محصول الکتریکی تویوتا برای فرودگاه ‌ها

۷ آبان ۱۴۰۰ محصول الکتریکی تویوتا برای فرودگاه ‌ها

این روزها شانس اینکه هر نفر یک خودرو برقی داشته باشد بسیار زیاد است، چرا که اکثر خودروسازان برزگ دنیا، به ساخت ماشین‌های برقی روی آورده‌اند.

به نظر می‌رسد که ساخت خودروهای برقی چیزی شبیه به یک چشم و هم چشمی شده؛ غول‌های خودروسازی دنیا بر سر ساخت خودروهای جمع‌وجور و سازگار با محیط زیست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

درست چند روز پیش بود که در خبرها آمد کمپانی فناوری فاکسکان به ساخت یک خودرو برقی گرفته است. شانس برقی بودن خودروی بعدی شما بسیار بالا است چرا که خودروسازان در این زمینه گام‌های اساسی و بلند پروازانه‌ای برداشته‌اند.

خودروهای برقی هدف اصلی صنایع

ساخت خودروهای الکتریکی به یکی از جریان‌های اصلی صنعت خودروسازی در دنیا تبدیل شده است. اما هنوز راه بسیار طولانی پیش روی این صنعت وجود دارد تا خودروسازها موفق شوند خودروهای برقی را جایگزین موتورهای درون‌سوز کنند. با این حال اما، تا پیش از آنکه خودروهای برقی به تولید انبوه برسند، به لطف وسایل نقلیه جدیدی مانند جدیدترین پیشنهاد تویوتا – تراکتور یدک کش، می‌توان تجربه حرکت با خودروهای برقی را از دست نداد. جدیدترین خودروی برقی شرکت تویوتا که به نوعی موجب ایجاد تحول در صنعت خودروسازی شده است.

تراکتور بکسل تمام الکتریکی

تراکتور بکسل تمام الکتریکی (3TE25) متعلق به شرکت صنایع تویوتا است. یک خودروی کوچک، زیبا و تمام برقی که قرار است در فرودگاه کار کند!

صنعت خودروسازی تویوتا در تولید محصولات مختلفی مانند لیفتراک، ماشین بافندگی، بالابر ( آسانسور صنعتی)، قطعات خودرو و حتی وسایل نقلیه مسافربری فعالیت دارد.

اوایل سال جاری میلادی بود که، وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن ۲۱ فرودگاه داخلی را شناسایی کرد تا میزان انتشار گازCO2  را از سوی این فرودگاه‌ها کاهش دهد. ایده ساخت تراکتور یدک کش جدید نیز به همین دلیل در ذهن تویوتا جرقه زد.

مشخصات فنی تراکتور بکسل

این شرکت می‌گوید که تراکتور جدید، عملکردی برابر با پیشرانه بنزینی دارد و همان نیروی بکسل، سرعت رانندگی و قابلیت بالا رفتن را برای این خودرو فرودگاهی، تامین می‌کند.

حداکثر سرعت این یدک کش ۲۵ کیلومتر بر ساعت (۱۵ مایل در ساعت) است و یک باتری ۶۰۰ آمپر ساعتی با ظرفیت بالا روی آن قرار گرفته است. کمپانی ژاپنی تویوتا همچنین اطمینان داده است که این تراکتور جدید، شعاع چرخش و میدان دید وسیعی دارد.

با این حال، در بیانیه مطبوعاتی این شرکت به برد خودرو هیچ اشاره نشده است. به نظر می‌رسد برد این خودرو به میزان وزنی که یدک می‌کشد (باری که روی آن قرار می‌گیرد) بستگی داشته باشد.

تجهیزات استاندارد EV شامل یک چراغ جلو LED و یک نمایشگر چند منظوره می‌شود؛ یعنی این خودرو دارای تنظیم حداکثر سرعت و هشدار سرعت بیش از حد مجاز است.

یک قفل کمربند ایمنی اختیاری (;I بدون آن، خودرو عملکرد محدودی دارد)، یک درگاه شارژ با موقعیت بهتر و یک چراغ کار LED روی این خودرو کوچک تعبیه شده است.

تراکتور بکسل تمام برقی جدید در روز ۲۵ اکتبر، از طریق ۴۰ نمایندگی تویوتا L&F در ژاپن به فروش رسید. با این حال، احتمالاً این تنها یکی از چندین وسیله نقلیه الکتریکی جدید است که در سال‌های آینده در صنعت هوانوردی ژاپن نفوذ خواهد کرد.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: فرشته بهروزی نیک