معرفی تیونینگ مک لارن 765LT

۷ اسفند ۱۳۹۹ معرفی تیونینگ مک لارن 765LT

استارتاپ M Engineering که به نوعی کمپانی همکاری مک‌لارن و پورشه محسوب می‌شود به تازگی با اعمال تغییراتی روی مک‌لارن 765LT  موفق شده است که عملکرد این خودرو را بهبود بخشیده و آن را به سریع‌ترین خودرو جهان تبدیل کند.

مک‌لارن 765LT  تیونینگ شده می‌تواند در زمانی در حدود ۱.۸ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. چنین شتاب صفر تا صدی در صنعت خودروسازی و برای سوپرکارهای فعلی فوق‌العاده است. هرچند لقب سریع‌ترین خودرو جهان چندان دوامی برای خودروها و کمپانی‌های خودروسازی ندارد و عموما بعد از چندماه منتقل می‌شود. اما نمی‌توان انکار کرد که سطح شتاب و سرعت خودروها به طرز قابل‌توجهی در حال بهبود است.

طی یک دهه گذشته مهندسین صنعت خودروسازی و تیونینگ‌کاران پیوسته در حال بهبود خروجی سوپرکارها بوده و کمتر کسی تصور می‌کرد که خودرویی بتواند در زمانی کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

قطعا پورشه و بوگاتی اجازه نخواهند داد که مک‌لارن چنین لقبی را در مدت زمانی طولانی در اختیار خود نگه دارند و در کنار دیگر رقبای مک‌لارن برای کسب این جایگاه تلاشی مضاعف خواهند کرد.

مک ‌لارن 765LT  چه مشخصاتی دارد؟

طراحی ظاهری مک‌لارن 765LT  

لازم به ذکر است که مک‌ لارن 765LT  حتی بدون اعمال تغییرات استارتاپ M Engineering نیز یکی از بهترین‌ و قدرتمندترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود. خودرویی که مک‌لارن تنها ۷۵۰ دستگاه از آن را تولید و راهی بازار کرده است.

این سوپرخودرو که پرچم‌دار محصولات مک‌لارن محسوب می‌شود در نمونه اصلی به یک پیشرانه‌ V8 مجهز است و می‌تواند ۷۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این محصول تقریبا مشابه مک‌لارن سنا است و در واقع می‌توان آن را نمونه بهبود یافته سنا دانست.

مک‌لارن 765LT  در زمانی در حدود ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت صفر کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به لطف اعمال تغییراتی از جانب استارتاپ M Engineering در سیستم اگزوز و پیشرانه آن این خودرو موفق شده شتاب خود را به حد قابل‌توجهی بهبود بخشد.

تمامی تغییرات اعمال شده این سوپرکار، مک‌لارن را به خودرویی تبدیل کرده که می‌تواند ۸۹۴ اسب بخار قدرت و ۹۶۲ نیوتن‌متر تولید کند. این خروجی پیشرانه،  765LTتیونینگ شده را در جایگاه سریع‌ترین خودرو فعلی جهان قرار داده است.

جالب است بدانید احتمالا خروجی موتور نمونه تیونینگ شده بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که با احتساب تلفات مکانیکی و اصطکاکی، چیزی در حدود ۹۰۰ اسب بخار به چرخ‌های عقب خودرو می‌رسد.

مک ‌لارن 765LT ؛ یکی از جذاب‌ترین‌ها برای تیونینگ‌کاران

نمای داخلی مک‌لارن 765LT  

نمای عقب مک‌لارن 765LT  

کاملا مشخص است که انجام یک سری از تغییرات کوچک بر روی مک‌لارن 765LT  می‌تواند سبب بهبود قابل‌توجه عملکرد این خودرو شود.

این ویژگی استثنایی سبب شده که 765LT  به یکی از جذاب‌ترین خودروهای مک ‌لارن برای شرکتی‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه تیونینگ خودرو تبدیل شود. شرکت‌های مذکور با اعمال تغییرات روی محصولات مستعد، نام خود را در صنعت خودروسازی مطرح می‌کنند.

نمونه تیونینگ شده این محصول در صورت بهره‌مندی از یک راننده باتجربه و با کمک مجموعه استاندارد از لاستیک‌ها می‌تواند در ۸.۹ ثانیه یک چهارم مایل را طی کند. این اولین‌باری است که 765LT  موفق شده در زمانی کمتر از ۹ ثانیه یک مسافت یک چهارم مایلی را طی کند.

پیش از این نمونه اصلی خودرو مذکور موفق شده بود در بهترین شرایط و با کمک لاستیک‌های Toyo R888R مسافت یک چهارم مایل را در زمانی برابر با ۹.۳۳ ثانیه طی کند.

 

نویسنده: زهرا ملکی