برترین خودروهای ضد گلوله جهان

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ برترین خودروهای ضد گلوله جهان

خودروهای ضد گلوله بخش وسیع و البته مهمی از صنعت خودروسازی دنیا را تشکیل می‌دهند. این محصولات نسبت به دیگر خودروهای بازار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که باید با تمام وجود از سرنشینان مهم خود محافظت کنند.

محصولات ضد گلوله صنعت خودروسازی، جهان مجزا و وسیعی دارند. همیشه برای طراحی و ساخت این خودروهای خاص و مهم وسواس بیشتری به خرج داده می‌شود. معمولا برندهایی که این خودروها را تولید می‌کنند، غول‌های این صنعت هستند، کمپانی‌هایی که سال‌های سال سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند، شرکت‌هایی که افراد مهم، میلیاردرها و سران ممکلت به قدری به آن‌ها اعتماد دارند که امنیت و جانشان را به آن‌ها می‌سپارند.

لینکلن تاون کار

لینکلن تاون کار

لینکلن Town Car یکی دیگر از خودروهای لوکس، راحت و ایمن این لیست است. ایمنی این خودرو به قدری بالاست که می‌تواند سرنشینان را از گزند هرگونه مواد منفجره یا سلاح در امان نگه دارد. این مدل امکانات پیشرفته زیادی از جمله سنسور باران، ایربگ‌های پیشرفته و… دارد.

تسلا مدل اس پلید

تسلا مدل اس پلید

شاید باورش برایتان دشوار باشد، اما تسلا مدل اس پلید یکی دیگر از موارد ایمن و ضدگلوله این فهرست است. این سدان مجهز به ایمنی سطح چهار است و می‌تواند از سرنشینان در برابر آتش انواع تفنگ‌های دستی، رایفل و بمب محافظت کند.

بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا یکی از ایمن‌ترین موارد در بین خودروهای ضدگلوله در طیف قیمت متوسط است. بنتایگا به طور ۳۶۰ درجه و همه جانبه ضدگلوله است و حتی در برابر برخی از سلاح‌های شیمیایی نیز مقاومت نشان می‌دهد.

جگوار ایکس جی سنتینل

جگوار ایکس جی سنتینل

این خودرو نیز یکی دیگر از خودروهای ضدگلوله و ایمن لاکچری در سراسر جهان است. یکی از مواردی که ابتدا بسیار جلب توجه می‌کند، طراحی خاص این جگوار جذاب و خوش ساخت است. از جمله موارد ایمنی این خودرو لوکس و گران قیمت می‌تواند به دید در شب، بدنه‌ای از جنس تیتانیوم و… اشاره کرد.

کادیلاک وان

کادیلاک وان

کادیلاک وان آمریکایی یک خودرو لوکس دیگر با ایمنی بالاست که با ویژگی‌های بسیار زیاد و چشمگیر خود نظیر محافظت ۳۶۰ درجه، دید در شب، ترمز اتوماتیک هنگام تشخیص عابر پیاده، سیستم سرکوب آتش و… از سرنشینان محافظت می‌کند. البته که خرید خودرو این چنین پیشرفته و ایمن، حدود سه میلیون دلار ناقابل برایتان آب می‌خورد.

تانک رضوانی

تانک رضوانی

تانک رضوانی شاهکار کمپانی هفت ساله Rezvani Motors است که در کالیفرنیا قرار دارد. این شاسی بلند عظیم‌الجثه برای سفرهای آفرود هم مناسب است. شاید ظاهر آن برای یک تانک زیادی شیک و با کلاس باشد، اما این موضوع هیچ از قدرت Rezvani Tank کم نمی‌کند.

این تانک به صورت استاندارد به یک موتور ۳.۶ لیتری V6 مجهز است که با چرخ‌های آفرود GRID همراه می‌شود. اگر فکر می‌کنید که برای تعقیب و گریز به قدرت بیشتری نیاز دارید، می‌توانید موتور 6.4 لیتری V8 را انتخاب کنید. اگر شما آنقدر مهم هستید که به محافظ و خودرو ضد گلوله نیاز دارید، قاعدتا پرداخت ۲۱۸هزار دلار برایتان مشکل نخواهد بود.

مرسدس-مایباخ پولمَن گارد

مرسدس-مایباخ پولمَن گارد

اگر هم به دنبال راحتی هستید و هم به دنبال ایمنی و امنیت، Mercedes-Maybach Pullman Guard برای شما بهترین و درست‌ترین گزینه بازار است. استایل و طراحی این مایباخ قدرتمند و دوست داشتنی به شکل لیموزین است.

صندلی‌های داخل کابین به شکلی چیده شده‌اند که چهار سرنشین می‌توانند به راحتی رو به روی یکدیگر نشسته و حتی جلسه کاری برگزار کنند. پنل‌هایی از جنس استیل در دو طرف درها قرار گرفته‌اند و وظیفه محافظت از افراد داخل خودرو را بر عهده دارند. با پرداخت ۱.۵۶ میلیون دلار، می‌توانید صاحب خوش شانس این بنز ضد گلوله لوکس باشید.

بی ام و X5 سِکیوریتی پلاس

بی ام و X5 سِکیوریتی پلاس

شاید BMW X5 Security Plus شبیه به یک شاسی بلند معمولی باشد، اما تا پای جان از شما محافظت می‌کند. در واقع این خودرو همان X5 خودمان است که با پروسه‌های مختلف هنگام تولید، به یک خودرو ضد گلوله تمام عیار تبدیل شده است. قابلیت 4WD این بی ام و در مسیرهای پر از پستی و بلندی به کمک شما می‌شتابد. این خودرو در مقابل تیر ۴۴. مگنوم و AK47 هم دوام می‌آورد.

آئودی A8 L سکیوریتی

آئودی A8 L سکیوریتی

اگر آئودی و محصولاتش را دست کم بگیریم، کم لطفی کرده‌ایم. این خودرو یک محصول شیک و با کلاس است و انگار که به یک تاجر ثروتمند تعلق دارد. سلول‌های امنیتی Audi A8 L Security از پارچه آرامید ساخته شده است. این خودرو با چرخ‌هایی که از جنس آلیاژ آلومنیوم هستند و یک پوشش استیل همراه می‌شود و بدون اینکه وزنش از آنچه هست سنگین‌تر شود، از سرنشینان محافظت می‌کند.

تراسکو آستن مارتین DB11

تراسکو آستن مارتین DB11

برای خیلی از افراد Aston Martin یادآور خودرو جیمز باند است، اما در حقیقت استعداد و توانایی‌های این برند، آن را به سمت و سوی تولید خودروهای ضد گلوله نیز سوق داده است. ظاهر Trasco Aston Martin DB11 به قدری لاکچری است که اگر در ترافیک گیر کنید، هیچ کس شک نمی‌کند یک خودرو ضد گلوله در کنارش ایستاده است.

به لطف کمپانی تراسکو آلمان، DB11 دوست داشتنی و شیک، یک زره پوش سطح 4 تمام عیار است که در برابر گلوله اسلحه‌های دستی و کوچک، آدم ربایی و دزدی، مانند یک پلیس حرفه‌ای مقاومت می‌کند.

دارتز پِرام بِران

دارتز Dartz Prombron

خود این خودرو زره پوش دقیقا به اندازه نامش دیوانه وار است. Dartz Prombron با یک موتور ۶.۶ لیتری دیزلی V8 ارائه می‌شود که در اصل به کمپانی جنرال موتورز تعلق دارد. روکشی از جنس طلا برای برخی از بخش‌های این غول بی شاخ و دم در نظر گرفته شده است و قیمتش را از آنچه که باید بالاتر می‌برد. این خودرو در فیلم دیکتاتور با بازی ساشا بارون کوهن نیز حضور داشت.

کارلمَن کینگ

Karlmann King

طراحی Karlmann King عجیب و در عین حال جالب و جذاب است. از هر طرف که به این خودرو سنگین و بزرگ نگاه می‌کنید، هیچ چیزی جز زاویه‌های عجیب و غریب و تند نمی‌بینید. شاید به همین دلیل این مدل نسبت به دیگر موارد لیست ابهت بیشتری دارد. در واقع این خودرو بیشتر به یک بمب افکن ترسناک شباهت دارد تا خودرو. دشمنان با دیدن شما در این خودرو، فکر تعقیب و گریز و اسلحه کِشی را از سر بیرون می‌کنند.

پژو 205 GTI

پژو 205 GTI

محال است با دیدن تصویر این مورد باور کنید که با یک خودرو ضد گلوله طرف هستید. این خودرو به شما ثابت می‌کند که برای داشتن یک محصول ضد گلوله، لزوما لازم نیست یک سیاستمدار باشید، چرا که Peugeot 205 GTI در اصل به یک میلیاردر فرانسوی به نام Bernard Arnault تعلق داشت. او عادت داشت که هر روز با این خودرو ساده به گشت و گذار برود و بدخواهانش را گول بزند. این خودرو یکی از جذاب‌ترین مدل‌های برند پژو است.

پارامونت گروپ مارادِر

پارامونت گروپ مارادِر

نسبت به دیگر زره پوشان این لیست، Paramount Group Marauder کمی کلاسیک‌تر و سن و سال دارتر است. این خودرو در آفریقای جنوبی و برای استفاده ارتش ساخته شد. این غول بی‌شاخ و دم و با ابهت از سرنشینان خود در برابر مین ضد تانک، TNT، حمله مسلسل و موشک انداز محافظت می‌کرد.

رینج روور سِنتینِل

رینج روور سِنتینِل

Range Rover Sentinel برای افرادی که هم به دنبال یک خودرو ضد گلوله هستند و هم یک آفرودر قوی و حرفه‌ای، بهترین گزینه موجود است. سنتینل دوست داشتنی بر اساس یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین مدل‌های کمپانی، یعنی Autobiography، ساخته شده است. این خودرو با یک پک باتری کمکی و ویژگی‌های ایمنی کامل ظاهر می‌شود و جان سرنشینان را حتی از خطر انفجار نارنجک DM51 هم در امان نگه می‌دارد.

فروش آنلاین خودرو

منبع: boatinternational / topgear / armormax

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان