بررسی مشخصات فنی جیلی GC6

۱۵ تیر ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی جیلی GC6

خودروهای جیلی از اوایل دهه ۹۰ در قالب خودرو وارداتی از گمرک گذشت و به خیابان‌های کشور رسید. این شرکت به دلیل مشکلاتی که واردکننده داشت نتوانست موفقیت چندانی کسب کند و خیلی زود با بازار خودرو ایران خداحافظی کرد. اما این پایان کار نبود و مونتاژ جیلی GC6 توسط خودروسازان بم باعث شد تا دوباره نام این کمپانی چینی در بازار کشور شنیده شود. خودرو جیلی GC6 اولین و در حال حاضر تنها محصول کمپانی جیلی از چین در ایران است که به صورت مونتاژ داخلی، روانه بازار کشورمان شده است. جیلی GC6 ابتدا در قالب مدل الیت (فیس قدیم) از سال ۱۳۹۶ به دست مشتریان ایرانی رسید، اما چهره نه چندان مدرن و برخی کمبودهای دیگر سبب شد تا خودروسازان بم خیلی زود اقدام به عرضه نسخه فیس‌لیفت با امکانات بیشتر و طراحی مدرن‌تر تحت عنوان جیلی GC6 اکسلنت کند. این سدان چینی تا سال ۹۷ روی خط مونتاژ باقی ماند و بعد از آن تولید GC6 تعطیل شد.

مزایا و معایب

+ سواری نرم

– عایق‌بندی ضعیف

– عرضه محدود

مشخصات فنی

جیلی  GC6 در زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر دارد که توان آن ۱۰۵ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور به ۱۴۱ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد جیلی GC6 اکسلنت که نیروی حاصل از پیشرانه آن توسط جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ سرعته ساخت جتکو ژاپن به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، برابر با ۱۳.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۳۲ کیلوگرمی به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت جیلی GC6 اکسلنت حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

با این حساب می‌توان گفت اگر به دنبال یک سدان با عملکرد فنی نسبتا مهیج و چالاک هستید، جیلی GC6 نمی‌تواند به طور کامل نیازهای شما را برآورده سازد، اما قادر است پاسخگوی احتیاجات متعارف خانواده‌ها باشد.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۰۵ اسب بخار

گشتاور

۱۴۶ نیوتن.متر

گیربکس

۴ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۳.۵ ثانیه

سرعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

هیدرولیکی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۳۴۲ میلیمتر

عرض

۱۶۹۲ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۳۵ میلیمتر

فاصله محورها

۲۵۰۲ میلیمتر

وزن خالص

۱۱۱۳۲ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق

حجم مخزن سوخت

۴۵ لیتر

قطر رینگ

۱۶ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

ندارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

ندارد

کنترل پایداری

ندارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

ندارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

ندارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

ندارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی جیلی GC6

طراحی ظاهری جیلی GC6 به گونه‌ای است که در همان نگاه اول می‌توان فهمید با یک محصول اقتصادی و ارزان‌قیمت طرف هستیم که البته با توجه به قیمت بالای خودرو در کشورمان دیگر نمی‌توان به این محصول لقب خودرو اقتصادی را داد. به هر حال جیلی GC6 یک سدان اقتصادی است که جهت حضور در بازار کشورهای در حال توسعه طراحی شده است.

فیس‌لیفت مدل اکسلنت سبب شده تا طرح چهره این سدان بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از مدل الیت به نظر برسد. فرم هندسی چراغ‌های جلو با گوشه‌های تیز و حالت مناسب جلوپنجره شمایلی اسپرت و تهاجمی به این سدان چینی داده است. طراحی زیبا و متمایز سپر جلو و تعبیه چراغ‌های دیلایت در دو طرف سپر و دریچه‌های تهویه آن ظاهری مدرن به این بخش از چهره جیلی GC6 اکسلنت بخشیده که در مقایسه با مدل الیت چهره‌ای به مراتب به‌روزتر و چشم‌نوازتر را از این سدان جمع‌وجور به نمایش گذاشته است. حالت برآمده قسمت میانی درب کاپوت نیز باعث عضلانی‌تر جلوه کردن نمای جلوی جیلی GC6 شده است.

در نمای کناری شاهد تغییرات کلی نسبت به مدل الیت نیستیم و خطوط ساده به سبکی کلاسیک کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. یک خط شانه‌ای نیز چراغ‌های عقب و جلو را پس از عبور از بخش بالایی دستگیره‌های درها به یکدیگر متصل کرده و از سادگی این نما همراه با حجم‌پردازی‌های جزئی کاسته است.

در قسمت عقب نیز شاهد تغییر نه‌چندان کلی المان‌هایی از جمله چراغ‌ها، تزیینات درب صندوق و سپر هستیم که از هماهنگی زیادی با نمای روبه‌رو برخوردار نیست. چراغ‌های مه‌شکن پایین سپر و تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی از جمله تغییرات در نمای پشت جیلی GC6 محسوب می‌شوند.

در کل، نمای ظاهری جیلی GC6 در مدل اکسلنت بسیار بهتر از گذشته بوده و در مقایسه با سدان‌های داخلی نمای کاملا مدرن‌تر و جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی

کابین جیلی GC6

پس از ورود به کابین جیلی GC6 متوجه تغییر و تحولات این بخش نسبت به گذشته خواهید شد که سبب به وجود آمدن نمایی مدرن‌تر و جذاب‌تر شده است. بخش‌هایی همچون سیستم مالتی‌مدیا به همراه تریم دو رنگ، جزو تغییرات کابین جیلی GC6 اکسلنت نسبت به قبل به حساب می‌آیند.

طراحی کنسول میانی این محصول نیز به زیبایی انجام شده و نمای مدرنی پیدا کرده است. غربیلک فرمان هم به نوبه خود خوش‌دست و خوش‌فرم ساخته شده و از روکش چرمی در آن بهره گرفته شده است. پنل کیلومترشمار آنالوگ هم در پشت فرمان اطلاعات لازم را به راننده منتقل خواهد کرد.

همچنین فرم صندلی‌ها نیز مناسب ارزیابی می‌شود و از روکش با کیفیت در آنها استفاده شده. متریال رودری‌ها و داشبرد از جنس پلاستیک سخت و نه چندان گران‌قیمت بوده که خیلی مرغوب نیست، اما می‌توان در این رنج قیمت آن را قابل قبول دانست.

همچنین صندلی‌های ردیف عقب از لحاظ فضای پا و زانو و سر محدودیت‌هایی را برای سرنشینان بلندقد به همراه خواهد داشت. صندوق عقب نیز فضای کافی را جهت جای دادن اسباب و وسایل در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در مجموع، کابین جیلی GC6 از لحاظ طراحی ظاهری یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها در این رنج قیمت محسوب شده اما از لحاظ کیفیت و گنجایش صندلی‌های ردیف عقب نمی‌توان نمره بالایی به آن داد.

جیلی GC6؛ ساده و معمولی

نمای عقب جیلی GC6

جیلی یکی از برندهای چینی موجود در بازار ایران است که با وجود عرضه ۴ محصول نتوانست به موفقیت دست پیدا کند و فروش خوبی داشته باشد. جیلی GC6 آخرین خودرو این کمپانی هم عرضه محدودی داشت و مشتریان کمی پیدا کرد. البته قیمت بالا، عدم وجود آپشن‌های کاربردی و طراحی ظاهری معمولی دلایلی است که این خودرو را مورد پسند ایرانی‌ها قرار نداد.

در حال حاضر خرید خودرو کارکرده جیلی GC6 با قیمت‌های ۳۸۰ میلیون تا ۴۴۰ میلیون امکان‌پذیر است که با توجه به طراحی ظاهری، آپشن‌ها و مشخصات فنی، ارزش این مبلغ را ندارد و با این بودجه می‌توان خودروهای بهتر و به‌روزتری را خریداری کرد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو