خط عابر هوشمند چه کاربردی دارد؟

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ خط عابر هوشمند چه کاربردی دارد؟

چندین سالی می‌شود که در بسیاری از کشورها، مسئولان از سیستم چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند استفاده می‌کنند، اما چیزی که جدیدا همه توجهات را به خود جلب کرده، خط عابر هوشمند است که رفت و آمد را برای عابرین پیاده ایمن‌تر و آسان‌تر می‌کند.

اخیرا یک کمپانی بریتانیایی، از یک اختراع جدید رونمایی کرده است که تردد عابرین پیاده را تا حد بسیار زیادی آسان می‌کند. این فناوری نو و جالب، با استفاده جدیدترین تکنولوژی‌ها، دوربین‌ها و سنسورهای دنیا و البته هوش مصنوعی، چراغ راهنمایی و رانندگی را طبق شرایط، مدیریت می‌کند. این سیستم با اولویت‌بندی عبور عابر یا خودرو، ایمنی افراد پیاده را تضمین کرده به طور هوشمند عمل می‌کند.

نحوه عملکرد این فناوری جدید چگونه است؟

این سیستم بر اساس اطلاعاتی که از دوربین‌ها به دست می‌آورد، رنگ چراغ راهنمایی و رانندگی را تغییر می‌دهد. این دوربین‌ها می‌توانند به راحتی و با دقت عابرین پیاده را حتی از فاصله 15 متری تشخیص دهند. زمانی که عابر به چهارراه یا خط عابر هوشمند نزدیک‌ می‌شود، این سیستم سیگنال مشخصی را به سیستم دیگری که به هوش مصنوعی مجهز است، ارسال می‌کند. این شبکه نیز می‌تواند به راحتی قصد عابرین را برای عبور از خیابان تشخیص داده و متناسب با آن عمل کند.

زمانی که سیستم چند عابر پیاده و قصد آن‌ها برای عبور از خیابان را تشخیص داد، می‌تواند با اعمال تغییراتی در قوانین در نظر گرفته شده برای این چراغ راهنمایی و رانندگی خاص، رنگ آن را تغییر داده و بستر ایمن و مناسبی را برای رد شدن افراد پیاده از خیابان، مهیا کند. این قوانین بر اساس میزان تردد عابرین و خودروها در یک مکان و طبق تشخیص مقامات محلی و مدیران تعیین می‌شوند.

کمپانی مخترع این فناوری شگفت انگیز که Wireless نام دارد، در نشستی خبری پیرامون این اختراع می‌گوید: «ما می‌توانیم به مدیران راهنمایی و رانندگی کمک کنیم تا چراغ‌های راهنمایی را متناسب با شرایطی از پیش تعیین شده، تغییر دهند و همچنین می‌توان تعدادی از پارامترها را متناسب با شرایط و نیازهای خاص، برای عبور عابرین پیاده در نظر گرفت. به عنوان مثال، با توجه به اینکه آیا یک فرد یا افرادی در انتظار سبز شدن چراغ برای عبور از خیابان هستند، دوربین می‌تواند زمان چراغ قرمز را کم یا زیاد کند. این زمان بسته به تعداد افراد، متفاوت است.»

نکته جالب توجه این است که این خطوط عابر پیاده هوشمند هیچ نیازی به ساخت و ساز یا زیرساخت‌های پر دردسر ندارند و به محض آمادگی شرایط و وصل کردن سیستم‌های لازم به چراغ راهنمایی و رانندگی، می‌توان از آن‌ها در هر چهارراه یا خیابانی استفاده کرد.

نکته دیگر اینجاست که برای سبز کردن چراغ، هیچ نیازی به فشردن دکمه‌ای خاص نیست و تمامی این‌ها از طریق سیستم‌هایی مخصوص به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان، صورت می‌گیرد.

منبع: autoevolution

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو