش‌بینی می‌شود آمار فروش هیوندا در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۸ درصد در بازار چین و ۱۲ درصد در بازار ایالات متحده آمریکا افزایش داشته باشد.

همچنین هیوندای قصد دارد در سال ۲۰۲۱ با ارائه محصولاتی در حوزه‌های خودرو برقی، رباتیک و باتری خودروهای الکتریکی به یکی از شرکت‌های بزرگ اتومبیل‌های هوشمند تبدیل شود. اولین خودرو برقی مدرن هیوندای با نام ایونیک ۵ تا چند هفته دیگر رونمایی می‌شود.

قرار است دو خودرو دیگر نیز بر اساس پلتفرم تمام برقی هیوندای تولید و ارائه شود. اما همان طور که هر خودروسازی به اتومبیل‌های پرفروش نیاز دارد، هیوندای نیز همچنان به تولید و عرضه خودروهای پرفروش و پولسازی مثل اتومبیل‌های شاسی‌بلند و ماشین‌های لوکس ادامه خواهد داد.

علیرغم فراخوان خودرو برقی هیوندای کنا به دلیل آتش‌سوزی، انتظار می‌رود تا میزان فروش خودروهای برقی این گروه در سال جاری افزایش پیدا کند.

در کمال تعجب و ناباوری، در گزارش مالی سه ماهه پایانی هیوندای هیچ اشاره‌ای به همکاری این شرکت با اپل نشده است. البته حدود یک ماه قبل، خبری در این زمینه منتشر شده بود، اما در حال حاضر نام دیگر خودروساز کره‌ای، یعنی کیا به عنوان شریک اپل مطرح شده است.

هیوندای جنسیس Ioniq

 

منبع: carbuzz

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو کارکرده