مطمئن ترین خودروهای تاریخ بی ام و

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ مطمئن ترین خودروهای تاریخ بی ام و

خریداران و مشتریان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی اعتماد و اطمینان بیشتری از امروز به ماشین‌های بازار داشتند. نه این که ماشین‌های فعلی بی‌کیفیت یا بد باشند؛ اما در آن زمان ماشین‌های آلمانی، به‌خصوص محصولات مرسدس بنز و بی ام و به داشتن کیفیت بالا معروف بودند. به این دلیل که تکنولوژی‌ و مهندسی محصولات آلمانی، از فناوری متولیدات آمریکایی و ژاپنی کمی پیچیده‌تر است.

حالا که روزگار عوض شده است، ماشین‌های ژاپنی از هر محصول دیگری پیشی می‌گیرند و به سوی بهتر شدن می‌تازند. از نظر عده‌ای هزینه‌های نگهداری از یک ماشین آلمانی سرسام‌آور است. از طرفی دیگر ماشین‌های آسیایی باکیفیت و ساده هستند و برای نگهداری با تعویض قطعات آن‌ها لازم نیست پول زیادی بپردازید.

نکته اینجاست که برعکس آنچه دیگران تصور می‌کنند، مشکلات برخی از خودروهای بی ام و به آن قدری بزرگ و زیاد نیستند که برای رفع آن‌ها مجبور شوید هزینه زیادی کنید. در بازار برخی از مدل‌های BMW، به‌خصوص مدل‌های کمی قدیمی‌تر، از بعضی محصولات دیگر قابل اعتمادتر هستند. مطمئن ترین خودروهای بی ام و در اواخر دهه ۱۹۹۰ و دهه ۲۰۰۰ وارد بازار شدند.

خودروهای مطمئن بی ام و

بی ام و در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و در یک قرن و اندی سال با تولید و عرضه خودروهای جذاب و قابل اطمینان توانسته نام خود را در فهرست معتبرترین و مطمئن ترین خودروسازان آلمان و جهان ثبت کند. از بین تعداد زیاد محصولات تاریخ کمپانی آلمانی می‌توان ۳ خودرو به عنوان مطمئن ترین خودروهای بی ام و نام برد.

این سه خودرو بی ام و نشان می‌دهند که پیچیدگی به معنای دردسر و تبدیل یک محصول به یک ماشین بی‌کیفیت نیست. فراموش نکنید بعضی از ماشین‌ها می‌توانند حادثه‌آفرین باشند و جان افراد را به خطر اندازند. در مقایسه با چنین مشکلاتی که کم هم نیستند، تعویض پمپ موضوع بزرگ و غیر قابل حلی نیست.

با در نظر گرفتن این که هیچ ماشینی کامل و بی نقص نیست، می‌توان مدل‌های خوش‌ساخت و قابل اعتماد زیادی را در بازار پیدا و از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کرد.

بی ام و X3 (نسل E83)

بی ام و X3 (نسل E83)

نمی‌توان گفت نسل اول بی ام و X3 یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تاریخ بی ام و است، اما از آنجایی که اتاق E83 به‌عنوان نسل اول X3 شناخته می‌شود، اهمیت زیادی برخوردار دارد و یکی از بهترین‌ها و مطمئن ترین خودروهای بی ام و است. این خودرو بسیار پرفروش بود و همه معتقدند که رانندگی با آن و کنترلش بسیار لذت‌بخش و آسان است. با اینکه مدت‌ها از تولید بی ام و X3 E83 می‌گذرد، هنوز هم یکی از قابل اعتمادترین‌های بازار زمان خود و حتی تاریخ است. نسل اول X3 بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به فروش می‌رسید.

بی ام و E83 X3 مجهز به موتور ۶ سیلندر خطی درون‌سوز و گیربکس اتومات ۶ سرعته ZF بود. البته بگوییم که هیچ مدلی بی‌نقص و کامل نیست. نسل اول X3 هم مشکلاتی داشت، اما این دردسرها نسبت به دیگر مدل‌ها جزئی بودند و برطرف کردن آن‌ها اصلا کار سختی نبود.

بی ام و سری ۳ (نسل E46)

بی ام و سری ۳ (نسل E46)

یکی از خوبی‌های بی ام و سری ۳ نسل E46 نداشتن مشکلاتی سری‌های قدیمی‌تر بود. مثلا ممکن بود که پمپ هوای ثانویه یا سیستم خنک‌کننده هوا مدل‌های قدیمی‌تر دچار مشکل شود، اما از آنجایی که بی ام و از مشکلات سری قبلی درس گرفته بود، دیگر آن اشتباه‌ها را در ساخت E46 سری ۳ تکرار نکرد. موتور ۶ سیلندر خطی این مدل هم به دو شکل بنزینی و دیزلی ارائه می‌شد و استقامت بالایی داشت. برای این موتور، سه نوع گیربکس اتوماتیک، جعبه دنده دستی و SMG-II در نظر گرفته شده بود. این ماشین به مدت ۱۰ سال، یعنی از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ در بازار حضور پررنگی داشت و طرفداران زیادی به دست آورد.

مدل E46 همانند دیگر مدل‌ها مشکلات کوچکی داشت که در طول زمان و با عرضه مدل‌های جدیدتر به بازار، همگی رفع شدند. بی ام و سری ۳ E46 یکی از مطمئن ترین خودروهای بی ام و به حساب می‌آمد، حتی اگر لازم بود که قطعه‌ای جایگزین شود، هزینه تعمیر و تعویض آن بالا نبود.

بی ام و سری ۳ (نسل E90)

بی ام و سری ۳ (نسل E90)

نسل E90 بی ام و سری ۳ به عنوان جایگزینی برای مدل پیشین (E46) در نظر گرفته شد. از آنجایی که این ماشین جدیدتر و پیشرفته‌تر بود، پیچیدگی‌های مخصوص به خود را داشت، اما با این حال، بی ام و سری ۳ E90 هم توانست جزو مطمئن ترین خودروهای بی ام و باشد. در حقیقت این مدل به‌قدری خوش‌ساخت بود که حتی منتقدان هم نمی‌توانستند ایراد زیادی از آن بگیرند. مثلا شاید بتوان مشکلات کوچکی را مانند فشار بالای پمپ موتور مثال زد که بدون هیچ مشکلی قابل حل بود. جدای از آن، در مدل‌های جدیدتر این مشکل به‌طور کلی توسط BMW برطرف شد.

بی ام و پرفروش ترین برند لوکس ۲۰۲۰

بی ام و به موفقیت و درخشش در بازار خودرو عادت دارد. این کمپانی لوکس آلمانی توانست در سال ۲۰۲۰، به پرفروش ترین برند لوکس تبدیل شود. کمپانی BMW با فروش ۲۷۸ هزار و ۷۳۲ دستگاه خودرو، توانست در صدر لیست قرار بگیرد. بنابراین «اول شدن» برایش عجیب و جدید نیست.

این آمار و ارقام بد نبود، اما نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. البته که این امر طبیعی است، چرا که به دلیل غافلگیری‌ها، محدودیت‌ها و مشکلاتی که ویروس کرونا با خود به همراه آورد، هیچ یک از کمپانی‌ها نتوانستند آن‌طور که باید عمل کنند. می‌توان گفت همه برندها نسبت به سال‌های گذشته دچار ضرر و زیان شدند.

بی ام و بخش عمده‌ای از عملکرد مثبت خود را مدیون بازار آمریکا است، چرا که توانست در این کشور عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و تبدیل به محبوب‌ترین برند لوکس آمریکایی‌ها شود. مدل بی ام و X3، موفق‌ترین مدل و البته مهم‌ترین عامل درخشش برند آلمانی بود. حدود ۶۰ هزار دستگاه از این مدل پرطرفدار در این سال پر فراز و نشیب به فروش رسید.

جایگاه دوم و سوم، به‌ترتیب متعلق به لکسوس و مرسدس بنز است. خودروساز ژاپنی لکسوس توانست با اختلاف بسیار کمی مرسدس بنز دوست داشتنی را پشت سر بگذارد و پس از بی ام و، روی سکوی دوم بایستد. این کمپانی‌های معتبر، سه برند برتر سال، به خصوص در بازار آمریکا بودند. جایگاه‌های بعدی متعلق به آئودی، کادیلاک، ولوو، لینکلن، اینفینیتی و پورشه است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان