تشخیص چهره با جنسیس GV60

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ تشخیص چهره با جنسیس GV60

برند لاکچری جنسیس که زیرمجموعه کمپانی هیوندای است، اخیرا از جدیدترین تکنولوژی خود، یعنی قابلیت تشخیص چهره برای مدل جی وی ۶۰، رونمایی کرد. جنسیس برند نوپایی محسوب می‌شود که این روزها به لطف محصولات لوکس و باکیفیت خود، حسابی غوغا به ‌پا کرده است. این برند آسیایی، چندی پیش از نخستین شاسی بلند الکتریکی لاکچری خود، یعنی جنسیس GV60 رونمایی کرد. نباید فراموش کنیم که این محصول، قدم بزرگ و مهمی به سوی آینده خودروهای الکتریکی، خصوصا بین خودروسازان کره‌ای، به حساب می‌آید.

این SUV نه تنها باکیفیت است و ظاهری گیرا و جذاب دارد، بلکه با به‌روزترین فناوری دنیا نیز همراه می‌شود. این خودروساز از جدیدترین تکنولوژی خود که مجهز به قابلیت تشخیص چهره است، رونمایی کرد. این فناوری جدید که به اعتقاد جنسیس کنترل و مدیریت خودرو را آسان‌تر می‌کند، به همراه شاسی بلند جدید آن، یعنی جی وی ۶۰ ارائه خواهد شد.

این تکنولوژی جدید که با نام «فیس کانِکت / Face Connect» ارائه خواهد شد، پس از شاسی بلند الکتریکی جدید جنسیس به خط تولید دیگر مدل‌ها نیز وارد شده و در صورت موفقیت، محصولات زیادی را در بر خواهد گرفت. جی وی ۶۰ می‌تواند از طریق فیس کانکت صورت افراد و راننده را شناسایی کرده و بدون نیاز به سوییچ و کلید هوشمند، قفل درب خودرو را باز یا بسته کند.

 

نمایی از جنسیس جی وی ۶۰

فیس کانکت می‌تواند مانند فناوری که سوبارو اوتبک (Subaru Outback) به آن مجهز است، تنظیمات مورد نظر راننده را در قسمت پروفایل ثبت کند. این تنظیمات مواردی همچون موقعیت صندلی راننده، موقعیت و نحوه قرارگیری هدآپ دیسپلی، تنظیمات صفحه اطلاعات / سرگرمی و موقعیت آینه‌ها را در بر می‌گیرد. نکته جالب توجه این فناوری استفاده از «اینفرارِد نزدیک» (یا همان Near-Infra-Red / NIR) است که می‌تواند در نور کم و حتی در تاریکی شب، صورت افراد را به راحتی تشخیص دهد.

کمپانی جنسیس معتقد است که این تکنولوژی می‌تواند افراد را از دردسر و شر حمل سوییچ و کلید نجات دهد. با حضور این فناوری در خودرو حتی جا گذاشتن سوییچ در داخل خودرو نیز مشکل‌ساز نخواهد بود، چرا که تنها کلید شما چهره و اجزای صورتتان است.

به نظر می‌رسد که این کمپانی لوکس‌ساز کره‌ای تنها به استفاده از قابلیت تشخیص چهره بسنده نکرده و در صدد طراحی یک سیستم برای تشخیص اثر انگشت افراد است. از طرف دیگر جنسیس به دنبال گسترش و توسعه نرم‌افزاری است که OTA نام دارد. به لطف به‌روزرسانی‌های جدید، OTA حالا مواردی همچون سیستم کنترل داخلی خودرو، سیستم تعلیق، ترمز، کیسه‌های هوا و فرمان را نیز شامل می‌شود. پیش‌تر این نرم افزار تنها تنظیمات صفحه اطلاعات/ سرگرمی خودرو را در بر می‌گرفت.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان