بی ام و سری 4 جدید 2021 قدرتی هیجانی در پس گریل جلو!

۲۳ آبان ۱۳۹۹ بی ام و سری 4 جدید 2021 قدرتی هیجانی در پس گریل جلو!

کمپانی محبوب، مشهور و موفق بی ام و (BMW)، با ارائه یکی از جدیدترین محصولات خود، یعنی بی ام و سری 4 سال 2021 (2021 BMW 4 Series)، غوغا به پا کرده است. طراحی این ماشین بی ام و، نسبت مدل قبلی خود که سال‌ها پیش ارائه شده بود تغییراتی زیادی داشته است. همین به روزرسانی‌ها، باعث خوشحالی برخی و باعث ناراحتی عده‌ دیگری از طرفداران این برند آلمانی شده است. در ادامه این مطلب، اولین تجربه رانندگی را با این بی ام و، بررسی خواهیم کرد.

نگاهی اجمالی به این ماشین جنجالی

طراحی نسل دوم سری 4 به قدری نسبت به سدان نسل گذشته متفاوت است که طرفدارن شوکه شده‌اند. با این حال، برخی معتقد هستند که این محصول، یک کوپه درجه یک است! از لحاظ مکانیکی، این دو نسل مانند دوقلوهای همسان هستند زیرا در هردوی آن‌ها از پیشرانه‌های مشترکی استفاده شده است. با این که کمپانی بی ام و تلاش کرد تا طراحی داخلی متفاوتی ارائه دهد، سرنشیان با همان طراحی ابتدایی و ویژگی‌های همیشگی رو به رو می‌شوند. این سری جدید، رقیب سرسختی برای آئودی  (Audi A5)، لکسوس  Lexus RC و مرسدس بنز کلاس  (Mercedes-Benz C Class) است.

 

بی ام و سری 4 مدل 2021

طراحی ظاهری بی ام و سری 4

یکی از نکات قابل توجه در ظاهر این مدل جدید، جلوپنجره آن است که به عقیده برخی، به «کلیه انسان» شباهت زیادی داشته و بزرگ‌تر از حد انتظار است. صورت این ماشین، جذابیت بصری چندانی ندارد، با این حال می‌تواند در بازار کوپه‌های لوکس و جمع و جور، طرفداران زیادی پیدا کند درست مانند دیگر خواهر خود، یعنی بی ام و سری 3 (BMW 3 Series)، این مدل هم پویا، راحت و سرشار از تکنولوژی به روز دنیا است. اگر دو در کم شده در سری 4 هنوز وجود داشتند، با سدان سری 3 مو نمی‌زد! البته یک تفاوت عمده بین این دو محصول وجود دارد. در طول طراحی سری 3، بسیاری از ویژگی‌های شاخص برند بی ام و برای رسیدن به پای رقبای دیگر قربانی شد، اما سری 4 مانند یک ریش سفید عاقل است که دیگر به دنبال رقابت و به خاک کشیدن رقبای خود نیست. همین ویژگی باعث می‌شود با اولین نگاه، تمامی المان‌های مقدس این کمپانی را ببینید. با این حال، سریی 4 همچنان یک محصول مدرن تمام عیار است. شاید اگر از ظاهر نه چندان زیبا و جلوپنجره‌اش صرف نظر کرده و به سراغ اعضای داخلی‌اش برویم بهتر باشد.

چراغ‌های مدل 2021 بسیار جذاب و چشم‌گیر هستند. همچنین چین و چروک‌هایی که در اطراف جلو پنجره دیده می‌شود، ظاهری عاقل و بالغ به آن می‌بخشد. یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین این دو سری، بزرگ‌تر بودن جثه سری 4 نسبت به دیگر محصول است. با اینکه فاصله محور هر دو 112.2 اینچ است، اما با این حال این کوپه به اندازه 2.2 اینچ بلندتر است. بنابراین ظاهر قدرتمند و عضلانی‌تری داشته و بدنه بسیار محکم‌تر است.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، تفاوت چندان و عمده‌ای بین کابین‌‌های سری 3 و 4 نخواهید دید، البته تا زمانی که بر روی صندلی‌های عقب بنشینید. داشبورد، متریال استفاده شده در ساخت اعضای داخلی کابین وسیستم‌های کنترل‌ ابتدایی دقیقا شبیه به سری است. با این حال، به دلیل شکل سقف مدل 2021، از فضای داخل کابین تا حد قابل توجهی کاسته شده است. همچنین فضای صندوق نیز نسبت به مدل پیشین کمتر است، خصوصا اگر مدل کروک را انتخاب کنید. در  مدل کروک، بخشی ار فضای بار به سقف پارچه‌ای و برقی اختصاص داده شده است. چراغ‌های LED بخش پشتی این محصول جدید، نسبت به مدل قبلی که تا حدودی ساده و حوصله سر بر بود، ظاهر جذاب‌تر و گیراتری دارد. همچنین به نظر می‌رسد که ارتفاع سپر عقب از زمین بیشتر است. همین ویژگی با کم شدن فضای صندوق کمک می‌کند، بنابراین نکته مثبتی نیست. با این حال به زیباتر شدن ظاهر کمک بسزایی کرده است.

طراحی داخلی بی ام و سری 4 مدل 2021

موتور، گیربکس و عملکرد بی ام و سری 4

موتورهایی که روی سری 4 تعبیه شده‌اند، دقیقا مانند موتورهای سری 3 هستند. مدل 430i یک موتور 255 اسب بخاری 2.0 لیتری و چهار سیلندر دارد. مدل M440i که هیبرید است، به کمک یک موتورو توربوشارژ 3.0 لیتری و یک سیستم 48 ولتی حرکت کرده و در مجموع 382 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. سرعت نیز در عرض 4.3 ثانیه، از 0 به 60 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. به لطف سیستم تعلیق و فرمان خشن‌تر موجود در مدل 2021، رانندگی با آن بسیار هیجان انگیز است. همچنین ترمزهای قوی و خوبی برای این محصول در نظر گرفته شده است و گیربکس هشت سرعته این مدل، در مواقع نیاز و در جاده‌های پر از پیچ و خم، به خوبی و درستی عمل می‌کند. با اینکه مرکز ثقل و ارتفاع سواری پایین تر است، اما مهندسان و طراحان خبره، فنرها و سپرها را نسبت به مدل پیشین سفت‌تر کرده اند.

اگر به دنبال یک رانندگی هیجان انگیز و نفس گیر هستید، مدل M440i را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

منابع: https://www.motor1.com/reviews/452562/2021-bmw-4-series-first-drive/

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان