ساخت تویوتا لندکروزر با قطعات لگو

۹ آذر ۱۴۰۰ ساخت تویوتا لندکروزر با قطعات لگو

خلاقیت همه جا حرف اول را می‌زند؛ حتی در ساخت خودروهای مفهومی. اگر کمی نوستالژی هم چاشنی این خلاقیت شود، نتیجه‌ای مانند نمونه لگویی یکی از محصولات تویوتا، یعنی لندکروزر حاصل می‌شود. برای ساخت این خودرو دو هزار و ۶۸۸ ساعت زمان صرف و بیش از ۴۴۰ هزار آجر لگو استفاده شده است. رنگ این خودرو سفید بوده و وقتی در کنار نمونه واقعی قرار می‌گیرد، تنها وجه تمایزشان، لگوها است. درباره ابعاد و تناسبات نمونه لگویی تویوتا لندکروزر باید گفت که طول این خودرو چهار متر و ۹۵ سانت و عرض آن، یک متر و ۸۸ سانتی متر است و از این نظر با نمونه واقعی برابری می‌‌کند.

تویوتا لوگویی در دوبی مال

ساخت تویوتا با لگو

وزن این خودرو لگویی دو هزار و ۵۰ کیلوگرم و به مراتب از نمونه واقعی خودش، سبک‌تر است. جالب است بدانید که وزن تویوتا لندکروزر واقعی، با پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربو شش سیلندر، سه هزار و ۲۳۰ کیلوگرم است. تویوتا لندکروزر لگویی از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱، یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در محل دوبی مال به نمایش درآمد. نمایش این خودرو لگویی تا ۱۵ نوامبر ( ۲۴ آذر) ادامه دارد.

سرنوشت لکسوس LX600

براساس تصمیم شرکت تویوتا، نسل جدید لندکروزر به ایالات متحده صادر نخواهد شد، اما لکسوس LX600  در دو نسخه استاندارد و F Sport (با قابلیت‌های آفرود بیشتر)  و البته به همراه انبوهی از امکانات رفاهی که از محصولات لکسوس انتظار می‌رود، در این کشور به فروش خواهد رسید.

قدمت ساخت خودروهای لگویی

لامبورگینی با لگو

ساخت نمونه لگویی خودرو با اندازه واقعی، در جهان سابقه طولانی دارد. سال ۲۰۲۱ بود که تویوتا سوپرا و لامبورگینی سیان FKP 37 نیز با استفاده از آجرهای پلاستیکی و با ابعاد واقعی، ساخته شدند. پیش از این نیز، شرکت لگو دو مدل پورشه را با ابعاد و اندازه‌های واقعی طراحی کرده بود: پورشه ۹۱۱ توربو و پورشه ۹۱۱ تارگا. این شرکت دانمارکی به خوبی درک کرده بود که چگونه از حس نوستالژی ماشین‌‌بازها برای ساخت یک مدل مفهومی هیجان‌انگیز پورشه استفاده کند. برای ساخت این مدل از پورشه‌ها، از یک هزار و ۴۵۸ قطعه استفاده شده بود. دسته دنده، ترمز دستی، فرمان و صندلی‌ها درست مشابه مدل‌های واقعی طراحی شده بودند.

نمای ظاهری پورشه ۹۱۱ توربو کوچک مشابه با مدل واقعی ۱۹۸۰ طراحی و ساخته شده است. بال عقب خودرو مثل پورشه ۹۱۱ واقعی و موتور این اسباب‌بازی نیز دارای توربو و خنک‌کننده است. در مدل کوچک تارگا نیز میله عقب و شیشه عقب از روی خودروی واقعی کپی شده است و سقف جمع‌شونده این مدل، قابل برداشتن است. موتور این خودرو لگویی مانند مدل واقعی، در عقب خودرو واقع شده و فن خنک‌کننده ‌آن قابل مشاهده است.

هر دو مدل کوچک پورشه ۹۱۱ توربو و پورشه ۹۱۱ تارگا، ۳۴ سانتیمتر طول و ۱۵ سانتیمتر عرض دارند. پورشه ۹۱۱ لگو اول مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) و با قیمت ۱۴۹ هزار و ۹۹ دلار در فروشگاه‌ها عرضه شد. این مدل‌ها توسط محصولات Creator Expert لگو و برای افراد بالای ۱۸ سال تولید شده است.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: فرشته بهروزی نیک