آشنایی با بدترین خودروهای اسپرت تاریخ

۹ خرداد ۱۳۹۹ آشنایی با بدترین خودروهای اسپرت تاریخ

بدترین خودروهای اسپرت تاریخ هم صاحبانی علاقمند دارد که روزی با عشق و علاقه نسبت به خرید این خودروها اقدام کرده‌اند. خودروهایی که روزی از جمله بهترین خودروهای زمان خود محسوب می‌شدند اما اکنون در لیستی از بدترین خودروهای اسپرت تاریخ شناخته شده‌اند.

به طور کلی عوامل زیادی هستند که یک خودرو را به بدترین ماشین تبدیل ‌کنند؛ عواملی همچون ضعیف بودن موتور یا بد ساخت بودن خودرو که پس از گذشت مدتی از تولید و عرضه آن نمایان شده است.

پورشه ۹۱۴، محصول سال ۱۹۶۹

پورشه 914

Porsche 911 قابلیت این را داشت که به یک خودروی اسپرت بسیار خوب تبدیل شود، اما متاسفانه بیش از اندازه ضعیف بود. خیلی از افراد در دنیای خودرو، این مدل را بدترین ماشین اسپرت تاریخ می‌دانند. قطعا سریع نبودن، بزرگترین دلیل این انتخاب است.

تویوتا GT86، محصول سال ۲۰۱۲

تویوتا GT86

این طور که به نظر می‌رسد، Toyota GT 86 یکی از خودروهای اسپرت نسبتا جدید است که با کاملا با شکست مواجه شده است. نکته جالب توجه این است که جی تی ۸۶، از هیچ یک از تکنولوژی‌های روزی که در مدل‌های قدیمی‌تر برند تویوتا استفاده می‌شد، بهره نبرده است. با وجود تمامی مشکلات عمده‌ای که موتور آن دارا است، حتی از یک ماشین اسپرت میان رده هم کیفیت پایین‌تری دارد.

میجت MG، محصول سال ۱۹۷۹

میجت MG

قرار بود که این مدل به یکی از عجایب دنیای صنعت خودروسازی تبدیل شود، اما ، یکی از نقاط ضعف این خودرو، شتاب صفر تا صد پایین آن تا ۱۵ ثانیه بود. گرچه ممکن است با خودتان بگویید که این ماشین یک مدل قدیمی است، اما این خودرو حتی در زمان خودش هم نسبت به دیگر رقبا عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

فورد ماستنگ سال ۱۹۹۴

فورد ماستنگ

همه می‌دانند که سری ماستنگ، محبوب‌ترین محصول فورد است، اما این دلیل نمی‌شود که این کمپانی در ساخت ماستنگ محبوبش اشتباه نکند. Ford Mustang 1994 به قدری کند بود که بر فروش تمامی خط تولید محصول پرطرفدار اثر منفی گذاشت. این مدل یکی از بدترین موتورهای تاریخ خودروسازی را دارد.

پورشه ۹۲۴، محصول سال ۱۹۷۶

پورشه 924

این مدل زمانی تولید شد که کمپانی در دوران اوج خود به سر می‌برد. بنابراین توقع می‌رفت که به گل سر سبد شرکت تبدیل شود، اما چه کسی باورش می‌شد که پورشه هم می‌تواند خودروهای بدی تحویل بازار دهد؟ چیزی نگذشت که به دلیل سرعت پایین و خراب شدن در موقعیت‌های مختلف،Porsche 924 هم از رده خارج شد.

فراری موندیال، محصول سال ۱۹۸۲

فراری موندیال

این فراری به قدری مشکلات اساسی داشت که سریعا به یکی از افتضاح‌ترین محصولات کمپانی تبدیل شد. دقیقا مانند پورشه، فراری هم نتوانست از تاثیرات منفی این مدل بر بازارش جلوگیری کند. بنابراین، این مدل هم به لیست بدترین خودروهای تاریخ اضافه می‌شود. استانداردهای ساخت این مدل اصلا با استانداردهای دیگر مدل‌های این کمپانی یکسان نبود.

ساترن اسکای، محصول سال ۲۰۰۹

ساترن اسکای

Saturn Sky مدلی بود که کمپانی سازنده توقع داشت برندش را نجات دهد، دریغ از این که خودِ این مدل به کمک نیاز داشت! در واقع این مدل بسیار ضعیف عمل کرد و برخی تقصیر شکست کمپانی سازنده را بر گردن همین ماشین می‌اندازند. ظاهر این محصول مانند یک خودروی بسیار متوسط بود، اما عملکرد بسیار بدی داشت.

جگوار تیپ ای، محصول سال ۱۹۷۴

جگوار E-Type

به نظر می‌رسد دهه ۷۰ میلادی، دهه موفقی برای غول‌های خودروساز در تاریخ خودروسازی جهان از لحاظ ماشین‌های اسپرت نبود. یکی دیگر از خودروهای نه چندان جالبی که در این دوران متولد شد، E-Type است. در اینکه جگوار یک کمپانی بی نظیر است شکی نیست، اما این دلیل نمی‌شود که همه محصولاتش درجه یک باشند. خوشبختانه ظاهر این مدل، به زیبایی و جذابی اجدادش بود.

شوی کامارو، محصول سال ۱۹۹۲

شوی کامارو

شوی کامارو یکی دیگر از سری خودروهای به یادماندنی است که تاثیر بسیار بزرگی بر صنعت خودروسازی داشت، اما متاسفانه مدل سال ۱۹۹۲ اصلا موفق نبود. سرعت این ماشین بسیار کم بود، طوری که اصلا در دسته خودروهای اسپرت قرار نمی‌گرفت. به دلیل سرعت پایینش، مدام به تعمیرات قطعات مختلف نیاز داشت.

دلوریان DMC-12، محصول سال ۱۹۸۱

دلوریان DMC-12

با اینکه دلوریان بسیار محبوب است، اما مدل DMC-12 یکی از فاجعه ‌آمیزترین مدل‌های این لیست است. دلیل این شکست، مانند دیگر خودروهای این لیست، موتور ضعیف آن بود. شاید اگر ساخت بهتری داشت، می‌توانست در زمان خودش به یک هیولای شکست ناپذیر تبدیل شود. متاسفانه تاریخ عوض نشده و این مدل هم از لیستِ افتضاح‌ترین‌ها پاک نخواهد شد.

نیسان 350Z، محصول سال ۲۰۰۲

نیسان 350Z

این مدل در طول سال‌ها، به باد شدید انتقادات گرفته شد. دلیل این انتقادات و نظرات منفی، عدم توانایی کمپانی نیسان در بهتر ساختن این مدل بود. شاید یکی از بدترین ویژگی‌های این نیسان، سرعت لاک پشتی‌اش بود. این مدل تا ابد به عنوان افتضاح‌ترین محصول نیسان در تاریخ باقی می‌ماند.

فراری دینو ۲۰۶، محصول سال ۱۹۶۸

فراری دینو

قطعا این فراری، ظاهر یک خودروی اسپرت خیلی جذاب را دارد. خیلی‌ها در نگاه اول فکر می‌کنند که این محصول یکی از موفق‌ترین مدل‌های تاریخ فراری است، اما متاسفانه حقیقت چیز دیگریست. موتور این مدل هم مانند مدل‌های دیگر، چندان تعریفی ندارد. شاید اگر سرعت آن کمی بهتر بود، می‌توانست خودش را در دل افراد زیادی جا کند.

شوی کوبالت SS، محصول سال ۲۰۰۶

شوی کوبالت SS

اکثر خودروهای این لیست، تنها ظاهرشان شبیه محصولات اسپرت است. شوی کوبالت هم از این قاعده مستنثتی نیست. این مدل باید به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌شد، اما متاسفانه سرنوشت به شکل دیگری رقم خورد و این خودرو در جایگاه دوازدهم این لیست قرار گرفت. دلیل شکست این محصول، عجله کمپانی برای ساخت هرچه سریع‌تر کوبالت SS بود.

دوج چارجر، محصول سال ۱۹۷۶

دوج چارجر

دوج چارجر هم به لیست کمپانی‌های ناکام دهه ۷۰ میلادی در زمینه ساخت محصولات اسپرت اضافه شد. قطعا سری چارجر به یادماندنی‌ترین بخش تاریخ دوج را پوشش می‌دهد، اما این مدل به مایه شرمساری کمپانی تبدیل شد.

نتیجه گیری

همانگونه که از نام خودروهای اسپرت مشخص است، این خودروها طرفداران ویژه و خاصی دارند که به دنبال تجربه سرعت و هیجان در رانندگی هستند، از این رو اگر سرعت و هیجان کافی از رانندگی با این خودروها را کسب نکند، به یکی از منتقدان اصلی این خودروها و یا برند و مدل خریداری شده تبدیل می‌شوند که در نهایت آن مدل خودروها را در لیست بدترین‌ها قرار می‌دهد. اما در مقابل خودروهای اسپرتی در دنیا هستند که طرفداران آن‌ها حاضر به تعویض خودرویشان با مدل‌های دیگری نیستند و همین تعصب باعث شده است تا خودروهایی از برندهای مطرح دنیا در لیستی از برترین خودروهای اسپرت دنیا تبدیل شوند.

فروش فوری خودرو

منبع: hotcars

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان