محبوب ترین جستجوهای خودرو در گوگل

۲۰ دی ۱۴۰۰ محبوب ترین جستجوهای خودرو در گوگل

بر اساس نتایج تحقیقی که به تازگی انجام شده، برند ژاپنی تویوتا توانسته بیشترین خریداران وفادار را در سرچ گوگل به سمت محصولات خود جذب کند.

سال ۲۰۲۰ اعلام شد که بر اساس تحقیقات انجام شده ۱۳.۷ درصد از مالکان تمایل دارند تا به مدت ۱۵ سال از تویوتا پریوس خودشان استفاده کنند. تویوتا بارها و در فهرست‌ها و لیست‌ها و تحقیق‌های مختلف همیشه رتبه اول را در اختیار داشته است.

بر طبق اطلاعاتی که توسط شرکت کامپرد مارکت بررسی و تجزیه و تحلیل شده، تویوتا در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد جستجو خودرو را در گوگل داشت و توانست رتبه اول را از بی ام و تحویل بگیرد. این خودروساز آلمانی توانسته بود رتبه اول جستجو را در سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد.

تویوتا، برند محبوب اینترنت ۲۰۲۱ (دی)

خودروسازی ژاپنی تویوتا برای دومین سال پیاپی بیشترین میزان جستجو (سرچ) را در بین برندهای خودرویی در فضای مجازی داشت. پیش از این تویوتا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در صدر پرجستجوترین برندهای خودرو قرار گرفته بود.

این آمار با استفاده از داده‌های ۱۵۴ کشور در موتور جستجوی گوگل به دست آمده که در ۴۷ کشور تویوتا بیشترین جستجو را داشته که ۳۱ درصد از کل جستجوها است. معرفی خودرو برقی و پاک تویوتا bZ4X، عرضه تویوتا کرولا کراس و مدل جدید تویوتا لندکروز از دلایل استقبال مردم از این برند ژاپنی است.

مثل سال قبل، بی ام و و مرسدس بنز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم بیشترین جستجوی گوگل قرار گرفته‌اند. آئودی، کیا، هیوندای، تسلا، رنو، فورد و هوندا دیگر برندهایی هستند که توانسته‌اند در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار بگیرند.

نتایج جستجو خودرو در گوگل ایرانی‌ ها

با توجه به اینکه ایران توسط آمریکا تحریم و واردات خودروهای خارجی نیز از سه سال پیش توسط دولت ممنوع شده است، نباید انتظار داشت تا تویوتا و بی ام و و بنز هم در فضای مجازی ایران بیشترین سرچ گوگل را داشته باشند.

رتبه اول در بیشترین جستجوی گوگل ایرانی‌ها متعلق به شرکت ایران خودرو است. «تارا»، «ماشین تارا» و «k132» عبارت‌هایی است که بیشترین تعداد جستجو را داشته است. در سال ۱۳۹۹ اخبار و گزارش‌های مختلفی از تارا منتشر می‌شد که ایرانیان را ترغیب می‌کرد تا در گوگل به دنبال اطلاعات و تصاویر بیشتری از این خودرو باشند.

رتبه دوم جستجوی خودرو در گوگل هم متعلق به دومین شرکت خودروساز ایرانی، یعنی سایپا است. سایپا نیز مثل ایران خودرو، خبر از تولید یک خودرو جدید با نام شاهین داده بود و علاقمندان خودرو در ایران با نوشتن عبارت «خودرو شاهین» و «ماشین شاهین» سعی در پیدا کردن اطلاعات بیشتری از این اتومبیل بودند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو