پرفروش ترین خودروهای ۲۰۲۰ آمریکا

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ پرفروش ترین خودروهای ۲۰۲۰ آمریکا

همه‌گیری و شیوع جهانی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ موجب شد تا بسیاری از مشاغل و صنایع آنگونه که باید به سود و رونق نرسند. وابستگی شدید برخی مشاغل به اینترنت و در خطر بودن آن‌ها در برابر آسیب‌های اقتصادی، یکی از اتفاقاتی بود که کرونا با خود به همراه داشت. در این میان صنعت و بازار خودرو نیز از گزند این تغییرات در امان نماند و شرکت‌ها به ناچار مجبور به رونق فروش اینترنتی و رونمایی آنلاین از محصولات جدید کمپانی‌های متعدد شدند. این تغییر بزرگ، ناگهانی و اجباری تاثیر زیادی بر نرخ رشد و فروش خودرو و قیمت خودروهای خارجی برندهای مختلف خودروسازی داشت و اعضای این صنعت، متحمل ضرر و زیان مالی هنگفتی شدند. در واقع، در طول چند ماه پس از شروع قرنطینه‌های جدید کشورها و اعمال محدودیت‌های مختلف، آمار فروش تمامی غول‌های خودروسازی دنیا مانند یک ترن هوایی فراز و فوردهای شدیدی را تجربه کردند؛ تا جایی که برخی از آن‌ها تا مرز ورشکستگی و تعدیل نیروهای قابل توجهی پیش رفتند.

با این حال، حتی با سختی عادت کردن به شرایط جدید، برخی از کمپانی‌ها و محصولاتشان عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقبای خود داشتند. در ادامه، از لیست ۲۵ موردی برترین‌های ۲۰۲۰، لیست ۱۵ عددی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین ماشین‌های بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰ تهیه شده است.

۱۵- هیوندای توسان

هیوندای توسان

هیوندای توسان که یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کمپانی هیوندای است، توانسته با فروش ۹۱.۱۳۹ دستگاه جایگاهی در لیست پرفروش‌ترین‌ها به دست آورد. تعجبی ندارد که توسان توانسته یکی از پرفروش‌های این برند باشد. این کراس‌اوور جمع و جور و با کیفیت، بازار را قبضه کرده است. البته مانند برخی مدل‌های دیگر، فروش این محصول نیز در برخی ماه‌ها کاهش یافت، اما مجددا بازار آمریکا را تحت سلطه گرفت.

۱۴- فورد ترانزیت

فورد ترانزیت

کمپانی آمریکایی فورد (Ford) یکی از برندهایی بود که توانست در دوران همه گیری، با مدل پرفروش ترانزیت خود را نجات دهد. تاکنون ۹۳.۶۰۷ دستگاه از این بیزینس ون به فروش رسیده است. با این حال، آمار فروش ترانزیت نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد کمتر است.

۱۳- نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

آلتیما با فروش ۹۷.۳۸۲ دستگاه، عملکرد بهتری نسبت به برخی از رقبای خود مانند هوندا آکورد داشته است. این سدان متوسط، طرفداران زیادی در بازار دارد.

۱۲- جیپ چروکی

جیپ چروکی

جیپ چروکی با اینکه نسبت به رکورد سال گذشته‌ این مدل ۳۴ درصد در نرخ فروش کاهش داشته است، اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین‌های لیست خصوصا در بین دیگر کراس‌اوورهای جمع و جور با (۹۷.۹۱۹ دستگاه) است. البته که هنوز نسبت به رقبای غول خود مانند هوندا CR-V و تویوتا راوفور عقب است، اما با توجه به اوضاع فعلی عملکرد قابل ستایشی دارد.

۱۰- سوبارو اوت بک

سوبارو اوت بک

تنها استیشن واگن پرفروش این روزها، سوبارو اوت‌بک است. تا حالا ۱۰۶.۳۴۶ دستگاه از این ماشین سوبارو به فروش رسیده است، اما با این حال نسبت به سال گذشته، نرخ فروش آن سیر نزولی داشته است.

۹- فورد اسکیپ

فورد اسکیپ

همانگونه که می‌دانید، فورد اسکیپ یکی از پرطرفدارترین ماشین‌های خودروساز آمریکایی است. این کراس‌اوور جمع و جور و دوست داشتی، ۱۳۱.۷۳۵ دستگاه فروش و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افت داشته است.

۸- سوبارو فارستر

سوبارو فروستر

سوبارو فارستر نسبت دیگر محصولات کمپانی سازنده‌اش، طرفداران بیشتری در بازار جهانی دارد. تا حالا ۱۴۳.۰۸۲ دستگاه از این مدل به فروش رسیده و با کاهش دو درصدی خود نسبت به سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی در بین دیگر رقبای خود دارد.

۷- تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر

نوبتی هم باشد، نوبت تویوتا هایلندر جذاب و دوست داشتی است که با فروش ۱۴۱.۳۰۱ دستگاه، در جایگاه نسبت خوبی در این لیست قرار گرفته است. با این حال، این مدل ۲۲ درصد نسبت به سال پیش فروش کمتری داشته است.

۶- هوندا آکورد

هوندا آکورد

شاید بین همه محصولات این لیست، هوندا آکورد دوست داشتنی با افت ۲۹ درصدی، یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را نسبت به رکورد سال پیش داشته باشد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، ۱۴۵.۲۹۱ دستگاه از این مدل محبوب به فروش رسیده است.

۵- جیپ رانگلر

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر در سال ۲۰۱۹، یکی از قوی‌ترین مدل‌های برند خود بود، اما امسال با فروش تنها ۱۵۰.۲۰۲ دستگاه، ۱۵ درصد افت کرد.

۴- جیپ گرند چروکی

جیپ گرند چروکی

جیپ گرند چروکی، با فروش ۱۵۲.۸۵۶ دستگاه، همچنان یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند جیپ است، حتی با اینکه نسبت به گذشته، ۱۷ درصد سیر نزولی داشت.

۳- فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر

تاکنون ۱۶۰.۲۰۹ دستگاه از فورد اکسپلورر خریداری شده است. این شاسی بلند دوست داشتنی که سه ردیف صندلی در کابین خود جای داده، امسال توانست تویوتا هایلندر محبوب را کنار بزند. نکته جالب این است که کمپانی فورد، سال گذشته پس از ارائه این محصول به بازار با مشکلاتی مواجه شد و امسال، فروش آن ۱۸ درصد رشد کرده است.

۲- تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما

بین پیکاپ‌هایی که تویوتا تولید کرده است، از لحاظ اندازه تاکوما کوچک‌ترین محسوب می‌شود. با این حال از دیگر خواهر و برادرهای خود محبوب‌تر است. این مدل تا کنون ۱۶۳.۶۱۹ دستگاه فروش داشته است.

۱- تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا محبوب و دوست داشتنی، نسبت به مدل‌های عنوان شده پیشین، عملکرد بسیار بهتری داشته و ۱۶۶.۲۱۳ دستگاه از آن تا کنون به فروش رسیده است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو۴۵