خودرو برقی جدید کیا؛ ثمره استراتژی خودروساز کره ‌ای

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ خودرو برقی جدید کیا؛ ثمره استراتژی خودروساز کره ‌ای

کیا به تازگی تیزری را منتشر کرده است که اطلاعاتی کلی در خصوص مدل برقی اختصاصی جدید این شرکت را در اختیار علاقمندان می‌گذارد‌.

براساس این تیزر خودرو برقی جدید کیا ماه میلادی آینده معرفی خواهد شد و در زمان معرفی اطلاعات جامع و کاملی در خصوص این خودرو در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

این خودرو برقی جدید شرکت کیا برپایه پلتفرمی مشترک با هیوندای آیونیک 5 (موسوم به E-GMP) ساخته خواهد شد و احتمالا مشابهات زیادی بین این دو خودرو مشاهده خواهد شد.

کیا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد سیاست خود در خصوص خودروهای برقی را تغییر دهد. این کمپانی خودروسازی کره‌ای عنوان کرده بود که از این پس به دنبال تولید و طراحی خودروهای برقی جدید با ظاهری امروزی‌تر و پیشرانه‌ای پاک‌تر خواهد رفت. موضوعی که به کیا کمک خواهد کرد علاوه‌بر بدست آوردن رضایت بیشتر سازمان‌های محیط زیستی طیف گسترده‌تری از خریداران را جذب خود کند.

در شرایط فعلی بازار خودرو، پیشرانه‌های پاک‌تر بیشتر مورد استقبال عمومی قرار می‌گیرند. از طرف دیگر طراحی‌های امروزی نیز محبوبیت بالاتری داشته و حرکت به سمت مینیمالیسم به نوعی امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

کیا در استراتژی جدید خود قصد دارد تا محصولاتی برقی با کاربردهای اختصاصی تولید کند. هدف این شرکت نیز کسب رضایت و رفع نیاز طیف گسترده‌ای از بازار هدف این کمپانی عنوان شده است.

این خودرو جدید کیا که تیزر آن نیز به تازگی منتشر شده مصداقی از همین استراتژی جدید است که اتفاقا امید زیادی به مقبولیت و موفقیت آن وجود دارد.

از خودرو برقی جدید کیا چه می‌دانیم؟

جزییات خودرو برقی کیا

تیزر منتشر شده اطلاعات چندانی را در خصوص خودرو برقی جدید کیا در اختیار عموم قرار نمی‌دهد. در این تیزر یک کراس‌اوور سایز بزرگ با یک طراحی تیز و تند به نمایش گذاشته شده است.

کراس‌اوور مذکور بی‌شباهت به سلتوس و تلوراید نیست و ستون D آن مدل سول را در ذهن مخاطب مجسم می‌کند.

چندان بیراه نیست که بگوییم کیا چندان به سمت استفاده از یک زبان طراحی انقلابی و رادیکال متمایل نیست و بیشتر خواهان استفاده از یک زبان طراحی تکاملی است. گواه این ادعا نیز شباهت زیاد خودرو برقی جدید کیا به دیگر محصولات پیشین این شرکت است.

سیستم نام‌گذاری کیا به چه صورت است؟

کیا برای نام‌گذاری محصولات برقی خود یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن را انتخاب کرده است. نام محصولات این شرکت ترکیبی از حروف EV و اعداد 1 تا 9 هستند. به همین جهت نیز احتمالا خودرو برقی جدید کیا که در سال آینده عرضه خواهد شد از همین روش نام‌گذاری بهره می‌برد.

پلتفرم اختصاصی E-GMP کیا

گفتنی است که کیا با تکیه بر استراتژی جدید خود محصولات آینده برقی را تولید می‌کند که از پلتفرم اختصاصی E-GMP بهره می‌برند.

این پلتفرم امکان طی شدن مسافتی در حدود 500 کیلومتر را با یک بار شارژ‌ برای خودرو مورد نظر فراهم می‌کند. از نظر شارژ نیز باتری خودرو از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات این پلتفرم می‌توان به امکان انتقال قدرت به هر دو محور خودرو اشاره کرد. البته چرخ‌های عقب در این پلتفرم در حالت استاندارد متحرک هستند.

منبع: motor1

نویسنده: زهرا ملکی

فروش خودرو