بررسی رنو کپچر ۲۰۲۰؛ خودرویی با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها

۱۳ فروردین ۱۴۰۰ بررسی رنو کپچر ۲۰۲۰؛ خودرویی با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها

فوریه سال ۲۰۲۰ بود که رنو خودرو کپچر را با قیمتی در حدود ۱۸ هزار پوند وارد بازار انگلستان کرد تا محصولاتی همچون نیسان جوک و اشکودا کاروک را به چالش بکشاند.

مراحل طراحی و تولید رنو کپچر در نسل دوم از سال ۲۰۱۹ آغاز و در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نیز این خودرو راهی بازار کشورهای مختلف شد. رنو کپچر با هدف کسب رضایت بیشتر و افزایش آمار فروش رنو طراحی و تولید شد و اتفاقا هدفش نیز محقق شد.

امکانات و تجهیزات رنو کپچر ۲۰۲۰

رنو کراس‌اوور کامپکت کپچر ۲۰۲۰ را در نسخه استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی فولادی، حسگر باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، نمایشگر ۴.۲ اینچی و کامپیوتر سفری مجهز کرده است. این خودرو همچنین از یک نمایشگر لمسی مرکزی ۷ اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر از دو تکنولوژی اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و همچنین یک سیستم صوتی قوی به همراه چهار بلندگو و دو ورودی usb نیز در کنار آن قرار دارد.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که رنو این خودرو را نه تنها در داخل کابین به امکانات مدرن تجهیز کرده است که در خصوص تجهیزات ایمنی نیز این روند تکرار شده است. سیستم‌های دستیار حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، شناسایی علائم ترافیکی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت همگی از جمله امکانات ایمنی نسخه استاندارد این خودرو هستند.

 

نمای داخلی رنو کپچر ۲۰۲۰

 

سطح امکانات و تجهیزات در نسخه‌های گران‌تر بالاتر نیز رفته است. در نسخه میان‌رده iconic که نسبت به نسخه استاندارد بهای بیشتری دارد شاهد استفاده از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ مه شکن LED جلو، رنگ آمیزی دوگانه، شیشه‌های دودی عقب هستیم. این امکانات تقریبا ۱۵۰۰ پوند به بهای نهایی کپچر افزوده و قیمت این نسخه را چیزی بیشتر از ۱۹ هزار پوند می‌کنند. از دیگر امکانات این نسخه می‌توان به حسگرهای پارک عقب، رهیاب ماهواره‌ای و روف-رک طولی اشاره کرد.

اما گران‌ترین نسخه که به نوعی نسخه پرچمدار محسوب می‌شود بهایی بیشتر از ۲۰ هزار پوند دارد. البته این رقم با افزوده شدن امکانات بیشتر بالاتر نیز خواهد رفت. نسخه اس-ادیشن علاوه‌بر امکانات و تجهیزات نسخه iconic به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی برش-الماسی، حسگرهای پارک جلو، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین دید عقب و روکش‌های چرمی صندلی‌ها نیز مجهز است. در کابین این خودرو دو نمایشگر پشت آمپری ۷ اینچی و نمایشگر بزرگتر ۹.۳ اینچی مخصوص سیستم اطلاعات سرگرمی به چشم می‌خورد.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که رنو امکانات و تجهیزات دیگری را نیز در نظر گرفته که دارندگان هر سه نسخه در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر از آن‌ها بهره‌مند شوند. از جمله این تجهیزات سفارشی می‌توان به پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۰ اینچی، سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم رادار نقاط کور اشاره کرد.

نمای بیرون رنو کپچر ۲۰۲۰

 رنو کپچر در نسل دوم بر اساس جدیدترین نسخه پلتفرم CMF-B ساخته شده است. به همین جهت نیز این خودرو نسبت به نسل قبلی خود در طول، عرض و حتی ارتفاع رشد یافته است. این تغییرات سبب شده که در کپچر ۲۰۲۰ شاهد یک صندوق عقب با ظرفیت ۵۳۶ لیتر باشیم.

فضای مرتبط با سر و پاهای سرنشینان عقب در کپچر جدید راحت‌تر شده و بهبود یافته است.

نمای کناری رنو کپچر ۲۰۲۰

 

جدیدترین نسخه پلتفرم CMF-B نه تنها به کپچر که به دیگر خودروهایی که بر اساس این پلتفرم ساخته شده‌اند وزن کمتر و استحکام بیشتری را هدیه داده است. به همین جهت نیز نمره کلی رنو در نسل جدید کپچر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

دیگر مشخصات پکچر جدید درست مشابه با نمونه قبلی خود است و از این لحاظ تغییراتی در خودرو رخ نداده است.

قوای محرکه رنو کپچر ۲۰۲۰

رنو کراس‌اوور کامپکت کپچر را در طیف گسترده‌ای از پیشرانه راهی بازار کرده است. این خودرو در سه نوع بنزینی و دو نوع دیزلی در دسترس خریداران خود است. نسخه پایه کپچر به یک موتور سه سیلندر TCe با حجم ۱ لیتر مجهز است که یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز آن را همراهی می‌کند. خروجی این ترکیب ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. مصرف سوخت این نسخه نیز بنا به ادعای رنو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نسخه بعدی که باز هم از نوع بنزینی است، شامل یک موتور چهار سیلندر بنزینی با حجم ۱.۳ لیتر است. این قوای محرکه در دو نوع متفاوت در دسترس علاقه‌مندان است. در نوع اول خودرو پیشرانه توانایی تولید ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و در نوع دوم خروجی پیشرانه برابر با ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. هر دو نوع به همراه یک گیربکس اتومات ۷ سرعته دوکلاچه راهی بازار شده‌اند و مصرف سوخت آن‌ها برابر با ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

نمای پشتی رنو کپچر ۲۰۲۰

 

پیشرانه بعدی از نوع دیزلی و ۱.۵ لیتری dci است که درست مشابه با پیشرانه قبلی در دو نوع در دسترس است. مدل نخست می‌تواند ۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در مدل دوم نیز ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور خروجی موتور خودرو است. هر دو نسخه دیزلی را می‌توان با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا یک گیربکس ۷ سرعته اتومات انتخاب کرد.

رنو کپچر ۲۰۲۰ در نوع پلاگین هیبریدی نیز در دسترس علاقه‌مندان است. نسخه پلاگین این خودرو از یک باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی بهره‌مند است که می‌تواند به کمک آن مسافتی در حدود ۵۰ کیلومتر را به صورت کاملا برقی طی کند. گفتنی است این نسخه مصرف سوختی برابر با ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که در نوع خود قابل تقدیر است.

تجربه رانندگی رنو کپچر ۲۰۲۰

براساس تجربه‌های رانندگی منتشر شده از نسخه‌های مختلف این خودرو تفاوت چندانی بین نسخه‌های بنزین‌سوز کپچر در سواری گرفتن نیست. چه بسا که نسخه ۱۲۹ اسب بخاری انتخاب به مراتب بهتری نسبت به نسخه ۱۵۳ اسب بخاری است.

 

رنو کپچر ۲۰۲۰

 

نسخه‌های دیزلی نیز سواری تقریبا مشابه‌ای داشته و انتخاب در بین این نسخه‌ها کاملا سلیقه‌ای و شخصی است. به طور کلی هندلینگ و سواری رنو کپچر ۲۰۲۰ قابل قبول است و این خودرو در حوزه‌های مذکور نمره بالایی دریافت می‌کند.

نویسنده: زهرا ملکی

 

فروش فوری خودرو کارکرده