زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ ‌

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ ‌

زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ طیف متفاوتی از خودروهای شاسی بلند، سدان و حتی هاچ‌بک‌ را تشکیل می‌دهد. این خودروها از میان تعداد زیادی خودروی که سالانه توسط برندهای مطرح خودروسازی جهانی ساخته می‌شوند، انتخاب شده‌اند.

زیباترین ماشین‌های دنیا در این گزارش به معنای زیبایی ظاهری و خوش ساخت بودن ‌آن‌ها انتخاب شده‌اند که در سال ۲۰۱۹ در بازار موجود و قابل خرید است، تعلق دارد. تعریف کلمه زیبایی در صنعت طراحی خودرو دشوار است. زیرا محصولات زیادی در بازار وجود دارند که که طراحی جالب یا گیرایی دارند، اما هیچ کدام در سایه کلمه “زیبا” قرار نمی‌گیرند.

 آلفا رومئو جیولیا Alfa Romeo Giulia

نمایی از آلفا رومئو جیولیا

شاید جلوپنجره تیز و زاویه‌دار آلفا رومئو برای هر مدلی مناسب نباشد، اما برای مدل Giulia، بسیار زیباست. این سدان اسپورت با یک کاپوت بلند، یک کابین که با زاویه‌ای خاص نسبت به سمت چرخ‌های عقب تعبیه شده و جزئیات نفس‌گیر بدنه، کاملاً متناسب است. تمامی مدل‌های Giulia از این ویژگی برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که سپرهای پشت و جلو و عدم تعبیه دریچه هوای کناری، به جذابیت این مدل اضافه می‌کند.

 آستون مارتین Aston Martin DBS Superleggera

نمایی از آستن مارتین DBS سوپرلگارا

اگر فقط یک خودروساز باشد که بداند چگونه باید محصولی زیبا طراحی کرد، قطعا آن شرکت آستون مارتین است. DBS Superleggera هم جدیدترین است و هم سمبل زبان طراحی فعلی Aston Martin است. گرچه این مدل بر اساس DB11 طراحی شده است، اما به دلیل مدل خاص سقفش خاص‌تر شده است. جلوپنجره کوسه مانند آن زیاد از حد بزرگ نیست و تمامی دیگر جزئیات آن در تناسب کامل نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

 بی ام و BMW i8

نمایی از بی ام و i8

احتمالا به هنگام طراحی i8، طراحان به اندازه ۳۰ سال به آینده سفر کرده‌اند تا مشاهده کنند که سلیقه ربات‌ها و آیندگان چگونه است. از این رو با ترکیب جالب بدنه و طراحی آیرودینامیک، i8 به یک محصول چشم‌گیر تبدیل شده است. این ترکیب باعث می‌شود که بخش عقبی این مدل کمی به کادیلاک ۱۹۵۹ شبیه باشد و برخی فکر کنند که طراحی شیبدار آن شبیه به طراحی‌های برند لامبورگینی باشد، اما جالب است بدانید که از فرسنگ‌ها فاصله، می‌توان تشخیص داد که i8 محصولی از بی ام و است.

 بوگاتی شیرون Bugatti Chiron

نمایی از بوگاتی شیرون

شاید مدل ویرون از بوگاتی بسیار به یادماندنی بود، اما آنچنان که باید در چشم طرفدارنش زیبا نبود، به نظر آن‌ها این خودرو ظاهری عجیب داشت و تنها به واسطه سرعت بالا به یادماندنی شد. نسل بعدی آن، یعنی بوگاتی شیرون، بسیار سریع‌تر و زیباتر است. طراحی شیرون خشن‌تر بوده و دریچه‌های بزرگتری دارد؛ چراغ‌ها و جلوپنجره آن در فواصل درست و مناسبی قرار گرفته‌اند. هر طرف بدنه خودرو به یک برآمدگی C مانند مزین شده که آن را به دو بخش تقسیم می‌کند. این طراحی باعث می‌شود که خودرو دو رنگ باشد. در ساخت این مدل، از طراحی‌های کلیشه‌ای هیچ خبری نیست.

