بررسی مشخصات بی ام و iX1 برقی 2022

۱ مرداد ۱۴۰۰ بررسی مشخصات بی ام و iX1 برقی 2022

بی ام و در حال کار بر روی محصولات الکتریکی خود است و قصد ندارد در این حوزه از تسلا و مرسدس عقب بماند. بی ام و iX3 یکی از محصولات برقی این شرکت است که ماه جولای گذشته رونمایی شد. پرچم‌دار این شرکت در حوزه خودروهای الکتریکی یعنی iNext  خودرو ix1 را به بازار عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد اگر بازار خرید و فروش این خودرو در ایران باز بود، حتما ix1 از جمله پرطرفدارترین‌های بازار بود.

بی ‌ام ‌و iX3 از یک موتور برقی بر روی محور عقب خود بهره می‌برد. این موتور برقی توانایی تولید 282 اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و می‌تواند در کمتر از ۸.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. یک بسته باتری ۸۰ کیلووات ساعتی این خودرو را همراهی می‌کند که یک برد حرکتی ۴۶۰ کیلومتری را برای این خودرو تمام الکتریکی فراهم کرده و تنها ۳۵ دقیقه طول می‌کشد که به طور کامل شارژ شود.

گفتنی است بی ام و iX3  می‌تواند با یک دهم شارژ باتری مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که برای یک کراس‌اوور برقی شهری رقم قابل‌توجهی است. بی ‌ام ‌و iNext نیز که به نظر می‌رسد رقیب تسلا مدل Y است در طی روزهای آینده معرفی خواهد شد. این محصول که گفته می‌شود برد حرکتی برابر با ۵۶۰ کیلومتر دارد پرچم‌دار کمپانی سازنده خود در حوزه خودروهای برقی است.

مشخصات فنی بی ام و iX1

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

تمام چرخ متحرک

نوع موتور

۲ موتور همگام برقی

حداکثر قدرت

۳۲۶ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۶۳۰ نیوتن متر

شتاب

۶.۱ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

انتقال قدرت

تک سرعته اتوماتیک

بُرد خودرو با یک بار شارژ

۴۰۰ – ۴۱۴ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۷

سیستم فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

مولتی لینک

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور (کراس اوور)

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

دیسکی خنک‌شونده

مشخصات

ابعاد و اندازه‌ها

طول

۴۹۵۳ میلیمتر

عرض

۱۹۶۷ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۹۵ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۳۰۰۰ میلیمتر

وزن خالص

۲۴۴۰ کیلوگرم

ظرفیت باتری

۷۶.۶ کیلووات بر ساعت

زمان شارژ باتری

۳۱ دقیقه

قطر رینگ

۲۰ اینچ

چرخ جلو و عقب

R20 235/60

حجم صندوق عقب

۵۰۰ لیتر

۱۷۵۰ لیتر (بعد از جمع شدن صندلی‌های عقب)

تعداد سرنشین

۵ نفر

اولین تصاویربی ام و ix1

طراحی ظاهری ب ام برقی

نمایی از ب ام و برقی Xi

به تازگی تصاویر جدیدی از یک کراس‌اوور سایز کوچک برقی منتشر شده که نشان می‌دهد که این برند آلمانی قصد دارد قوی‌تر از همیشه به حوزه خودروهای برقی ورود پیدا کند.

طراحی ظاهری بی ام و ix1

طراحی ظاهری بی ام و ix1

کراس‌اوور بی ام و iX1 به احتمال قوی بسیاری از مشخصات خود را از خواهر بزرگتر خود یعنی 3 iX قرض خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند شامل جلوپنجره این محصول نیز شود. چرخ‌های آلیاژ آیرودینامیکی و کاور آبی خودرو نیز از دیگر مشخصاتی است که دور از انتظار نیست که ما در این خودرو مشاهده کنیم.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که با نمونه برقی X1 روبرو هستیم. هرچند برچسب هیبریدی که کنار پنجره این خودرو قرار دارد کمی ما را در این خصوص مثمم‌تر می‌کند. تشخیص iX از iX1 به سختی ممکن است.

هنوز هیچ‌گونه اطلاعات موثقی در خصوص قوای محرکه این خودرو در دسترس نیست و تمامی موراد بیان شده بر اساس حدس و گمان کارشناسان حوزه خودرو است. اما به هر طریق این خودرو کراس‌اوور با توجه به سایز و وزنی که دارد نمی‌تواند قوای محرکه‌ای قوی‌تر از iX3 در اختیار داشته باشد. به احتمال قوی پکیج باتری و برد حرکتی این خودرو نیز ضعیف‌تر از iX3 خواهد بود.

طراحی داخلی و تصاویر جدید بی ام و ix1

طراحی داخلی بی ام و ix1

البته چیزی از بی او و بعید نیست. ممکن است این خودروسازی قوای محرکه‌ای که در بی ام و iX1  استفاده می‌کند را درست مشابه با قوای محرکه iX3 در نظر بگیرد. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد. به طور قطع محصول نهایی با خودرویی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم بسیار متفاوت خواهد بود.

انتطار نمی‌رود که نسل بعدی بی ام و iX1 تا پیش از ماه‌های پایانی سال 2021 یا اوایل سال 2022 معرفی شود. به طور قطع نسخه الکتریکی این محصول پس از نسخه معمولی آن عرضه خواهد شد و به همین جهت نیز دور انتظار نیست که حداقل 2 سال دیگر با نسخه نهایی 1 iX روبرو شویم.

لازم به ذکر است که بی ام و X1 خود در نسخه پلاگین هیبرید و به همراه مجموعه‌ای موتورهای احتراق داخلی و هیبریدی عرضه خواهد شد و این نسخه فارغ از نسخه تمام الکتریکی 1 iX بوده و قبل از آن وارد بازار می شود.

 

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45