بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

۴ بهمن ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

بی ام و سری ۴ گرن کوپه وارد هشتمین سال زندگی خود می‌شود و مدل جدیدی از نسل دوم آن معرفی شده است. بی ام و هم مثل دیگر کمپانی‌ها، ماشین‌هایی بزرگ‌تر از قبل تولید می‌کند و به همین خاطر خودرو سری ۴ گرن کوپه جدید طول و عرض بیشتری از مدل‌های قبلی دارد. کاربردی‌ترین عضو جدید خانواده بی ام و سری ۴، دارای بدنه گرن کوپه، پنج صندلی، چهار در و صندوق عقب لیفت‌بک است. اما همچنان همه چیز تحت‌الشعاع جلوپنجره بزرگ و بحث‌برانگیز بی ام و قرار دارد.

مزایا و معایب

+ طراحی جذاب

+ پیشرانه قدرتمند

+ فرمان تند و تیز

+ کاربردی‌تر از سری ۴ کوپه

+ کیفیت ساخت عالی

ظاهر بحث‌برانگیز جلوپنجره

طراحی ساده کابین

ترمزهای حساس

مشخصات فنی

در حال حاضر بی ام و سری ۴ گرن کوپه در دو مدل 430i دیفرانسیل عقب و M440i xDrive تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود. مدل‌های 430i تمام چرخ متحرک و M440i تک دیفرانسیل در آینده به بازار خواهند آمد.

بی ام و 430i گرن کوپه از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب بخار استفاده می‌کند. مدل پایه سری ۴ در عرض ۵.۸ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند و حداکثر سرعتش به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صورت استفاده از لاستیک‌های تابستانی اسپرت و خاموش کردن محدودکننده سرعت، عقربه کیلومترشمار می‌تواند به ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت برسد. نکته جالب اینجاست که مدل قبلی 430i گرن کوپه، ۰.۲ ثانیه سریع‌تر بود، البته ۴۵ کیلوگرم وزن پایین‌تر و ۷ اسب بخار قدرت کمتری از مدل جدید داشت.

بی ام و M440i گرن کوپه با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری همراه با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی عرضه می‌شود. این سیستم هیبریدی به عنوان موتور برقی عمل می‌کند و ۱۱ اسب بخار قدرت خودرو را افزایش می‌دهد و باعث بهبود بازده و کارایی می‌شود. شتاب این مدل ۴.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

مدل دو دیفرانسیل M440i دارای حالت اسپرینت است که با کشیدن اهرم دنده به سمت چپ تنظیمات موتور و شاسی را برای یک ثانیه تغییر می‌دهد تا در لحظه بیشترین شتاب را ایجاد کند.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

خطی بنزینی هیبریدی

حجم موتور

۲ لیتر

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۲۵۵ اسب بخار

۳۸۲ اسب بخار

گشتاور

۳۵۰ نیوتن.متر

۵۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

۵.۸ ثانیه

۴.۴ ثانیه

سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

۲۴۱ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۸.۴ لیتر در صد کیلومتر

۹.۴ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان لیفت‌بک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۸۸ میلیمتر

عرض

۱۸۵۲ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۴۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۵۵ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۲۰ کیلوگرم

۱۸۹۱ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۵۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۹ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

اگر طراحی ظاهری سری ۴ کوپه نتوانسته توجهتان را به خود جلب کند، پس از نظر شما ظاهر بی ام و سری ۴ گرن کوپه هم جذاب نخواهد بود، به دلیل اینکه این دو مدل شباهت زیادی به هم دارند. اما باید بگوییم هر چه بیشتر به سری ۴ گرن کوپه نگاه می‌کنیم، خودرو جذاب‌تری به نظر می‌آید. اگر کوپه و گرن کوپه را در کنار هم قرار دهیم می‌بینیم که این سبک طراحی هماهنگی بیشتری با بدنه گرن کوپه دارد. دستگیره‌های هم‌سطح با بدنه، یکی دیگر از ویژگی‌های بی ام و سری ۴ گرن کوپه است که در مدل کوپه وجود ندارد.

مدل پایه 430i با رینگ ۱۸ اینچی، تریم ظاهری آلومینیومی، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های روز LED تنظیم‌شونده، سانروف شیشه‌ای و دو لوله اگزوز گرد در دو طرف سپر عقب تولید می‌شود. بی ام و M440i xDrive دارای لوله اگزوزهای بزرگ‌تر، رینگ ۱۸ اینچی دو رنگ M، اسپویلر و کیت بدنه M است.

اگرچه بیشتر خودروهای جدید هم‌اندازه مدل‌های قبلی خود هستند، اما بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ طول، عرض و ارتفاع بیشتری از مدل قبلی دارد.

طراحان، مهندسان و مدیران خودروساز آلمانی آنقدر طراحی ظاهری سری ۴ گرن کوپه را پسندیدند که جدیدترین خودرو برقی شرکتشان، بی ام و i4 را با بدنه گرن کوپه طراحی و تولید کرده‌اند.

طراحی داخلی

کابین بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

ترکیب ناهماهنگ طراحی ظاهری و کابین محصولات بی ام و در سری ۴ گرن کوپه هم ادامه دارد. کابین سری ۴ جدید آنقدر شبیه طراحی داخلی بی ام و سری ۳ است که برای تشخیص آنها باید از متر و ذره‌بین مهندسان بی ام و استفاده کنیم.

سوای طراحی، نکات مثبتی در طراحی داخلی این خودرو دیده می‌شود. کیفیت متریال بالا است، دکمه‌های فیزیکی و لمسی به خوبی در کنار هم چیده شده‌اند و سرنشینان فضای بیشتری در اختیار دارند.

به دلیل بدنه گرن کوپه، صندلی عقب برای سرنشینان قدبلند کمی تنگ خواهد بود، اما دلیل نمی‌شود که بی ام و سری ۴ گرن کوپه خودرو بدی باشد.

سری ۴ گرن کوپه کاربردی‌تر از مدل کوپه است. دو در عقب به سرنشینان اجازه می‌دهد تا راحت‌تر سوار و پیاده شوند. با این حال، دهانه درها باریک است و ورود و خروج از این خودرو به آسانی بی ام و سری ۳ نیست.

پس از سوار شدن در صندلی‌های عقب، سرنشینانی که بیشتر از ۱۸۰ سانتیمتر قد داشته باشند، کمی دچار زحمت خواهند شد، اما افرادی که کوتاه‌تر باشند، به راحتی می‌توانند روی ردیف عقب بنشینند و به این شکل ۵ نفر در این خودرو جا می‌شوند. فضای صندلی‌های جلو کاملا جادار است و صندلی راننده را می‌توان طوری تنظیم کرد که کاملا مناسب با حالت بدن فرد باشد.

به دلیل اینکه صندوق عقب به صورت لیفت‌بک طراحی شده، ۴۵۳ لیتر گنجایش دارد که ۱۱۳ لیتر بیشتر مدل کوپه است.

سری ۴ گرن کوپه؛ همه چیز تمام

نمای عقب بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲

بی ام و سری ۴ گرن کوپه ۲۰۲۲ نسبت به مدل قبلی، خودرو بهتری است. پیشرانه‌های قوی‌تری زیر کاپوت قرار دارد و قدرت و کارایی بیشتری را ارائه می‌دهد. کابین به خوبی طراحی شده و حس خوبی را در راننده و سرنشینان ایجاد می‌کند.

خرید خودرو بی ام و 440i در بازارهای جهانی ۴۵ هزار دلار برای مشتری هزینه دارد و مدل M440i xDrive با قیمت ۵۸ هزار دلار قابل خرید است. البته اگر خریدار آپشن‌ها و امکانات بیشتری سفارش دهد، قیمت این مدل به ۷۰ هزار دلار می‌رسد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو