اورا باله کَت، نسخه چینی بیتل

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ اورا باله کَت، نسخه چینی بیتل

اورا با ساز و کار صنعت خودروسازی غریبه نیست. این برند که زیر مجموعه کمپانی خودروسازی چینی گریت وال محسوب می‌شود، در نمایشگاه چنگدو 2021 از یک محصول جدید به نام باله کَت رونمایی کرد که ظاهرا همتای چینی یکی از برترین محصولات تاریخ این صنعت، یعنی فولکس واگن بیتل، است.

ORA نام برندی زیر مجموعه‌ است که به کمپانی بزرگ Great Wall Motors چین تعلق دارد. این نام در حال حاضر خودروهای الکتریکی جمع و جور می‌سازد و اخیرا از یک محصول جدید به نام باله کت رونمایی کرده است.

بدون شک می‌توان در نگاه اول، متوجه شباهت غیر قابل انکار این خودرو چینی با فولکس واگن بیتل شد. به نظر می‌رسد که اورا علاقه وافری به الهام گرفتن از خودروهای کلاسیک تاریخ صنعت خودروسازی دارد، چرا که پیش‌تر یک مدل به نام پانک کت معرفی کرد که آن‌ هم به بیتل افسانه‌ای بی‌شباهت نبود. به نظر می‌رسد که باله کت در یک قدمی مرحله تولید انبوه ایستاده و طی چند سال آینده به دیگر خواهر و برادرهای چینی خود می‌پیوندد.

به نظر می‌رسد که هر دو فرزند اورا (پانک کت و باله کت) در طراحی ظاهری به شدت از فولکس واگن بیتل الهام گرفته‌اند، با این حال باله کت جزئیات بیشتری دارد. همچنین چراغ‌های باله کت نسبت به پانک کت زاویه‌دارتر است. از طرفی دیگر این خودرو برقی کوچک، به سنسور جلو مجهز است که خود از مجهز بودن باله کت به فناوری روز دنیا خبر می‌دهد.

مطالب مرتبط:

همانطور که در تصاویر مشخص است، در بخش پشتی کابین فضای نسبتا قابل توجهی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است، چرا که سقف از ستون C با شیب تندی همراه می‌شود که نتیجه آن فضای بیشتر در این بخش است. روی گلگیر این بیتل چینی، می‌توان پورت شارژر آن را مشاهده کرد که موتور برقی را جانی دوباره می‌بخشد. با دقت بیشتر می‌توان به شباهت‌های عمیق‌ترین بین این خودرو الکتریکی و بیتل اصلی که یکی از شاهکارهای این صنعت است، پی برد. از آنجایی که رنگ بدنه ترکیبی از سفید و صورتی بسیار ملایم است، به نظر می‌رسد که جامعه هدف باله کت بانوان کلاسیک پسند باشند.

فضای داخلی کابین نیز مانند همه خودروهای امروز بازار تکمیل و تجهیز است. در این فضا از سه رنگ طوسی کم رنگ، سفید و صورتی استفاده شده که با یک دیگر در هارمونی هستند و ترکیب زیبایی خلق می‌کنند. همچنین می‌توان روی درها و بخشی از صندلی‌ها، نقش گل‌های ظریف و مینیمالی را دید که زیبایی کابین را دو چندان می‌کند. فضای کابین نه تنها زیباست، بلکه به تکنولوژی‌های روزی همچون صفحه نمایش اطلاعات / سرگرمی لمسی و فناوری‌های دیگر دنیای خودروسازی مجهز است.

متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی از مشخصات فنی این بیتل الکتریکی و چینی در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که پک‌های باتری خفته زیر کاپوت آن، طیفی برابر با 400 تا 500 مایل به همراه دارد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان