بی ام و برنده بازار خودروهای لوکس ۲۰۲۱

۲۵ دی ۱۴۰۰ بی ام و برنده بازار خودروهای لوکس ۲۰۲۱

بی ام و با مرسدس بنز همیشه سپر به سپر با هم رقابت می‌کنند، هر چند بعضی اوقات آئودی، برند آلمانی دیگر وارد رقابت با این دو خودروساز لوکس می‌شود. هر کدام از این کمپانی‌های بزرگ و معروف، سبک خاص خودش را برای طراحی، تولید و عرضه خودرو دارد. مرسدس بنز محصولات جدیدش را با ظاهری شیک و در عین حال کلاسیک ارائه می‌کند، در حالی که بی ام و شکل و شمایل متفاوت‌تری را برای تولیداتش انتخاب کرده که باعث شده مورد انتقاد کارشناسان و طرفداران قرار بگیرد.

با این حال اگر فکر می‌کنید که زبان طراحی جدید بی ام و با جلوپنجره‌ای که هر روز بزرگ‌تر و عجیب‌تر می‌شود، باعث عقب افتادن این کمپانی از رقیبش، مرسدس بنز شده، سخت در اشتباهید. برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی)، بی ام و توانسته بنز را پشت سر بگذارد و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در کلاس اتومبیل‌های لوکس و رده بالا را به دست بیاورد.

بی ام و برنده رقابت با مرسدس بنز

بی ام و iX M60

بی ام و آمار فروش خود را در بازار آمریکا منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که افت فروش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰، آمار خودروساز آلمانی در سالی که گذشت، رشد داشته است.

در یک‌چهارم پایانی سال، محصولات بی ام و ۹۳،۰۳۱ دستگاه در بازار آمریکا به فروش رفته‌اند که ۵.۸ درصد از ۹۸،۷۵۰ دستگاه سال ۲۰۲۰ کمتر است. اما آمار فروش سالیانه رشد خیلی خوبی داشته و ۲۰.۸ درصد بیشتر شده و به عبارت دیگر از ۲۷۸،۷۳۲ دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۳۳۶،۶۶۴ دستگاه در سال گذشته رسیده است.

این اتفاق در مورد برند مینی هم افتاده و مشتریان در سه‌ماهه چهارم سال ۷،۸۶۰ دستگاه از محصولات این برند را در بازار آمریکا خریداری کرده‌اند که ۸.۱ درصد کمتر فروش ۸،۵۴۹ دستگاه سال ۲۰۲۰ است. در مجموع فروش سالانه برند انگلیسی، ۶.۴ درصد رشد داشته و از ۲۸،۱۳۸ دستگاه سال ۲۰۲۰ به ۲۹،۹۳۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است.

بی ام و i4

با توجه به این آمار می‌بینیم که زبان طراحی جدید بی ام و تاثیر منفی روی جذب مشتری و فروش و سودآوری کمپانی نداشته و خودروساز مونیخی انتظار دارد تا با عرضه محصولات جدیدی مثل بی ام و iX و i4، آمار فروش در سال ۲۰۲۲ همچنان روند صعودی را حفظ کند.

در سال ۲۰۲۲ بخش M بی ام و ۵۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد و تازه‌ترین محصولاتش را با لوگوی جدید روانه بازار خواهد کرد که یکی از آنها شاسی‌بلند هیبریدی بی ام و XM خواهد بود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو