خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۳ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

چند ماه قبل می‌شد با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان مدل‌های صفر تیبا و ساینا را خرید و حتی قبل‌تر از آن، خرید خودرو صفر سمند، پژو ۲۰۶ و پژو پارس در این محدوده قیمتی امکان‌پذیر بود. اما در چند ماه اخیر، نرخ دلار به طور پیاپی مشغول رکوردشکنی بود و تا ۶۰ هزار تومان هم رسید، هر چند در هفته اخیر با تزریق ۷۰۰ میلیون دلار به بازار، نرخ ارز خارجی تا ۵۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده تا فعلا جلوی افزایش قیمت کالاها، به‌خصوص خودرو گرفته شود. در این شرایط، مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پولشان به سمت بازار اتومبیل آمده‌اند و خرید و فروش خودرو رونق گرفته است. اگر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی دنبال ماشین صفر هستید، بهتر است قید آن را بزنید و به سراغ ماشین‌های دست دوم بروید.

آریسان

مدل ۱۳۹۸ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آریسان وانت شهری است که از سال ۱۳۹۳ و بعد از باردو (وانت پیکان) به فهرست محصولات ایران خودرو اضافه شد. این وانت روی پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده، به طوری که بخش جلویی شباهت زیادی به خودرو فرانسوی دارد. تولید آریسان بارها به دلایل فنی و زیست‌محیطی متوقف شد و در حال حاضر آخرین مدل‌های موجود در بازار برای ۱۳۹۹ است. سری جدید وانت ایران خودرو به موتور کم‌آلاینده‌تری مجهز و شاسی آن نیز تقویت شده و قرار است تولید آن با نام آریسان ۲ در سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود.

پراید ۱۱۱

مدل ۱۳۹۹ – ۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۱۱ اولین و آخرین فیس لیفت پراید هاچبک و همین طور گران‌ترین مدل سواری پراید است که در سال ۸۸ با پیشرانه ۶۳ اسب بخاری عرضه شد و چهار سال بعد، موتور قوی‌تری با قدرت ۷۱ اسب بخار زیر کاپوتش قرار گرفت. آخرین پراید ۱۱۱، روز ۴ اردیبهشت ۹۹ از خط تولید سایپا بیرون آمد. مصرف کم سوخت، هزینه پایین نگهداری و تعمیرات و فراوانی قطعات از دلایل پرفروش شدن این هاچبک کوچک است.

پراید ۱۳۱

مدل ۱۳۹۹ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۳۱ همان مدل صندوقداری است که در دهه هفتاد به بازار ایران رسید. این خودرو نسبت به پراید اولیه فقط تغییرات جزئی در ظاهر داشته اما از نظر فنی بهتر شده و دارای موتور یکسان با پراید ۱۱۱ و ۱۳۲ با قدرت ۷۱ اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. بعد از تعطیلی خط تولید پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۲، سایپا ۱۳۱ آخرین مدل این خانواده بود که در تیر ماه ۹۹ برای همیشه از فهرست تولیدات سایپا حذف شد.

پراید ۱۵۱

مدل ۱۴۰۱ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۲۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پلاس – مدل ۱۴۰۰ – ۳۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پلاس – مدل ۱۳۹۹ – ۳۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۵۱ نسخه وانت پراید ۱۳۱ است که در سال ۹۳ به بازار خودرو ایران آمد و در حال حاضر، تنها پیکاپ کوچک شهری محسوب می‌شود. مشخصات فنی این وانت با دیگر مدل‌های پراید یکسان است و ابعاد و اندازه مشابهی دارد. سایپا ۱۵۱ مناسب کسب و کارهای شهری است و حداکثر می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم بار حمل کند.

پراید ۱۵۱ پلاس، مدل آپشنال وانت ۱۵۱ است و از سال ۱۳۹۹ جزو فهرست محصولات سایپا قرار گرفته. وانت کوچک از نظر ظاهری تفاوت‌های اندکی با مدل معمولی دارد که عبارتند از رول بار و لاینر (کفپوش فضای بار) و طرح گرافیکی. ۱۵۱ پلاس تنها مدل پراید با آپشن‌هایی مثل نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب و سنسور عقب است.

با وجود اینکه تولید مدل‌های سواری پراید در تابستان ۱۳۹۹ متوقف شده، اما تولید و عرضه سایپا ۱۵۱ همچنان ادامه دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو