بهترین خودرو های فیس لیفت جهان کدامند؟

۱۶ خرداد ۱۳۹۹ بهترین خودرو های فیس لیفت جهان کدامند؟

بهترین فیس لیفت‌های جهان که توانسته‌اند در تاریخ خودروسازی نام و نشانی از خود به جای گذارند، از جمله‌ مدل‌های برتر و خوش فرش برندهای صاحب نام است که بد نیست نگاهی به آن‌ها داشته باشیم.

گاهی خودروها هم به عمل جراحی نیاز دارند تا زیباتر شوند. بعضی اوقات این عمل‌ها خوب از آب درمی‌آیند، گاهی هم نه؛ درست مثل انسان‌ها! در واقع تعداد ماشین‌هایی که با فیس لیفت بدتر شده‌اند بیشتر از آن‌هایی است که با این جراحی زیبایی بهتر می‌شوند. البته اگر طراحی جذاب و درست باشد، هرگز به فیس لیفت نیازی نخواهد بود، اما متاسفانه گاهی وقت‎ها طراحان خودرو پس از عرضه و تولید خودرو و نقد و بررسی‌های کارشناسان به این نتیجه می‌رسند مجددا دتی به سر و روی طراحی آن خودرو جهت ادامه تولید بکشند.

حقیقت این است که خودروسازان دنیا مجبورند تا زمانی که هزینه‌های تولید محصولاتشان جبران شود و آمادگی جایگزین کردن آن‌ها را با یک مدل جدید پیدا کنند، به تولید آن‌ها ادامه دهند. برای همین، گاهی ایجاد تغییرات کوچک، خیلی هم بد نیست. در این مطلب، لیستی از بهترین فیس لیفت‌های جهان معرفی می‌شوند.

ب ام و  BMW X1

ب ام و  BMW X1

ایجاد تغییر در X1 اصلی و تبدیل آن به نسل بعدی، بسیار تصمیم پخته و بجایی بود. این پختگی، هم در طراحی داخلی و هم طراحی خارجی آن به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که تناسبات بدنه بسیار بهتر شده و این مدل را به یک شاسی بلند قابل قبول تبدیل کرده است.

فورد ماستنگ

فورد ماستنگ (Ford Mustang)

این فورد که سال‌ها است سوگولی صنعت خودروسازی تاریخ است، با یک فیس لیفت درجه یک، بسیار تغییر کرد. با این که ظاهر مدرنی دارد، هنوز حالت‌هایی از فورد قدیمی در آن به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های چشم گیر این فیس لیفت، سقف کوتاه شده‌ی آن است.

جگوار  Jaguar XF

جگوار  Jaguar XF

اگر شما هم مثل برخی از افراد عاشق برندهای آلمانی مثل ب ام و، مرسدس بنز و… نباشید، این ماشین برایتان مناسب خواهد بود. این مدل، رقیب بسیار سرسختی برای سدان‌های لاکچری اروپایی بازار، مثل ب ام و سری 3، به حساب می‌آید. این مدل، قبل از فیس لیفت هم خواستنی بود، اما از سال 2016، پس از آن که چراغ‌های عقب و جلو و سپرهایش از نو طراحی شد، جذابیت بیشتری دارد.

لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی اونتادور  Lamborghini Aventador S

بدون شک، همه طرفدارن دنیای خودرو معتقدند که طراحی اونتادور S، نماد طراحی خلاقانه نسل جدید اونتادور است. در طراحی اونتادور S، دیزاین بخش جلویی و عقبی آن کمی دچار تغییر شده است. جلو پنجره آن که حالا طراحی خشن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد، به بهبود جریان هوا کمک می‌کند. جذاب ترین بخش این فیس لیفت، اگزوز سه گانه این مدل است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

مرسدس بنز کلاس S Class

مرسدس بنز کلاس S Mercedes Benz S Class

به راستی که مرسدس بنز کلاس S، نماد پیچیدگی و وقار است. طراحی بخش جلویی آن، به طرز چشمگیری زیباست. در این دیزاین تازه، از چراغ‌های MULTIBEAM LED استفاده شده است. شکل جلو پنجره این مدل به همراه چراغ‌های پشتی کریستالی که LED هستند، ترکیبی جادویی خلق می‌کند. درخشش این چراغ‌ها در شب، یادرآور جواهراتی براق و گران قیمت است.

ماهیندرا  XUV500

ماهیندرا XUV500 Mahindra XUV500

یکی از موفق‌ترین فیس لیفت‌های این لیست، یک محصول هندی است. آن طور که به نظر می‌رسد، این ماشین طرفدارهای بسیار زیادی دارد. این مورد، یکی از خودروهایی است که به فیس لیفت و تغییر نیاز داشت. در این عمل جراحی زیبایی، طراحی داخلی، سپرها وچراغ‌های جلویی و عقبی، تغییر کرده‌اند.

 

 

هوندا سیتی

هوندا سیتی (Honda City)

هوندا یکی از آن برندهایی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، اما این دلیل نمی‌شود که هیچ کدام از طراحی‌های آن به تغییر نیاز نداشته باشند. با این فیس لیفت طراحی بخشی جلویی، جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر این ماشین عوض شده است. چراغ‌های عقبی این سدان، با چراغ‌های LED جدید جایگزین شده‌اند. چرخ‌های 16 اینچی آلیاژی آن، درست به الماس شباهت دارند.

 

اسکودارپید

اسکودا رپید (Skoda Rapid)

اگر فکر می‌کنید که محصولات فولکس واگن حوصله سر بر هستند، شاید این ماشین برایتان بسیار جذاب باشد. تصمیم اسکودا برای ایجاد تغییرات در این مدل، بسیار عاقلانه بود. هم بخش جلویی و هم بخش عقبی رپید، دچار تغییراتی شده‌اند. هرچند که بخش‌های کناری تغییرات آنچنانی نداشته‌اند، اما در کل ظاهر رپید، جوان‌تر و زیباتر شده است.

تاتا تیگور/ تیاگو

تاتا تیگور/تیاگو (Tata Tigor/Tiago)

این مدل‌ها هم جدید هستند و هم جذاب. نکته جالب این سات که یا ایجاد تغییرات جزئی در بخش داخلی و طراحی بدنه‌، این محصولات حتی دلرباتر هم شده‌اند. اضافه کردن یک صفحه لمسی، سپرهای جدید و چراغ‌های دودی، از جمله این تغییرات هستند.

 

هیوندای سِرِتا

هیوندای سِرِتا (Hyundai Creta)

تغییرات جزئی ایجاد شده در این مدل، آن را تا سال‌ها جوان و تازه نگه می‌دارد. این مدل که برای خیلی‌ها عزیز است، در طی یک فیس لیف هوشمندانه، حالا ویژگی‌های جدید همچون سانروف، سپرهای جدید، چرخ‌های آلیاژی و بدنه‌ای کمی متفاوت دارد.

 

لوتوس اِلیس

لوتوس اِلیس (Lotus Ellise)

اِلیس یکی از مدل‌های خیلی پرطرفدار است. با اینکه سری اول آن هنوز یک ماشین جذاب و دوست داشتنی محسوب می‌شد، اما با ورود سری 2 آن به صنعت خودرویی، تحول چشمگیری ایجاد شد.

 

پژو   RCZ

پژو  Peugeot RCZ

چطور می‌توان یک خودروی معمولی را به یک ماشین حتی معمولی‌تر تبدیل کرد؟ با اضافه کردن منحنی‌های فرانسوی، معماری آلومینیومی، و پنجره عقب شیبدار! این پژو، شباهت جالبی به یک کوسه عصبانی دارد. خوش بختانه برند پژو متوجه اشتباهاتش در طراحی این مدل شد و تصمیم گرفت با یک فیس لیفت، تغییراتی درآن به وجود آورد.

 

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان