تعطیلی سرویس‌ اشتراکی خودروهای بی ام و

۵ بهمن ۱۳۹۹ تعطیلی سرویس‌ اشتراکی خودروهای بی ام و

گسترش ویروس کرونا سبب شده که دیگر جایی برای سرویس‌های اشتراک خودرو در صنعت خودروسازی نباشد. سرویس‌هایی که انتظار می‌رفت بتواند عاشقان خودروهای اسپرت و لوکس را مجذوب خود کنند حالا دیگر چندان محبوب واقع نشده و در حقیقت یکی پس از دیگری در حال جمع‌آوری هستند.

این عدم استقبال شامل تمامی سرویس‌های اشتراک خودرو بوده و حتی سرویس Access by BMW را نیز دربرمی‌گیرد. اینبار نوبت به سرویس اشتراک خودرو بی ام و رسیده است که تا پایان ماه ژانویه به کار خود خاتمه دهد.

البته که بی ام و اعلام کرده است قصد ندارد این سرویس را به طور کامل متوقف کند و به احتمال قوی در آینده با نیازسنجی مجدد و شناخت بیشتر بازار هدف خود مجددا این سرویس را با تغییرات عمده راهی بازار خواهد کرد.

سرویس اشتراک خودرو Access by BMW

مرگ سرویس های اشتراکی خودرو

سرویس Access by BMW از آوریل سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این سرویس اشتراکی برخی از خودروهای محبوب بی ام و همچون  M5، X5 M، X6 M  و M4 کانورتیبل را به صورت موقت در اختیار علاقه‌مندان می‌گذاشت و تنها در مرکز ایالت تنسی یعنی نشویل در دسترس علاقه‌مندان بود.

نکته دیگری که بیان آن خالی از لطف نیست این است که بی ام و در ماه‌های آغازین راه اندازی این سرویس اشتراکی متوجه عدم محبوبیت آن شد اما شاید غرور باورایی‌ها سبب شد که اشتباه خود را نپذیرند. در آن زمان این کمپانی خودروسازی تلاش کرد که با اضافه کردن مدل‌های دیگری مثل 330i، 330e iPerformance، X3، X2، M240i و i3 تمام الکتریکی بتواند اندکی نظر مساعد را به سمت خود جذب کند که البته با وجود تمامی تلاش‌های صورت پذیرفته متاسفانه این سرویس هم در حال جمع‌‌آوری است.

این خودروها علاوه‌بر آنکه تنوع بیشتری را در اختیار مخاطبان سرویس Access by BMW قرار می‌دادند از نظر بودجه نیز دست آن‌ها را باز می‌گذاشتند.

حالا پس از گذشت سه سال از زمان راه‌اندازی  Access by BMWبه نظر می‌رسد که خلاقیت‌های مدیران بی ام و چندان اثربخش نبوده و به زودی اهالی ساکن مرکز ایالت تنسی از موهبت این سرویس اشتراکی محروم خواهند شد.

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم بی ام و قصد جمع‌آوردی کامل این سرویس را ندارد و به دنبال آن است که با آزمون و خطا و دریافت و تحلیل بازخوردهای مشتریان سرویس اشتراک خود را با یک سرویس بهتر که از ویژگی‌های متمایزی نیز برخوردار است جایگزین کند.

مرگ  سرویس‌های اشتراک خودرو کمپانی‌ ها

البته شاید تصور کنید که بی ام و تنها کمپانی بوده است که سرویس اشتراکی خودرو عرضه می‌کند که باید بگوییم تصور شما اشتباه است.

آئودی نیز سرویس اشتراکی مشابهی با نام Audi Select دارد که اتفاقا این سرویس نیز به زودی به انتهای کار خود خواهد رسید.

این سرویس سپتامبر سال ۲۰۱۸ در منطقه دالاس-فورت ورث تگزاس راه‌اندازی شد و حالا با گذشت نزدیک به ۳ سال به نظر می‌رسد که روزهای پایانی را سپری می‌کند.

غیر از آئودی مرسدس بنز نیز چنین سرویسی را راه‌اندازی کرده بود که البته مرسدس زودتر از دیگر خودروسازان دست جنباند و تابستان سال گذشته سرویس اشتراکی خود را متوقف کرد.

علت جمع‌آوری‌ سرویس‌های اشتراک خودرو

در حالی اکثر خودروسازان در حال متوقف کردن سرویس‌های اشتراک خودرو خود هستند که تا پیش از این کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این سرویس‌ها بتوانند به محبوبیت بالایی دست یابند.

استدلال کارشناسان بر این اساس بود که سرویس‌های اشتراک خودرو امکان استفاده از خودروهای اسپرت و لوکس را به طور موقت برای عاشقان این خودروها فراهم می‌کنند و به همین جهت نیز این سرویس‌ها محبوب واقع خواهند شد.

استدلالی که اتفاقا چندان هم بیراه نیست اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا به خصوص در طی یک سال گذشته سبب از اعتبار افتادن آن شده است.

به طور قطع شیوع ویروس کرونا سبب کاهش تمایل افراد برای استفاده از سرویس‌های اشتراک خودرو شده است. کاهش تمایلی که تنها راهکار برطرف کردن آن واکسیناسیون سراسری است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: زهرا ملکی