بیشترین سرچ گوگل برندهای خودرویی در سال ۲۰۲۳

۳ مرداد ۱۴۰۳ بیشترین سرچ گوگل برندهای خودرویی در سال ۲۰۲۳

در دنیای امروزی، اینترنت عمده‌ترین نقش را در افزایش آگاهی و اطلاعات افراد ایفا می‌کند. این دانش می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مختلف مورد استفاده کاربران قرار گیرد. یکی از کاربردهای اینترنت و منابع آنلاین، دریافت اطلاعات در مورد خودروها و شرکت‌های سازنده آن‌ها است. این ویژگی به طور خاص برای آن دسته از افرادی به کار می‌آید که به دنبال خرید خودرو هستند یا علاقه زیادی به حوزه خودرو دارند. هر زمان که پدیده‌ای در صنعت خودرو رخ دهد یا یک مدل به دلایل مختلف به فروش قابل‌توجهی دست پیدا کند، موج اشتیاق برای آشنایی با آن خودرو و برند سازنده آن از طریق تعداد سرچ‌های انجام‌شده در بزرگ‌ترین موتور جستجوگر اینترنتی، یعنی گوگل قابل مشاهده است. هر ساله نام برندهای خودرو با بیشترین سرچ گوگل اعلام می‌شود.

برندهای خودرویی با بیشترین سرچ گوگل

نیسان جوک

این مقاله بر اساس اطلاعات دریافت شده از وب‌سایت CompareTheMarket نوشته شده، که داده‌های مربوط به گوگل ترند را جمع‌آوری و برندهای خودرویی با بیشترین سرچ در ۱۵۵ کشور را رتبه‌بندی کرده است.

در لیست ده‌تایی برندهای خودرو با بیشترین سرچ ۲۰۲۳ پنج شرکت نیسان، هوندا، هیوندای، فیات و کیا نیمه بالایی فهرست را تشکیل می‌دهند. برندهای نیسان و هوندا در دو کشور بیشترین تعداد سرچ را داشته‌اند. مکزیکی‌ها بیشترین طرفداران نیسان و فیلیپینی‌ها بیشترین طرفداران هوندا بوده‌اند.

هیوندای با بیشترین تعداد سرچ در سه کشور از جمله هندوستان، در مقام هشتم لیست پرسرچ ترین برندهای خودرویی ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. در جایگاه بالاتر  با بیشترین تعداد جستجوی گوگل در چهار کشور، فیات قرار دارد که عمده‌ترین طرفداران آن، ساکن آمریکای جنوبی و الجزایر هستند. کیا نیز با محبوبیت عمده در شش کشور از جمله لیبی، ترکیه و کلمبیا، به عنوان ششمین برند خودرویی پرسرچ در سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود.

مرسدس بنز نیز با بیشترین تعداد سرچ در شش کشور، در جایگاه پنجم لیست برندهای خودرو با بیشترین سرچ ۲۰۲۳ نشسته است. اردن و ساحل عاج در سال گذشته، بیش از سایر کشورها به تحقیق درباره برند مرسدس بنز پرداخته‌اند. جالب اینکه شرکت آلمانی در سال ۲۰۲۲، رتبه سوم بیشترین سرچ گوگل را به خود اختصاص داده بود. مدل بنز C-Class پرفروش‌ترین خودرو مرسدس بنز در سال گذشته به حساب می‌آید که در مجموع ۳۲،۶۹۸ دستگاه از آن در بازار جهانی به فروش رسید. سایر محصولات پرفروش مرسدس بنز در سال ۲۰۲۳ به ترتیب عبارت‌اند از مدل‌های بنز E-Class، بنز GLE، بنز S-Class و بنز A-Class.

با بیشترین تعداد سرچ در ۷ کشور از جمله آلبانی، لهستان و بلاروس، آئودی در جایگاه چهارم فهرست برندهای خودرو با بیشترین سرچ گوگل ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. این برند در سال ۲۰۲۲ نیز رتبه چهارم پرسرچ ترین برندهای خودرویی را در اختیار داشت. شرکت آلمانی در سال گذشته حدود ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو فروخت که در بین آن‌ها، آئودی Q5 با فروش ۳۳۲ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین مدل آئودی ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. سدان A6‌ نیز با فروش ۲۶۷ هزار دستگاه، دومین مدل محبوب آئودی است.

بی ام و با یک پله سقوط، رتبه سوم در لیست برندهای خودرو با بیشترین سرچ ۲۰۲۳ را به خود اختصاص می‌دهد. بی ام و محبوب‌ترین و پرسرچ ترین برند خودرویی در ۲۶ کشور جهان است و جالب اینکه چینی‌ها در صدر جدول هواداران برند آلمانی قرار دارند. صرف‌نظر از محصولات مینی، فروش خودروهای سواری بی ام و در سال گذشته بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه بود که از بین آن‌ها، مدل‌های بی ام و سری ۳ و بی ام و سری ۴ و سپس مدل‌های بی ام و X3 و بی ام و X4 پرفروش‌ترین محصولات این شرکت شناخته می‌شوند.

تسلا و معجزه کریسمس

تسلا مدل Y

تسلا با حضور جنجال‌برانگیز در سال ۲۰۲۳، لقب دومین برند خودرویی پرسرچ گوگل را بر دوش می‌کشد. نام تسلا در سال ۲۰۲۲ حتی جزو شانزده برند محبوب و پرسرچ اینترنتی نیز بود. ولی در یک چرخش شگفت‌انگیز و با گذشت تنها یک سال، تسلا به لیست محبوب‌ترین‌ها راه پیدا کرد و با پشت سر گذاشتن برندهای مطرحی همچون بی ام و، آئودی و مرسدس بنز، مدال نقره بیشترین سرچ گوگل برند خودرویی سال ۲۰۲۳ را بر گردن آویخت. تسلا در ۲۹ کشور از ۱۵۵ کشور جهان، پرتکرارترین برند در موتور جستجوگر گوگل بوده است.

طبق آنچه در گزارش وب‌سایت CompareTheMarket نوشته شده، یکی از دلایل احتمالی ترند شدن این برند، گمانه‌زنی‌ها و انتظارات زیاد در مورد سایبرتراک بود که تحویل آن به مشتریان با تاخیر قابل توجه و هم‌زمان با روز کریسمس آغاز شد. البته پرفروش‌ترین محصول تسلا در سال گذشته، سدان جذاب و خوش‌چهره تسلا مدل Y است که با تحویل به ۱۲۸،۴۱۰ مشتری، به عنوان پرفروش‌ترین خودرو برقی سال ۲۰۲۳ نیز شناخته می‌شود. سرتاسر روسیه، فنلاند، نروژ، آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، مصر، غنا، چاد، ماداگاسکار، ایالات متحده و… کشورهایی بوده‌اند که بیشترین سرچ گوگل خودرو تسلا را داشته‌اند.

تاج سلطنت بر سر تویوتا

تویوتا CHR

غول خودروساز ژاپنی از سال ۲۰۲۰ تا کنون، بیشترین تعداد سرچ در موتور گوگل را دارد و صدرنشین لیست برندهای خودرو با بیشترین سرچ ۲۰۲۳ به شمار می‌آید. حدود ۴۴.۵ درصد از کل سرچ گوگل خودرو متعلق به تویوتا است که این تعداد نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۶۹ کشور از جمله کانادا، استرالیا، عربستان سعودی، آفریقای مرکزی و جنوبی در سال گذشته، به دنبال کسب اطلاعات در مورد برند ژاپنی در گوگل بوده‌اند.

تویوتا مدل‌های متنوعی برای تمام مشتریان با سلایق مختلف دارد. خودروهای این شرکت ضمن داشتن قیمت اقتصادی و مقرون به‌صرفه، از کیفیت ساخت عالی برخوردار هستند و به راحتی تعمیر و نگهداری می‌شوند.

تویوتا در سال ۲۰۲۳ لقب مطمئن‌ترین برند خودرویی را در استرالیا دریافت کرد. با اینکه اکثر خودروسازان به تولید خودروهای برقی روی آورده و وعده تعطیلی خطوط تولید ماشین‌های احتراقی داخلی را داده‌اند، مدیرعامل تویوتا گفته که این شرکت قصد دارد تمرکز روی تولید انواع و اقسام پیشرانه‌ها، از جمله موتورهای درون‌سوز را ادامه دهد. مدل‌های کرولا، راوفور، کمری و هایلوکس به ترتیب، پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در سال ۲۰۲۳ هستند.

نتیجه گیری

برخلاف عملکرد تاثیرگذار و منحصر به فرد تسلا، دو خودروساز معروف آمریکایی، یعنی فورد و جیپ در سال ۲۰۲۳ از لیست بیشترین جستجو گوگل برندهایی خودرویی کنار گذاشته شدند. جیپ در سال ۲۰۲۲ رتبه اول سرچ در کشور بوتان را داشت، در حالی که فورد در کشورهای آمریکا، کانادا، سنگال و ترکیه، پرتکرارترین نام خودرویی در موتور جستجوگر گوگل بود. این موضوع نشان می‌دهد که شهرت در صنعت خودرو تا حدی می‌تواند موجب پایداری یک برند شود.

عوامل مهم دیگری نیز در محبوبیت یک برند دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه خلاقیت و تولید محصولات خاص، همگامی با فناوری‌های جدید، آشنایی با نیاز و سلایق مشتریان، جلب رضایت و اعتماد مشتریان، شبکه گسترده خدمات پس از فروش و حفظ قیمت معقولانه اشاره کرد. در حالی که تسلا سعی دارد بازار خودروهای برقی را تصاحب کند، تویوتا با رعایت فاکتورها و معیارهای مختلف، مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و روزبه‌روز به شمار آن‌ها می‌افزاید.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45