 اینفینیتی Infiniti Q60

نمایی از اینفینیتی Q60

مدل Q50 بسیار محبوب است، اما با حذف دو در عقبی و ساخت Q60 کوپه شرکت اینفینیتی محصولی خاص را روانه بازار کرد. چراغ‌های Q60 نازکتر بوده و سپرهای آن اسپورت‌تر هستند، اما مهمترین بخش طراحی آن، بخش میانی بدنه است. قوس‌های بخش بالایی که به سمت کابین حرکت می‌کنند، سمبل طراحی‌های عجیب و خاص اینفینتی هستند. خط‌‌های بدنه نسبت به Q50 بالاتر بوده و بر آن‌ها تاکید بیشتری شده است. دستگیره در بر روی همان خط تعبیه شده‌اند.

 جگوار Jaguar XJ

نمایی از جگوار ایکس جی

جگوار از زاویه روبه‌رو یکی از موفق‌ترین ویژگی‌های زبان طراحی جگوار است و چراغ‌ها همچنان جذاب و گیرا هستند. به روزرسانی‌های اندکی باعث شده‌اند که XJ طراوت و تازگی خود را حفظ کند.

 کیا استینگر Kia Stinger

نمایی کیا استینگر

وقتی به کیا استینگر نگاه کنید، احساس می‌کنید که این مدل همین الان از یک نمایشگاه خودرویی به دنیای واقعی پا گذاشته است. مدل مفهومی این خودرو در سال 2011 معرفی شد، اما کیا هرگز قصد نداشت ساخت آن را عملی کند. طراحی بخش عقب آن بسیار زیبا و جذاب است و کوچکترین تفاوتی با مدل مفهومی خود ندارد.

 لکسوس Lexus LC

نمایی از لکسوس ال سی

این مدل باشکوه و زیبا، در سال 2012 به عنوان مدل مفهومی جان گرفت که لکسوس هرگز قصد ساختن آن ‌را نداشت. اما پس از گذشت چهار سال از آن زمان، به مرحله تولید رسید و به عنوان LC کوپه وارد بازار شد. جلو پنجره آن که به شکل ساعت شنی طراحی شده است، به قدری زیبا و چشمگیر به نظر می‌رسد که دیگر زیبایی‌های این مدل، چندان به چشم نمی‌آیند. لکسوس ال سی توانسته در لیست زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ قرار گیرد. جالب است که خودرو لکسوس در بازار ایران از طرفداران زیادی برخوردار است و مدل‌های متعددی از این برند در بازار خودرو ایران خرید و فروش می‌شوند.

مزدا Mazda 3

نمایی از مزدا ۳

نسل قبلی مزدا ۳ یکی از محبوب‌ترین های بازار محسوب می‌شد، اما مزدا 3 نیو حتی از آن هم محبوب‌تر است. برخلاف داشتن ظاهری بسیار خاص و طراحی فوق‌العاده، این مدل یک محصول مقرون به صرفه با اندازه‌ای بسیار مناسب است. خطهای بدنه که به تعداد اندک تعبیه شده‌اند، به طرز عجیبی با چراغ‌ها هماهنگی دارند. همچنین ترکیب دماغه کوسه شکل آن با صندوق عقب و منحنی‌های بدنه بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

 مزدا میاتا Mazda MX-5 Miata

 نمایی از مزدا ۳ میاتا

مزدا MX-5 میاتا همیشه در لیست خوش چهره‌های بازار قرارد داشت، اما مدل نسل چهارم ND، تنها مدلی است که زیبایی‌ دوچندانی دارد. زبان طراحی مزدا، صورتی خندان و منحنی‌های زیبایی به این مدل بخشیده است. خطوط آن از کنار هر دستگیره شروع شده و تا طرف دیگر کابین می‌روند. تمامی این جزئیات ظریف باعث شده‌اند که میاتا، یکی از محبوب‌ترین و باشکوه‌ترین محصولات بازار باشد.

مرسدس بنز کوپه Mercedes-Benz S-class Coupe

نمایی از مرسدس بنز کوپه

هر مدلی از کلاس فعلی مرسدس بنز اس دیدنی و جذاب به نظر می‌رسد و نمایانگر مجموعه‌ای از جزئیات مجلل و باشکوه است، اما این کوپه، یکی از پرطرفدارترین‌های این برند است. خطوط سقف دارای انحنای زیبایی است که از طریق پنجره به صنوق عقب می‌رسند. در بخش عقب نیز، گرافیک افقی آن باعث می‌شود که این ماشین پایین‌تر و گسترده‌تر و از منظر چراغ‌های بلند OLED خیره‌کننده به نظر برسند.

 پورشه Porsche ۹۱۱

نمایی از پورشه ۹۱۱

در تاریخ پورشه ۹۱۱، طراحی‌های نه چندان جالبی وجود دارند. قطعا افرادی پیدا می‌شوند که چراغ‌های تخم مرغی نسل ۹۹۶ و یا سپرهای ۹۱۱ دهه ۸۰ را دوست داشته باشند، اما این خودروی خاص همیشه زیبا به شمار می‌رود که نسل جدید ۹۹۲ را به عنوان ساده‌ترین ۹۱۱معرفی می‌کند. کناره‌های بزرگ و لبه‌های صاف که با خطوطی تمیز همراه شده‌اند، همگی نشانگر سادگی این مدل هستند. این مدل معرف تم مدرن 911 کلاسیک، با کمی طراحی سنتی است.

 رولز رویس ریث Rolls-Royce Wraith

نمایی از رولز رویس ریتث

رولز-رویس دو در Wraith یکی از اسپورت‌ترین‌ها و البته خوش چهره‌ترین‌های این لیست است. به نظر می‌رسد که نیمه پایینی Wraith سنگین و باریک است و سطوح عمودی مسطحی در بین خط شانه ماشین و زمین وجود دارد. سقف آن نیز از انتهای شیشه جلویی شروع می‌شود و با شیب نسبتا زیادی به سمت عقب می‌رود. تاثیر بصری طراحی‌ این مدل کلاسیک است.

 فولکس واگن آرتئون Volkswagen Arteon

نمایی از فولکس واگن آرتئون

فولکس واگن CC که حالا دیگر تولید نمی‌شود، زمانی بین یکی از اولین مدل‌هایی بود که کوپه چهار در نام گرفت. حالا مدل Arteon جدید نیز از همین تم استفاده کرده است. برخلاف CC، Arteon یک هاچ‌بک است اما به دلیل طراحی و نوع امتداد سقف آن تا صندوق عقب، به سادگی متوجه این موضع نخواهید شد. در طراحی بخش جلو و عقب این مدل، وسواس زیادی خرج شده که با توجه به طراحی زیبا و تکنیکی Artoen قابل بخشش است.

 ولوو Volvo V90

نمایی از ولوو V90

صادقانه باید بگوییم که تمامی مدل‌های خط تولید فعلی ولوو در این لیست جای دارند، اما V90 زیباترین آنها محسوب می‌شود. زیرا ظاهر آن مانند دیگر مدل‌ها جعبه‌ای شکل نیست و طراحی آن نزدیک به هاچ‌بک است. از دیگر ویژگی‌های طراحی مخصوص ولوو، مانند خط شانه و چراغ‌های کشیده، در این مدل نیز استفاده شده است.

گرچه در حال حاضر تمامی زیباترین خودروهای ۲۰۱۹ در بازار ایران موجود نیستند، اما سایر مدل‌های برندهایی همچون بنز، بی ام و،‌ فولکس واگن، مزدا، لکسوس و کیا خرید و فروش می‌شوند. حال اگر شما هم قصد فروش فوری خودروهای کارکرده وارداتی خود را دارید، بهتر است معامله خود را به سایت‌های معتبر بسپارید.

فروش فوری خودرو

مترجم: پرستو مهدی قلیخان