زیباترین خودروهای ۲۰۲۰

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ زیباترین خودروهای ۲۰۲۰

خودروهایی که هر سال به بازار قدم می‌گذارند متنوع‌تر، پیشرفته‌تر و مدرن‌تر از نسل‌های پیشین خود هستند. بعضی از آن‌ها از لحاظ ظاهری نیز زمین تا آسمان با خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خود متفاوت‌اند. بسیاری از این خودروهای خوش ساخت و زیبا، در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شدند.

فهرست خودروهای زیبای سال ۲۰۲۰ پر و پیمان‌تر از تصور شماست. با وجود محدودیت‌های مختلفی که دست و پای این صنعت و غول‌های بزرگ خودروسازی را بسته بود، برندهای مهم و نام آشنای دنیا با تمام توان در صدد ارائه بهترین‌های خود بر آمدند، بنابراین آشنایی با زیباترین خودروهای ۲۰۲۰، خالی از لطف نیست.

۱. مرسدس  AMG GT بلک سری

مرسدس  AMG GT بلک سری

AMG جی تی بلک سری، محصولی خوش قیافه از کمپانی مرسدس-بنز صدرنشین فهرست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ است. زمانی که این خودرو آلمانی خاص، خوش ساخت و باکیفیت به بازار قدم گذاشت، حسابی سر و صدا کرد. مدل پایه ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد، اما بلک سری و پیشرانه قدرتمندش که آن را به یک خودرو مسابقه‌ای «مجاز» تبدیل کرده است، ۷۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این مدل با به‌روزرسانی‌های همچون توربوهای بزرگ‌تر، گیربکس جدید، شیشه‌های نازک، چرخ‌های سبک و… همراه می‌شود که به علاوه ارتقای ظاهر، به بهبود عملکرد این خودرو جذاب نیز کمک می‌کند.

۲. فراری اس اف ۹۰ اسپایدر

فراری اس اف ۹۰ اسپایدر

با دیدن فراری SF90 Spider، قند در دل هر ماشین بازی آب می‌شود. این خودرو جذاب که رنگ بدنه‌اش زیر آفتاب همچون طلا می‌درخشد، دومین مورد لیست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ است. سیستم قدرت این خودرو ایتالیایی هیبرید و گران، از یک پیشرانه ۴ لیتری V8 و سه موتور الکتریکی تشکیل‌ می‌شود که در مجموع نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. پر کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای فراری اس اف ۹۰ اسپایدر مثل آب خوردن است و تنها در ۲.۵ ثانیه صورت می‌گیرد.

۳. پینینفارینا بَتیستا

پینینفارینا بَتیستا

در طراحی خودروهای زیبا و خوش ساخت، همیشه پای پینینفارینا ایتالیایی و خوش سلیقه در میان است. این برند که حالا کمپانی خودروسازی مخصوص به خود، یعنی Automobili Pininfarina را دارد، یک محصول تمام الکتریکی پرسرعت تولید کرده است که در لیست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ جای دارد. پینینفارینا بَتیستا که یک ابرخودرو محسوب می‌شود، ۱۹۰۰ اسب بخار نیرو دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر دو ثانیه پر می‌کند. بَتیستا خوش رنگ و لعاب و زیبا حدودا دو میلیون پوند قیمت دارد.

۴. بنتلی مولینر باکالار

بنتلی مولینر باکالار

بنتلی بریتانیایی به ساخت طراحی و تولید خودروهای لوکس و گران قیمت معروف است، بنابراین چهارمین مورد لیست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ یعنی Bentley Mulliner Bacalar نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها نقطه مشترک باکالار با کانتیننتال جی تی، پلتفرم‌ آنهاست. به نظر می‌رسد که منشا الهام طراحی این خودرو دو سرنشین جذاب، مدل مفهومی  EXP100 بنتلی است. این هیولای خوش قیافه به یک موتور W12 تویین-توربو مجهز و تنها ۱۲ دستگاه از آن ساخته شده است.

۵. آلپاین A110S

آلپاین A110S

این خودرو خاص، اسپرت و خوش ساخت، جایگاه پنجم فهرست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. ظاهر زیبا، بدنه تمام آلومینیومی، تایرهای پهن و پیشرانه پرقدرت، آلپاین A110S را به یک محصول ویژه و چشم نواز تبدیل می‌کند. این خودرو برادر کوچک‌تر آلپاین A110 محسوب می‌شود، اما به اندازه ۴۰ اسب بخار قوی‌تر است.

۶. لکسوس ال سی کانورتیبل

لکسوس ال سی کانورتیبل

به عقیده برخی، ال ‌سی ۵۰۰ کوپه یکی از جذاب‌ترین محصولات کمپانی لوکس‌ساز آسیایی لکسوس است. بنابراین این برند تصمیم گرفت با ارائه مدل کانورتیبل آن، فهرست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ ما را تکمیل کند. موتور ۵ لیتری V8 این مدل سنگین و ظاهر جذاب آن، ال سی کانورتیبل را به یک محصول تک و خاص تبدیل می‌کند.

۷. آستن مارتین دی بی ایکس

آستن مارتین دی بی ایکس

زمانی که سلیقه آستن مارتین در قالب یک شاسی بلند بزرگ و خوش ساخت ظاهر شود، مدل DBX به بازار قدم می‌گذارد. این خودرو جذاب که هفتمین مورد فهرست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ به حساب می‌آید، به یک آب نبات سرخ رنگ شبیه است. آستن مارتین برای طراحی و تولید دی بی ایکس که به یکی از اصلی‌ترین رقبای دیگر برندها و مدل‌ها در بازار خودروهای شاسی بلند تبدیل شد، از پلتفرم مخصوص خود استفاده کرد.

۸. رولز رویس گوست

رولز رویس گوست

بدون شک رولز-رویس گوست یکی از پرکارترین و زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ است. با اینکه طراحی آن بسیار ساده و به اصطلاح «مینیمال» به نظر می‌رسد، اما توسعه داشبورد آن به تنهایی بیش از ۱۰ هزار ساعت زمان برد. درهای این خودرو خوش ساخت و زیبا تمام برقی و فضای داخلی آن بسیار شیک، لوکس و البته راحت است.

۹. مک لارن ۷۶۵ ال تی

مک لارن ۷۶۵ ال تی

765 LT نهمین مورد فهرست زیباترین خودروهای ۲۰۲۰ و البته سومین نسل از خاندان «دم دراز یا همان Long Tail» مک لارن است. برای تولید این خودرو اسپرت و زیبا، تا حد زیادی از مدل ۷۲۰ اس الهام گرفته شده است. مک لارن ۷۶۵ ال تی نسبت به دیگر اعضای خانواده خود عملکرد بهتری دارد و وزن آن به شکل قابل توجهی کم شده است. به لطف یک پیشرانه ۴.۰ لیتری V8، این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۲.۷ ثانیه پر کند.

۱۰. جگوار تیپ اف

جگوار تیپ اف

تیپ اف آخرین مورد فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۰ و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های برند جگوار است. این خودرو که ابتدا در سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی رسید، در سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی سازنده به‌روزرسانی و به یک خودرو خوش قیافه‌تر تبدیل شد. در این به‌روزرسانی‌ها گریل جگوار تیپ اف از لحاظ اندازه کمی تغییر کرد و با چراغ‌های ال ای دی جدید، ظاهری نسبتا خشن اما جذاب به خود گرفت.

فروش فوری خودرو

منبع: esquire

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان