بهترین خودروهای خانوادگی جهان ۲۰۲۲

۳ خرداد ۱۴۰۱ بهترین خودروهای خانوادگی جهان ۲۰۲۲

خودرو خانوادگی به ماشینی گفته می‌شود که ابعاد و اندازه نرمالی داشته باشد و بتواند یک خانواده را که شامل مادر و پدر و فرزند یا فرزندان می‌شود، در یک محیط راحت از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند.

همان طور که خانواده‌ها می‌توانند از نظر تعداد با هم تفاوت داشته باشند، خودروها نیز از لحاظ ابعاد و اندازه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به همین دلیل هر خانواده باید با توجه به ویژگی‌های خود مثل تعداد اعضا و سن و سال فرزندان و محل زندگی خودرو مناسب خود را بخرد.

تعریف خودرو خانوادگی

خودرو خانوادگی به ماشینی گفته می‌شود که بتواند سرنشینانی با قد و قواره مختلف را در خود جای دهد و امکانات لازم برای یک خانواده معمولی را فراهم کند. خودروهای خانوادگی جدید معمولا امکانات و تجهیزاتی بیشتر از آنچه نیاز باشد در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند، چه از این ماشین‌ها برای بردن و آوردن بچه‌ها به مدرسه و… استفاده کنید و چه قصد داشته باشید به یک مسافرت خانوادگی بروید.

بیشتر خودروهای خانوادگی در قالب سدان، شاسی‌بلند و کراس‌اوور، مینی‌ون و استیشن طراحی، تولید و عرضه می‌شود. هر چند ماشین‌های هاچبک به دلیل اینکه معمولا اندازه‌ای جمع و جور دارند، با این حال تعدادی از آنها را می‌توان جزو خودروهای خانوادگی به حساب آورد.

سدان

برای خانواده‌هایی که راحتی را به هر چیزی ترجیح می‌دهند، خودروهای سدان گزینه مناسبی هستند. سدان‌های بزرگ یا متوسط کابین جاداری دارند و دارای سواری نرم و راحت و مصرف سوخت بهینه‌تری هستند و به همین دلیل، انتخاب مناسبی برای یک خانواده معمولی به شمار می‌آیند. بیشتر این خودروها با سیستم صوتی و تصویری به‌روزی عرضه می‌شوند که می‌توانند لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای را برای بچه‌ها فراهم کنند.

شاسی بلند و کراس اوور

افزایش تعداد اعضای خانواده و برنامه‌ریزی برای سفرهای جاده‌ای نشان می‌دهد که به خودرو بزرگ‌تری نیاز دارید. برای این منظور می‌توانید به سراغ خودروهای شاسی ‌بلند و کراس ‌اوور بروید که کابین جادار و صندوق عقب بزرگی دارند. همین طور، در شاسی‌بلندها راننده دید بهتری به جاده دارد و ابعاد و اندازه بزرگ و بدنه مستحکم این نوع ماشین‌ها از سرنشینان محافظت می‌کند.

مینی ون

بدون شک مینی‌ون‌ها بهترین خودروهای خانوادگی محسوب می‌شوند، به‌خصوص برای خانواده‌های جوانی که یک الی دو فرزند دارند. فضای داخلی جادار و صندوق عقب بزرگ، دلیل انتخاب این ماشین توسط خانواده‌ها است. همچنین درهای کشویی پیاده و سوار شدن را راحت‌تر می‌کند. اما این روزها، کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها تا حدودی جای مینی‌ون‌ها را گرفته‌اند.

استیشن

فرق اساسی بین خودروهای استیشن با دیگر انواع ماشین‌ها، سقف کشیده و زیبای آنها است که فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و کابین لوکس و راحتی دارند. صندلی عقب استیشن‌ها کاملا راحت و جادار است و فضای بار بزرگی هم دارند. علاوه بر این، یکی از مزیت‌های استیشن‌ها امکان حمل آسان وسایلی مثل دوچرخه است.

ویژگی های خودرو خانوادگی مناسب

این روزها اگر بخواهید یک خودرو خانوادگی بخرید، گزینه‌های متعدد و فراوانی پیش رویتان قرار دارد که انتخاب را سخت می‌کند. با این حال یک خودرو خانوادگی مناسب دارای ویژگی‌های خاصی است.

ایمنی

وسایل نقلیه‌ای که در بازار به عنوان «خودروهای خانوادگی» شناخته می‌شوند، معمولا دارای آپشن‌های ایمنی پیشرفته‌ای هستند، مثل ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی برای صندلی‌های عقب، رادار تصادف عقب و جلو، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری و سایر سیستم‌های کمک راننده.

فضای کابین و صندوق

صندلی‌های راحت و صندوق عقب بزرگ یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای خرید خودرو خانوادگی است. مخصوصا صندلی‌های عقب باید برای همه سرنشینان، چه بزرگسالان و چه کودکان راحت باشد. علاوه بر این خودروهایی که سه ردیف یا ۶-۷ صندلی دارند، می‌توانند افراد بیشتری را در خود جای دهند و در صورت جمع کردن صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار بزرگ‌تری داشته باشند.

بهترین خودروهای خانوادگی ۲۰۲۲

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف ۲۰۲۲

هر چند فولکس واگن گلف در قالب هاچبک جمع و جور عرضه می‌شود، اما به دلیل داشتن فضای داخلی مناسب، کابین راحت، کیفیت ساخت و طراحی ظاهری ارزش پولی را که پرداخت می‌کنید، دارد و با چهار موتور مختلف بنزینی، دیزلی، هیبریدی و برقی عرضه می‌شود.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا ۲۰۲۲

در بین فهرست خودروهای خانوادگی نام پرفروش‌ترین خودرو تاریخ جهان، یعنی تویوتا کرولا هم به چشم می‌خورد. این خودرو در سه مدل هاچبک، سدان و استیشن در بازار موجود است که مدل‌های سدان و استیشن بیشتر به کار خانواده‌ها می‌آیند. رانندگی راحت، سواری عالی و امکانات مناسب کرولا را به یک خودرو روزمره خانوادگی تبدیل می‌کند. همچنین قابلیت اطمینان بالای آن باعث می‌شود تا کمتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند.

تویوتا کمری

تویوتا کمری ۲۰۲۲

هنگام انتخاب و خرید خودرو خانوادگی نمی‌توان تویوتا کمری را نادیده گرفت. این سدان جادار و قابل اطمینان است و در صورتی که مدل هیبرید آن را بخرید، در پول بنزین صرفه‌جویی می‌کنید. کمری، سدان سایز متوسط تویوتا، نسبت به مبلغی که پرداخت می‌کنید، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. دو دریچه تهویه برای صندلی عقب نصب شده و زیرآرنجی تاشو سرنشینان عقب هم دارای جالیوانی است.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما ۲۰۲۲

نیسان ماکسیما یکی از سدان‌های پرطرفدار خودروساز ژاپنی است که به مرور زمان لوکس‌تر می‌شود. اگرچه این خودرو مثل ماشین‌های اسپرت، موتور ۳۰۰ اسب بخاری دارد، اما چندان خشن و تهاجمی نیست و طراحی کابین آن با توجه به راحتی سرنشینان انجام شده است. سرنشینان ردیف عقب می‌توانند روی صندلی‌های راحت چرمی بنشینند و در تیپ‌های رده بالا از سانروف و پانوراما و گرم‌کن صندلی استفاده کنند.

بی ام و سری ۵

بی ام و سری ۵ ۲۰۲۲

بی ام و سری ۵ یکی از خودروهایی است که خانواده‌ها می‌توانند به سراغ آن بروند، البته اگر همه اعضای خانواده خواهان یک مسافرت هیجان‌انگیز باشند. علاوه بر این، کابین سدان و استیشن بی ام و پر از آپشن‌های پیشرفته و المان‌های لوکس است و ردیف عقب آن برای هر فردی، چه بزرگ و چه کوچک، راحت است.

مرسدس بنز کلاس E استیت

مرسدس بنز کلاس E استیت ۲۰۲۲

اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی راحت هستید، مرسدس بنز کلاس E استیت انتخاب مناسبی است. طراحی ظاهری ملایم‌تر و فضای داخلی بزرگ‌تری از بی ام و سری ۵ تورینگ دارد و مهندسان آلمانی ترجیح داده‌اند به جای کار روی سرعت و شتاب، به سراغ راحتی و رفاه سرنشینان بروند. به عنوان یک خودرو خانوادگی، مرسدس بنز کلاس E بزرگ‌ترین صندوق را دارد و با باز کردن در عقب، ۶۷۰ لیتر فضا برای وسایل و لوازم خواهید داشت.

داچیا داستر

داچیا داستر ۲۰۲۲

داچیا داستر که در بعضی کشورها مثل ایران با نام رنو داستر عرضه می‌شود، یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهایی است که خانواده‌ها می‌توانند خریداری کنند. از این خودرو می‌توان برای رفت و آمد در شهر و همین طور مسافرت استفاده کرد. هر چند اشکالاتی در پیشرانه وجود دارد، فهرست آپشن‌هایش چندان طولانی نیست و روی پلتفرمی قدیمی ساخته شده، اما جادار و کاربردی است و ارزشش از پولی که برای آن می‌پردازید، خیلی بیشتر است.

پژو ۳۰۰۸

پژو ۳۰۰۸ ۲۰۲۲

شاید پژو ۳۰۰۸ خودرو خیلی جذاب و هیجان‌انگیزی نباشد، اما ماشین خوب و مناسبی برای خانواده‌ها است. پژو ۳۰۰۸ یکی از بهترین کراس‌اوورهایی است که می‌توان در بازار خریداری کرد که ترکیبی از طراحی چشم‌نواز، فرمان‌پذیری عالی، موتور قدرتمند و سواری نرم است.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y ۲۰۲۲

در کنار خودروهای بنزینی که خانواده‌ها به سراغ آنها می‌روند، تعدادی خودرو برقی هم موجود است. تسلا مدل Y یکی از این ماشین‌ها است که بر اساس سدان تسلا مدل ۳ ساخته شده، اما یک کراس‌اوور جمع و جور است. به دلیل عدم وجود پیشرانه زیر کاپوت و دیگر قطعات مربوط به سیستم محرکه درون‌سوز، فضای داخلی و صندوق بزرگ‌تری نسبت به رقبای بنزینی دارد و با یک بار شارژ می‌تواند تا ۵۲۵ کیلومتر راه برود.

هیوندای توسان

هیوندای توسان ۲۰۲۲

شاسی‌بلندهای جمع و جور شهری که به کراس‌اوور معروف هستند، گزینه مناسبی به عنوان خودرو خانوادگی شهری به شمار می‌آیند. هیوندای توسان یکی از این ماشین‌ها است که رانندگی با آن آسان است، برایش راحت جای پارک پیدا می‌شود و به دلیل ارتفاع مناسب از سطح زمین و صندوق عقب جادار، می‌تواند سرنشینان و وسایل را به راحتی در خود جای دهد.

کیا تلوراید

کیا تلوراید ۲۰۲۲

اگر بخواهیم از بین شاسی‌بلندها خودرویی را به عنوان بهترین خودرو خانوادگی انتخاب کنیم، کیا تلوراید را می‌توانیم نام ببریم. شاسی‌بلندی با سه ردیف و هفت صندلی که ۲ صندلی ردیف سوم بیشتر به درد بچه‌ها می‌خورد. با این حال، وجود فضاهای متعدد و فراوان برای ابزار و وسایل، آپشنی است که به کار خانواده‌ها می‌آید. همچنین موتور ۳.۸ لیتری V6 این خودرو با قدرت ۲۹۱ اسب بخار، می‌تواند در هر مسیری حرکت کند.

شورولت سابربن

شورولت سابربن ۲۰۲۲

شورولت سابربن به دلیل ابعاد و اندازه خیلی بزرگش، یکی از بهترین خودروهای خانوادگی ۲۰۲۲ است. فضای جاداری برای سرنشینان و بار دارد و همین طور به آپشن‌ها و امکانات به‌روزی مجهز شده است. این شاسی‌بلند می‌تواند تا ۸ سرنشین را حمل کند و پیشرانه قدرتمند آن حداکثر ۵۳۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

کیا کارنیوال

کیا کارنیوال ۲۰۲۲

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید خودرو خانوادگی، مینی‌ون کیا کارنیوال است که همه نیازهای یک خانواده معمولی را برآورده می‌کند. هر چند این خودرو در دسته مینی‌ون جای می‌گیرد، اما عملکردی مشابه شاسی‌بلند و کراس‌اوورها دارد. همچنین علاوه بر کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان، خیلی از آپشن‌هایی شاسی‌بلندهای رده‌بالای کیا را هم می‌توانید در کارنیوال داشته باشید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو