خودروهای هاچبک زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۲۲ آبان ۱۴۰۲ خودروهای هاچبک زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

پیدا کردن جواب برای سوال «با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کدام خودرو هاچبک را بخریم؟» کار سختی است. زمانی می‌شد با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای وارداتی را خریداری کرد، اما امروزه، ارزان‌ترین هاچبک صفر در بازار کشور، یعنی کوییک ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. در این شرایط پیدا کردن و خرید خودرو هاچبک با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان کار سختی است، اما غیرممکن نیست. برای اینکه بتوانید ماشین هاچبک ارزان قیمت بخرید، باید به سراغ بازار ماشین‌های دست دوم و کارکرده بروید و به دنبال هاچبک‌های تولید داخل با مدل‌های ۱۳۷۰ تا اوایل ۱۳۸۰ بگردید. البته دقت داشته باشید که این خودروها فرسوده به حساب می‌آیند و سالانه باید ۲ بار معاینه فنی شوند.

ام وی ام ۱۱۰

مدل ۱۳۸۵

ام وی ام ۱۱۰ اولین ماشین چینی و نخستین اسم در فهرست محصولات مدیران خودرو است که در سال ۱۳۸۴ به بازار ایران رسید و بعد از آن بود که پای محصولات چینی به خیابان‌های کشور باز شد. این خودرو به عنوان یک هاچبک کوچک، کپی دوو ماتیز کره‌ای است، اما کیفیت محصول چینی در مقایسه با نسخه اصلی کره‌ای به شدت پایین است. ابعاد جمع و جور، مصرف سوخت پایین و شرایط فروش مناسب، موجب شد تا با استقبال خوبی در بازار کشور مواجه شود. در سال ۱۳۹۴، نسخه فیس لیفت این خودرو با نام ام وی ام 110S معرفی شد.

اوپل کورسا

مدل ۱۹۹۴

اوپل کورسا یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار کشور در دهه ۷۰ است. طراحی ظاهری خاص و ابعاد و اندازه جمع و جور کورسا را به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های جوانان در ۳ دهه گذشته تبدیل کرد. اوپل کورسا ۱۹۹۴ از پیشرانه ۱.۲ یا ۱.۴ لیتری بهره می‌برد و گیربکس دستی ۵ سرعته یا جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پراید هاچبک

مدل ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳

پراید هاچبک، اولین مدل از پرفروش ترین ماشین بازار خودرو ایران در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی است. طراحی ظاهری جدید، قیمت ارزان‌تر از رقبا و مصرف سوخت اقتصادی موجب شد تا نسخه هاچبک پراید با استقبال خوبی مواجه شود. بعدها فیس لیفت این خودرو با نام سایپا ۱۱۱ یا همان پراید ۱۱۱ روانه بازار شد که از نظر طراحی ظاهری و همین طور مشخصات فنی و آپشن‌ها نسبت به پراید هاچبک بهبود یافته است.

دوو ماتیز

مدل ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲

دوو ماتیز یکی از هاچبک‌های محبوب بازار ایران در دهه ۸۰ به حساب می‌آید. این خودرو از سال ۱۹۹۸ به بازارهای جهانی عرضه شد و هم‌زمان به ایران نیز رسید. تولید این هاچبک کوچک از سال ۱۳۷۹ در کرمان موتور شروع شد و تا سال ۱۳۸۲ ادامه داشت. هر چند موتور ۷۹۶ سی سی ماتیز فقط ۵۲ اسب بخار قدرت دارد، اما به دلیل ابعاد و اندازه جمع و جور و در عین حال کابین جادار ماشین مناسبی برای شهرهای شلوغ و پرترافیک محسو می‌شود.

رنو پی کی

مدل ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴

رنو پی کی ادامه‌دهنده تولید رنو ۵ در ایران است که از سال ۱۳۸۱ روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت. هدف از تولید پی کی (PK = مخفف پارس خودرو) عرضه محصولی برای قشر ضعیف جامعه بود که توانایی خرید خودرو پراید را نداشتند. رنو پی کی از ترکیب بدنه رنو ۵ و قطعات فنی پراید ساخته شده است. ابعاد و اندازه جمع و جور رنو پی کی رانندگی با آن در شهرهای شلوغ را آسان کرده است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو