تولید ۱۷ خودرو برقی توسط هیوندای و جنسیس

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تولید ۱۷ خودرو برقی توسط هیوندای و جنسیس

طرح خودروهای برقی هیوندای طبق برنامه زمانبندی‌شده در حال اجرا است. خودروساز کره‌ای اعلام کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۹ خورشیدی)، ۱۱ ماشین با آرم هیوندای و ۶ خودرو هم تحت عنوان جنسیس طراحی، تولید و روانه بازار کند.

گروه خودروسازی هیوندای قصد دارد با ورود این ۱۷ محصول جدید، میزان فروش خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸۷ میلیون دستگاه برساند. هدف قبلی که مدیران این شرکت تعیین کرده بودند، فروش ۵۶۰ هزار دستگاه ماشین برقی تا سال ۲۰۲۵ بود.

برنامه خودرو برقی هیوندای

هیوندای آیونیک ۷

در هشت سال آینده، گروه هیوندای موتور سه سدان برقی، شش شاسی‌بلند الکتریکی، یک خودرو تجاری برقی و «نوع جدیدی از وسیله نقلیه» را طراحی، تولید و عرضه کند. یکی از این سدان‌ها آیونیک ۶ است که اواخر سال جاری رونمایی می‌شود. شاسی‌بلند آیونیک ۷ هم سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد.

همچنین دو سدان برقی و چهار شاسی‌بلند و کراس‌اوور به فهرست خودروهای برقی جنسیس اضافه خواهد شد. در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲، جنسیس GV70 برقی رونمایی می‌شود و از سال ۲۰۲۵، این برند لوکس کره‌ای فقط ماشین‌های الکتریکی تولید خواهد کرد.

علاوه بر عرضه خودروهای برقی، هیوندای روی توسعه روش‌های کارآمدتر و کاراتر تولید خودرو نیز سرمایه‌گذاری کرده است. این کمپانی در مرکز نوآوری خود واقع در سنگاپور، در حال کار روی پلتفرم نوآورانه تولید بر پایه نیروی انسانی است. به گفته مدیران هیوندای، پلتفرم «نوآوری چشمگیری در زمینه بهره‌وری تولید» به همراه خواهد داشت و سرانجام، در خط تولید همه خودروسازان استفاده خواهد شد.

همچنین هیوندای قصد دارد تا ظرفیت بیشتری از خط تولید و کارخانه‌های خود را به ساخت خودروهای برقی اختصاص دهد. به عنوان مثال، کارخانه جدید این شرکت در اندونزی، تولید ماشین‌های برقی را تا اواخر سال جاری شروع خواهد کرد.

تامین باتری برای تولید خودروهای برقی حیاتی و ضروری است، به همین خاطر هیوندای در تلاش است با انعقاد قراردادهای همکاری با شرکت‌های بومی، از جمله کمپانی‌های آمریکایی، نرخ خرید و سفارش باتری را از این تولیدکنندگان افزایش دهد.

هیوندای آیونیک ۶

به گفته جائه هون چانگ، مدیرعامل هیوندای موتور گلوبال، «با وجود مشکلات و موانع ناشی از کمبود تراشه‌ها و شیوع ویروس کرونا، هیوندای مراحل برقی‌سازی را با سرعت پشت سر می‌گذارد و با موفقیت در حال تبدیل شدن به کمپانی پیشرو در حوزه خودروهای برقی است.»

علاوه بر مواردی که گفته شد، حاشیه سود عملیاتی ۱۰ درصدی و بیشتر از آن برای خودروهای برقی، بخشی از برنامه آتی گروه خودروسازی هیوندای است.

پلتفرم جدید خودروهای برقی هیوندای با نام معماری ماجولار یکپارچه (IMA) تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. این پلتفرم نسل دوم و تکامل‌یافته پلتفرم فعلی e-GMP است که بهای تمام‌شده تولید را کاهش می‌دهد.

پلتفرم جدید برای ساخت خودروهای سواری، خودروهای تجاری چندمنظوره و روبوتاکسی‌ها استفاده خواهد شد و بدین ترتیب مسافت قابل رانندگی ماشین‌های جدید بیشتر از هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و جنسیس GV60 است.

با برنامه خودروهای برقی هیوندای و همین طور Plan S ماشین‌های برقی کیا، در آینده کره‌ای‌ها در این حوزه جایگاه‌های نخست را در اختیار خواهند گرفت.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو