ورود تکنولوژی جدید سامسونگ به دنیای خودرو

۲ بهمن ۱۳۹۹ ورود تکنولوژی جدید سامسونگ به دنیای خودرو

تا به حال شده است که خودروی خود را در محلی یا یک پارکینگ عمومی شلوغ پارک کرده و به خرید بروید، اما پس از بازگشت نتوانید پیدایش کنید؟ گاهی اوقات به اندازه کافی دقت نمی‌کنیم و به قدری درگیر مسائل روزمره هستیم که نکات بسیار ساده را فراموش می‌کنیم.

گاهی هم وقتی که از خرید بر می‌گردیم، با سیل عظیمی از ماشین‌های هم مدل، هم رنگ و در کل شبیه به خودروی خودمان رو به رو می‌شویم. بنابراین پیدا کردن خودرویمان کمی زمان بر و کلافه کننده است.

برخی از اپلکیشن‌ها مانند Goggle Maps و Apple Maps، به شما کمک می‌کنند که محل پارک ماشین خود را از روی نقشه پیدا کنید، اما از آنجا که وظیفه و هدف اصلی این برنامه‌ها پیدا کردن خودروی شما نیست، اوضاع کمی مشکل می‌شود، خصوصا اگر آن را در یک پارکینگی گذاشـته باشید که سه طبقه زیر زمین است! راه چاره برای حل این مشکل اعصاب خرد کن و عذاب آور چیست؟

 

نگران نباشید، سامسونگ به کمک شما می‌شتابد!

خبرهای خوشی داریم. دیگر لازم نیست نگران گم کردن خودرویتان در پارکینگ‌های شلوغ باشید، چرا که کمپانی بزرگ کره‌ای سامسونگ (Samsung)، مجددا با ایده‌های نابش به نجاتمان شتافته است! این کمپانی در جدیدترین رویداد خود اعلام کرده است که رانندگان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمند سامسونگ خود، به راحتی ماشین‌شان را پیدا کنند.

به احتمال خیلی زیاد، این قابلیت به زودی بر روی دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز قابل استفاده خواهد بود. تنها کسانی که در این میان ضرر می‌کنند، صاحبان آیفون (iPhone) هستند! البته جای نگرانی نیست زیرا دیر یا زود، این کمپانی رقیب برای عقب نماندن از جنگ تکنولوژی های خودرویی، راه حل مخصوص به خود را رائه خواهد داد. زیاد طول نمی‌کشد که کمپانی‌های دیگر نیز برای ارائه گزینه‌ای بهتر دست به کار شوند.

این خبر خوش و تازه در دنیای طرفداران سامسونگ و البته همه افرادی که صاحب خودرو هستند، غوغا به پا کرده است. فناوری جدید سامسونگ، به شما در صرفه جویی در زمان و البته داشتن خیال راحت از پیدا کردن محل پارک ماشینتان کمک می‌کند.

اگر خاطرتان باشد، این کمپانی قصد داشت که گلکسی S21 را به نوعی کلید ماشین تبدیل کند. یعنی با ارائه قابلیتی، صاحب این تلفن همراه می‌تواند از طریق S21 خود ماشین را باز یا قفل کند. البته که تصمیم بر این شد دیگر تلفن‌های سامسونگ نیز از این تکنولوژی برخوردار شوند. این فناوری جدید نیز مانند «هر تلفن سامسونگ، یک کلید ماشین»، از UWB بهره می‌گیرد.

حتما از خود می‌پرسید که نحوه استفاده از این فناوری مفید و نجات بخش چگونه است. خیلی آسان! تنها کافیست که با استفاده از دوربین، محیط و فضای پارکینگ را اسکن کنید. در همین حین، گوشی همراهتان خودرو را پیدا کرده و شما را برای رسیدن به آن راهنمایی می‌کند. در طول رسیدن به ماشین، فاصله به طور مداوم به شما نشان داده می‌شود و درست مانند یک اپلیکیشن جهت یابی عمل می‌کند.

نکته منفی این تکنولوژی چیست؟

این کمپانی حدودا چهار روز پیش، یعنی در تاریخ چهاردهم ژانویه از ارائه این تکنولوژی برای برخی از مدل‌های گلکسی S21 خبر داد. نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، این است که این فناوری تنها برای ماشین‌ها و موبایل‌هایی که به UWB مجهز هستند، قابل استفاده است. البته پیش بینی می‌شود که به زودی راه‌های ساده‌تری برای دسترسی و استفاده از ارائه شود و دیگر مدل‌های سامسونگ نیز به آن مجهز شوند.

در این رویداد سامسونگ، مشخص شد که در حال حاضر گلکسی S21 پلاس، گلکسی S21 اولترا و نوت 20 اولترا به این فناوری مجهز خواهند بود. نکته جالب و البته خنده دار این است که احتمالا مدل پایه، یعنی S21، از قابلیت بهره‌ای نخواهد برد. چرایش هنوز مشخص نیست.

این کمپانی بزرگ، هنوز اطلاعت زیادی را در دسترس کاربران قرار نداده است. شاید پس از ارائه Galaxy S21 به بازار در تاریخ بیست و نهم ژانویه سال جاری، ابهامات بیشتری رفع شود.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان