تولید خودروی برقی ایدیمیتسو

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ تولید خودروی برقی ایدیمیتسو

با گسترش سهام بازار خودروهای برقی شاهد حضور روزافزون کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های تکنولوژی و هوافضا هستیم که قصد تولید وسایل نقلیه را به صورت انبوه دارند. شرکت‌هایی که اتفاقا در حیطه فعالیت خود بسیار هم موفق هستند. حالا اما نوبت به غول نفتی ایدیمیتسو ژاپن رسیده تا با همکاری تاجیما ای‌وی نخستین خودرو برقی خود را رونمایی کند. خودرویی که کمتر کسی انتظار داشت بتواند راهی بازار کشور ژاپن شود.

خودرو برقی جدید ایدیمیتسو چه مشخصاتی دارد؟

خودرو برقی ایدیمیتسو

خودرو برقی سایز کوچک که شعاع حرکتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر دارد از اواخر سال جاری میلادی و یا نهایتاً اوایل سال آینده میلادی راهی بازار کشور سازنده خود خواهد شد. با این کار بزرگترین شرکت نفتی ژاپن نیز نقشی را در حوزه تولید خودروهای برقی به عهده خواهد گرفت.

خودرو برقی جدید ایدیمیتسو یک وسیله نقلیه الکتریکی با ظرفیت پیمایش محدود است که می‌تواند به حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو ظرفیت جابه‌جایی چهار سرنشین سایز کوچک را داشته و اندازه آن حتی از مدل‌های شهری ژاپنی نیز کوچکتر است.

هرچند در نگاه اول خودرو مذکور چندان مستحکم به نظر نمی‌رسد اما این وسیله برقی برخلاف ظاهر خود از بدنه‌ای مستحکم و مقاوم ساخته شده که در برابر ضربه به شدت مقاوم است.

ایدیمیتسو در ساخت بدنه پلاستیکی آن از دانش و علم انحصاری خود در حوزه پلاستیک‌های فوق محکم بهره برده و به همین جهت نیز ایمنی بدنه این وسیله به شدت بالاست.

ایدیمیتسو بهای تمام شده این خودرو را ۹۵۰۰ دلار اعلام کرده که برای یک خودرو کامپکت شهری رقم قابل قبول و حتی ارزانی تلقی می‌شود‌.

این خودروی جدید هنوز از اسم خاصی برخوردار نشده و کمپانی سازنده آن اعلام کرد که در صورت موفقیت در فروش، یک کارخانه و یک خط تولید را به آن اختصاص خواهد داد.

ایدیمیتسو؛ یک کمپانی انعظاف‌پذیر

خودرو برقی

بیش از یک صد قرن از تاسیس ایدیمیتسو می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد که این غول نفتی با توجه به شرایط فعلی صنعت خودروسازی صلاح دیده که به حوزه تولید خودروهای برقی کوچک‌سایز وارد شود.

با گسترش استفاده از خودروهای برقی میزان مصرف بنزین و متعاقباً نفت به میزان قابل‌توجه و غیرقابل‌بازگشتی کاهش خواهد یافت و در این شرایط طبیعی است که کمپانی‌های فعال در حوزه سوخت‌های فسیلی به دنبال اتخاذ سیاست‌های جدید و جایگزین برای حفظ درآمد خود باشند تا بدین ترتیب از پای نیافتند. در سال‌های اخیر بازار خودروهای جمع‌وجور و شهری در ژاپن به شدت داغ شده و مردم این کشور تمایل فراوانی برای استفاده از این خودروها از خود نشان داده‌اند.

ایدیمیتسو توضیح داده که قصد دارد خودرو برقی جدید خود را در ایستگاه‌های سوختی که در سرتاسر ژاپن در اختیار دارد به فروش برساند تا بدین طریق علاوه‌بر جذب گسترده خریداران استفاده بهینه دیگری نیز از فضای این جایگاه‌ها کند. همچنین خدمات مرتبط با تعمیر این خودرو نیز در این ایستگاه‌های سوخت ارائه خواهد شد.

دیگر کمپانی شریک در ساخت این خودرو برقی تاجیما نام دارد که پیش از این نیز به عنوان یک تولید‌کننده و یا حتی تامین‌کننده خودروهای برقی برای شرکت‌ها فعالیت می‌کرد و حالا به کمک ایدیمیتسو نخستین خودرو برقی خود را در بازار ژاپن ارائه می‌کند. دولت ژاپن اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای جدید خود را برقی خواهد کرد و به همین جهت نیز بسیاری از کمپانی ها و شرکت‌های فعال در این کشور به تولید خودروهای برقی روی آورده‌اند.

نویسنده: زهرا ملکی