تویوتا Crown مینی ون معرفی شده در نمایشگاه شانگهای

۸ مرداد ۱۴۰۰ تویوتا Crown مینی ون معرفی شده در نمایشگاه شانگهای

حالا که پس از یک سال غیبت به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا نمایشگاه خودرو شانگهای مجددا از سر گرفته شده است، کمپانی پر طرفدار و قابل اعتماد تویوتا وظیفه خود دانست تا بی سر و صدا و بدون هیچ جلب توجهی، از یکی از جذاب‌ترین محصولات این رویداد، یعنی Toyota Crown مینی ون، رونمایی کند.

مدل‌های کراون یا همان «تاج»، برای Toyota از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، چرا که از سال 1955 تا به همین امروز، در خط تولید این کمپانی حضور بسیار پر رنگی دارند. به همین دلیل این غول خودروسازی آسیایی تصمیم گرفت تا در نمایشگاه شانگهای 2021 طرفداران این سری خودروها را شگفت زده و از تویوتا Crown مینی ون پرده برداری کند.

این مینی ون جذاب که به نشان تاج تویوتا مزین است، با نام Crown Vellfire نیز شناخته می‌شود. کلمه Vellfire ترکیب دو کلمه velvet fire و به معنی «آتشِ مخملی» است. Vellfire نتیجه قرارداد و همکاری تویوتا افسانه‌ای با FAW است. این خودرو جدید برخی را به یاد محصولی به نام Alphard می‌اندازد که حاصل توافق GAC-Toyota بود. این دو مدل تقریبا با یک دیگر همتا و یکسانند و تنها تفاوت آن‌ها در طراحی ظاهریشان است. این مینی ون با نماد لاکچری لکسوس نیز برای لوکس پسندان قابل تهیه خواهد بود. این مدل از تویوتا Crown با نام ورژن LM شناخته خواهد شد.

تویوتا کراون Vellfire دوست داشتی مانند برخی دیگر از خودروهایی که در نمایشگاه شانگهای امسال معرفی شدند، تنها مختص بازار گسترده کشور چین خواهد بود و خط تولیدش به زودی در کنار خط تولید محصولی به نام Crown Kluger قرار خواهد گرفت.

 

یکی از نکات عجیبی که هواداران و بازدیدکنندگان این رویداد خودرویی امسال را شگفت زده کرد، عدم وجود گزارش ویژه و نشست خبری درباره این تازه وارد بازار چین توسط کمپانی سازنده بود. شاید به همین دلیل تصاویری که در حال حاضر از تویوتا Crown مینی ون در اینترنت پیدا می‌شود، اکثرا بی کیفیت و با رزولوشنی بسیار پایین هستند.

با این حال خوشبختانه خبر حضور این خودرو در بازار چین توسط رسانه‌های چینی پوشش داده شد و توانستیم اندک اطلاعاتی درباره Vellfire به دست آوریم. پیش‌بینی می‌شود زمانی که این مینی ون به بازار رسد، حدودا 141 هزار و 700 دلار قیمت داشته باشد. نکته اینجاست که قیمت ورژن LM از این همه بالاتر بوده و حدودا معادل 215 هزار دلار است.

تویوتا Crown مینی ون به یک پیشرانه هیبرید مجهز است که از یک موتور الکتریکی و یک موتور 2.5 لیتری بزنینی تشکیل می‌شود. این دو موتور در مجموع 163 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و با سیستم انتقال قدرت CVT همراه می‌شود.

فروش فوری خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان