بررسی مشخصات تانک ۵۰۰ گریت وال

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ بررسی مشخصات تانک ۵۰۰ گریت وال

خودروسازی گریت وال چین به سرعت در حال تاسیس برندهای جدید برای گسترش طیف اتومبیل‌هایش است. این خودروساز چینی که شاسی بلندها و کراس اوورهایش را با برند هاوال عرضه می‌کند، زیرمجموعه دیگری را با نام «تانک» برای تولید خودروهای SUV راه‌اندازی کرده است. جدیدترین خودرو این مجموعه، تانک ۵۰۰ نام دارد و شبیه تویوتا لندکروز سری ۳۰۰ است.

مزایا و معایب

+ قابلیت آفرود

+ موتور قوی توربوشارژ

شباهت ظاهری با تویوتا لندکروز

مشخصات فنی

تانک ۵۰۰ فقط از نظر ظاهری شبیه تویوتا لندکروز جدید نیست، بلکه از پیشرانه مشابهی هم استفاده می‌کند و با دارا بودن سیستم دو دیفرانسیل با قفل جلو و عقب می‌تواند نظر آفرودبازها را به خود جلب کند.

شاسی بلند چینی در آینده با پیشرانه هیبریدی به قدرت ۵۱۰ اسب بخار هم عرضه خواهد شد و همچنین قرار است نسخه‌هایی با موتورهای ضعیف‌تر ۲ و ۲.۵ لیتری نیز روی خط تولید قرار بگیرد.

مشخصات کلی

نوع موتور خورجینی V بنزینی
حجم موتور ۳ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۶ / ۲۴
تنفس موتور توربوشارژ
حداکثر قدرت ۳۴۹ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب —-
حداکثر سرعت —-
مصرف سوخت —-
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه شاسی بلند
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی مستقل
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی خنک‌شونده

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول ۵۰۷۰ میلیمتر
عرض ۱۹۳۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۹۰۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۸۵۰ میلیمتر
وزن خالص —-
تعداد سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب —-
حجم مخزن سوخت —-
قطر رینگ —-
چرخ جلو و عقب —-

* هنوز مشخصات فنی و ابعاد و ظرفیت‌های تانک ۵۰۰ به طور کامل منتشر نشده است.

طراحی ظاهری تانک ۵۰۰ چینی

طراحی ظاهری تانک ۵۰۰ گریت وال

شباهت ظاهری تانک ۵۰۰ به تویوتا لندکروز سری ۳۰۰ انکارناپذیر است. جلوپنجره، چراغ‌ها و حتی سپر جلو شباهت‌های زیادی به همتای ژاپنی دارند. هر چند نشان T بزرگ روی جلوپنجره با طرح ظاهری خودرو هماهنگ نیست و توی ذوق می‌زند.

تفاوت ظاهری بین تانک و لندکروز در نمای ظاهری خود را نشان می‌دهد. گلگیرهای شاسی بلند ژاپنی حالتی مربعی دارد اما چرخ‌های ماشین چینی درون قابی دایره‌ای شکل جا گرفته‌اند.

عقب خودرو طراحی کاملا ساده‌ای دارد. چراغ‌های ساده عقب در کنار در مستطیلی بزرگ قرار گرفته و اسپویلری بالای در عقب نصب شده است. اما قرار دادن لاستیک زاپاس روی در، جالب به نظر نمی‌رسد.

طراحی داخلی تانک ۵۰۰ گریت وال

طراحی داخلی تانک ۵۰۰ گریت وال

با باز کردن درها، شاهد کابین لوکس و دیجیتال تانک ۵۰۰ هستیم. یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان قرار دارد و برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی در نظر گرفته شده است.

ورودی های سیستم تهویه مطبوع در پایین نمایشگر دیده می‌شود و یک ساعت عقربه‌ای، مثل خودروهای بنتلی بین دو ورود هوا قرار دارد. روی کنسول مرکزی هم دسته دنده‌ای را با طرح الماس می‌توانیم ببینیم.

آپشن‌ها و امکانات تانک ۵۰۰

فهرست آپشن‌ها و امکانات تانک ۵۰۰ هنوز منتشر نشده، با این حال می‌توان انتظار داشت دارای تجهیزاتی مثل رادار نقطه کور، صندلی برقی و دارای گرم‌کن راننده، کروز کنترل هوشمند و… باشد.

تانک ۵۰۰؛ کپی چینی لندکروز

نمای جانبی و عقب تانک ۵۰۰ گریت وال

تانک ۵۰۰ دومین محصولی است که گریت وال با نشان این برند به بازار خواهد فرستاد. این شاسی بلند شباهت زیادی به تویوتا لندکروز دارد و اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار چین عرضه خواهد شد. هر چند هنوز برنامه‌ای برای صادرات و مونتاژ آن در دیگر کشورها اعلام نشده اما می‌تواند با قیمتی کمتر از خودرو تویوتا، در کشورهایی مثل ایران فروش خوبی داشته باشد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو