زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳ 

۱ فروردین ۱۴۰۳ زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳ 

در سال‌های اخیر شاهد طراحی‌های خاص و عجیبی از سوی شرکت‌های خودروسازی هستیم که ورود هرچه بیشتر علم آیرودینامیک به صنعت خودرو، باعث می‌شود این طراحی‌ها هم تا حد زیادی به سمت عجیب شدن پیش بروند و هم چارچوب طراحی بسیاری از شرکت‌ها تا حد زیادی به هم شبیه شوند. امروزه محصولات متنوعی را در سبد تولیدات خودروسازی‌ها می‌توان دید که شباهت زیادی با هم دارند و جزییات آنها هست که باعث تمایز و تفاوتشان می‌شود. با این وجود هنوز هم محصولات زیادی در این صنعت تولید می‌شود که می‌توان روح خالص و ناب یک خودرو را در آنها دید، تا جایی که بیشتر به یک طرح هنری شبیه هستند تا یک خودرو.

همیشه در پایان سال، خودروها از نظرات زیادی دسته‌بندی می‌شوند که یکی از آنها موضوع زیباترین خودروهای جهان است که توسط نشریات و موسسات مختلفی این کار انجام می‌شود و گاهی مواقع، تفاوت در اعضا این لیست به خاطر همین تنوع است.

آئودی RS7

آئودی RS7

محصولات آئودی همیشه در فهرست زیباترین خودروهای جهان قرار دارند و می‌توان گفت که جزو این کمپانی آلمانی معدود خودروسازانی است که در کنار دوری از طراحی‌های عجیب و غریب و با داشتن اصول طراحی نسبتا ثابت در طی سالیان، محصولاتی زیبا و خاص خلق می‌کند.

آئودی RS7 یک کوپه سدان ۴ در بزرگ است که با طراحی زیبایی که در داخل و بیرون دارد، انتخاب بسیاری از کارشناسان خودرویی به عنوان یک خودرو زیباست. ضمن اینکه با داشتن کیت بدنه خاص RS و همچنین پیشرانه توانمند، در نقش یک خودرو اسپرت جذاب نیز حاضر است. این خودرو هم دو دیفرانسیل است و هم هر چهار چرخ آن قابلیت فرمان‌پذیری دارند. ضمن اینکه دارای سیستم تعلیق بادی نیز است و سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. قیمت آئودی RS7 در حدود ۱۲۳ هزار دلار است که آن را در کنار خودروهای سدان لوکس و درجه یک دنیا قرار می‌دهد.

استون مارتین DBS سوپرلگرا

استون مارتین DBS سوپرلگرا

محصولات استون مارتین همیشه در بین خودروهای زیبای دنیا قرار داشته و دارند و حتی مدل‌های قدیمی‌تر این خودروساز نیز در فهرست زیباترین خودروهای تاریخ دیده می‌شوند. استون مارتین DBS به عنوان یکی از گران‌ترین محصولات این کمپانی، یک طرح هنری جذاب است که در هر دو اتاق کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود.

این خودرو با ظاهر خشن و زیبایش از یک پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد که با شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای، بیشترین سرعت آن را به حوالی ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و آن را از یک GT زیبا به یک خودرو اسپرت تند و تیز تبدیل می‌کند. بسیاری از قسمت‌های بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده است و با داشتن امکانات رفاهی و ایمنی زیاد، یک خودرو لوکس اسپرت ایمن و راحت است. قیمت استون مارتین DBS سوپرلگرا در حدود ۳۲۰ هزار دلار است که آن را به یکی از گران‌ترین جی‌تی‌های دنیا تبدیل می‌کند.

ولوو V60 استیشن واگن و کراس کانتری

ولوو V60 استیشن واگن و کراس کانتری

حضور یک خودرو استیشن نه‌چندان قیمتی در بین زیباترین خودروهای دنیا، می‌تواند کمی عجیب و غیرمنتظره باشد. اما ولوو V60، خودرویی با طراحی ساده و زیبا است که توانسته انتخاب بسیاری از نشریات و کارشناسان خودرویی باشد. این خودرو استیشن نه ابعاد بزرگی دارد و نه ظاهر خشن و قلدر، اما به لطف طراحی ظاهری ساده و زیبا در کنار طراحی زیبای داخلی و رنگ‌بندی خوب کابین، توانسته است نظر مثبت کارشناسان خودرویی را در کلاس خودش جلب کند.

خودروهای استیشن واگن به خاطر داشتن فضای زیاد داخل و همچنین ارتفاع متعارف در حد دیگر خودروها، یکی از محبوب‌ترین کلاس های خودرویی در منطقه اروپا هستند. قیمت ولوو V60 حدود 50 هزار دلار است. این خودرو یک نسخه کراس کانتری نیز دارد که ارتفاعش از نسخه استیشن واگن کمی بیشتر است.

مرسدس بنز کلاس S

مرسدس بنز کلاس S

مرسدس بنز کلاس S یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیا، خصوصا در قرن بیست و یکم است و بسیاری از تکنولوژی های خودرویی برای اولین‌بار با معرفی نسل جدید آن به دنیای خودرو وارد می‌شوند. از این نظر بنز اس کلاس یک محصول شاخص است که رقابت با آن برای دیگر کمپانی‌های لوکس‌ساز یک برنامه همیشگی به حساب می‌آید. بنز S کلاس همچنین همیشه در لیست زیباترین خودروها قرار می‌گیرد و نسل فعلی این خودرو نیز در نظر بسیاری از نشریات و جراید، می‌تواند در رده ۱۰ خودرو برتر سال جای بگیرد.

طراحی داخلی این خودرو بسیار لوکس و زیباست و این در حالی است که یک نسخه فوق لوکس به نام میباخ کلاس S نیز دارد که حالا بر اساس همین اس کلاس ساخته می‌شود. اس کلاس قابلیت فرمان‌پذیری در هر چهارچرخ را دارد و به‌صورت دودیفرانسیل نیز عرضه می‌شود. ضمن اینکه سال‌های زیادی با فنربندی بادی عرضه می‌شود تا راحتی و کیفیت سواری مثال‌زدنی خود را همچنان حفظ کند. قیمت نسخه پایه مرسدس بنز کلاس S کمی بیشتر از ۱۱۴ هزار دلار است.

رولزرویس بوت تیل

رولزرویس بوت تیل

رولزرویس بوت تیل (Boat Tail) با نگاهی به رولزرویس سوئپ تیل ساخته شده است و حتی در مواردی از آن نیز خاص‌تر و هنری‌تر است. بعد از رونمایی از رولزرویس Sweptail، تقاضا برای عرضه یک رولزرویس با همان سبک و سیاق افزایش پیدا کرد و در نتیجه بعد از مدتی، ۳ دستگاه به عنوان نمونه‌های اولیه رولزرویس Boat Tail ساخته شد تا مورد تست و بررسی قرار گیرد.

این خودرو در حال حاضر با قیمت ۲۸ میلیون دلاری به‌عنوان گران ترین خودرو تولیدی در تاریخ شناخته می‌شود و هیچ خودرویی در زمان عرضه با این قیمت به دست خریدار نرسیده است. این خودرو در واقع تلفیقی از طراحی یک خودرو فوق لوکس و یک قایق تفریحی لوکس است که می‌توان این ترکیب را در انتهای خودرو دید و به خاطر سقف بازشو، حس تماشای یک قایق تفریحی تندرو را بیشتر تداعی می‌کند.

پورشه تایکان توربو S

پورشه تایکان توربو S

پورشه تایکان از ابتدای حضورش در بازار به عنوان اولین خودرو تمام الکتریکی کمپانی پورشه که رکوردهای سرعت و شتاب آن بسیار قابل‌توجه است، حرف و حدیث‌های زیادی به سر زبان‌ها انداخت. این خودرو که به نوعی آن را مد روزترین محصول پورشه می‌دانند، از سوی برخی از علاقه‌مندان و کارشناسان خودرو به عنوان بهترین خودرو برقی ساخته‌شده تا امروز نیز شناخته می‌شود. تایکان نیز مطابق سنت نام‌گذاری پورشه و حتی با وجود الکتریکی بودن و نداشتن پیشرانه درون‌سوز و توربوشارژر، برای معرفی مدل‌های مختلفش از همین روش نام‌گذاری استفاده می‌کند و توربو S به نوعی سرآمد تمام مدل‌های آن است.

پورشه تایکان طراحی ظاهری ساده و بسیار زیبایی دارد که از این نظر، آن را بالاتر از دیگر خودرو ۴ در کمپانی پورشه یعنی پانامرا قرار می‌دهد. ضمن اینکه فضای داخلی نیز به خاطر الکتریکی بودن، طراحی منحصربه‌فردی دارد که با دورشدن از طراحی‌های شلوغ دیگر محصولات پورشه، آن را بسیار خاص می‌کند. قیمت این خودرو ۸۸ هزار دلار است.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

بوگاتی در کنار اینکه یکی از گران‌ترین خودروسازان جهان بوده و است، همیشه از طراحی‌های زیبایی نیز بهره برده است. بوگاتی شیرون نیز از ابتدای معرفی و عرضه، همیشه یکی از زیباترین خودروهای جهان لقب گرفته و این در حالی است که طراحی داخلی این خودرو نیز یکی از زیباترین‌هاست. یکی از مولفه‌های خاص شیرون که باعث چشم‌نوازی هرچه بیشتر ظاهر آن شده است، چراغ‌های کریستالی چهارگانه در جلو و قاب C شکل طرفین آن است که آن را از بوگاتی ویرون به ارث برده است. نمای جلویی این خودرو بسیار خشن و زیباست که با روح و شخصیت آن هماهنگی کاملی دارد.

نکته مهم در خصوص محصولات بوگاتی این است که مثل دیگر شرکت‌های سازنده خودروهای فوق‌سریع، نیازی به سبک‌سازی و کاهش امکانات رفاهی برای رسیدن به بیشترین سرعت ندارد و در عین اینکه یک خودرو لوکس با امکانات زیاد است، می‌تواند به راحتی به سرعت‌های بالا نیز دست پیدا کند. در ساخت این خودرو به مقدار زیادی از آلومینیوم، چرم طبیعی و فیبرکربن استفاده شده تا هم سبک‌وزن باشد و هم ایمن و دلنشین. قیمت بوگاتی شیرون برابر با ۳ میلیون دلار است.

بنتلی فلایینگ اسپر

بنتلی فلایینگ اسپر

سدان فوق لوکس ساخت بنتلی که رقیبی برای میباخ و رولزرویس است، از جمله خودروهای زیبای سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. رینگ‌های مشکی، جلوپنجره و توری مشکی‌رنگ جلو با چراغ‌هایی زیبا که مشخصه محصولات بنتلی شده است، در کنار تایرهای بزرگ ۲۰ اینچی، نمایی شیک و اسپرت به این خودرو داده است.

فلایینگ اسپر، سدان فوق لوکس بزرگی است که با یک موتور W12 به قدرت ۶۲۶ اسب بخار، حرف‌های زیادی در رقابت با دیگران خواهد داشت. این خودرو همچنین قیمت کمی نیز ندارد و قیمت مدل پایه آن ۲۱۸ هزار دلار است که در صورت سفارش آپشن‌های مختلف، قیمتش به بیش از ۳۲۷ هزار دلار می‌رسد.

لیکان هایپراسپرت

لیکان هایپراسپرت

چندین سال پیش بود که خبرهایی از ساخت یک خودرو سوپراسپرت در کشور لبنان به گوش می‌رسید و حالا این کمپانی به نام W Motors این خودرو را عرضه می‌کند. از ابتدای معرفی لیکان، طراحی این خودرو مورد بحث و نظر قرار گرفت و اکثر کارشناسان به زیبایی لیکان هایپراسپرت اقرار کرده‌اند. آن هم خودرویی که توسط طراحان نه‌چندان مطرحی طراحی شده است. تولید این خودرو به ۶ دستگاه محدود است که پلیس ابوظبی از جمله مشتریان آن است.

قیمت لیکان هایپراسپرت ۳.۷ میلیون دلار است که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای دنیا تبدیل می‌کند. این خودرو از یک موتور تخت ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر با دو توربوشارژر استفاده می‌کند که توسط شرکت راف که تخصص بالایی در تقویت محصولات پورشه دارد، ساخته شده است. قدرت این پیشرانه ۷۴۰ اسب بخار است و برای آن، از گیربکس دوکلاچه ساخت پورشه استفاده شده است.

کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا، ویژگی‌های خاصی دارد که برخی از آنها مثل فرمان‌پذیری هر چهارچرخ، بدنه و شاسی فیبرکربنی، درهای خاصی که مشخصه محصولات کونیگزگ است و همچنین هیبریدی بودن این خودرو، آن را در بین هایپرکارها در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد. همین‌طور این خودرو از یک موتور ۳ سیلندر تویین توربو استفاده می‌کند که اولین پیشرانه بدون میل‌سوپاپ تولید انبوه دنیاست.

این خودرو هم با یک موتور ۳ سیلندر ۲ لیتری تویین توربو و موتور الکتریکی عرضه می‌شود و هم با یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی با موتور الکتریکی می‌توان آن را سفارش داد. در حالت اول، قدرت مجموع موتور بنزینی و الکتریکی ۱۴۰۰ اسب بخار است و در حالت دوم، قدرت تولیدی به ۲۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. روی این خودرو یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته نیز نصب شده است که طراحی ویژه‌ای برای انتقال این قدرت بالا دارد. کونیگزگ جمرا در حالت الکتریکی می‌تواند در حدود ۵۰ کیلومتر را طی کند.

از این خودرو که ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد، قرار است فقط ۳۰۰ دستگاه تولید شود. جمرا یک خودرو جی‌تی بزرگ است که ظرفیت ۲+۲ نفر دارد و از این نظر با بسیاری از سوپراسپرت‌ها و هایپرکارها متفاوت است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: علیرضا داودی