معرفی با کیفیت ترین خودروهای ۱۴۰۰

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ معرفی با کیفیت ترین خودروهای ۱۴۰۰

ماراتن کیفیت خودروها برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ انجام شد و با کیفیت‌ترین خوروهای سال معرفی شدند. آنطور که شرکت بازرسی و استاندارد کیفیت ایران اعلام کرده است در سطوح  قیمتی یک تا پنج، تیگو ۷ مدیران خودرو با سه ستاره، هایما s7 اتوماتیک با 4 ستاره، دنا پلاس توربو اتوماتیک با ۵ و  کوییک با ۴ ستاره کیفی، توانستند  جایگاه بهترین کیفیت  خودرو  را در سال ۱۴۰۰ کسب کنند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این اولین بار است که خودروهای ایران توانستند بیشترین ستاره کیفی  را در مقابل رقبای خود دریافت کنند. در ادامه این گزارش درباره ۴ خودروی برتر خواهیم نوشت. این گزارش مربوط به خودروهایی است که در ۴ سطح قیمت، یعنی از گران‌ترین تا ارزان‌ترین، در جدول کنترل کیفی قرار گرفته‌اند.

۱- دنا پلاس با پنج ستاره

دنا پلاس خودرویی است که در جدول بازرسی و استاندارد کیفیت، با سطح قیمت چهار شناخته می‌شود. این خودرو حالا ۵ ستاره دارد و بهترین خودروی ایرانی در سال جاری شناخته شده است. ستاره‌ها هم از نظر کیفیت ساخت به این خودرو داده شده هم از لحاظ شکل و ظاهر. این خودروی ایرانی طرفداران زیادی دارد و نظر خانواده‌ها را به خود جلب کرده است. آنطور که بررسی‌ها نشان داده است، بیشترین امتیاز این خودرو به نوع دنده آن مربوط می‌شود.

۲- هایما s7 با چهار ستاره

طراحی ظاهری هایما S7

بعد از مشکلاتی که درباره  s7پیش آمد، گروه خودروسازی ایران‌ خودرو تصمیم گرفت نسخه جدیدی از این خودرو را تولید و به بازار عرضه کند. هایما s7  حالا توانسته، ۴ ستاره کنترل کیفی را به خود ختصاص داد. این ستاره‌ها طرفداران این شاسی بلند خوش قد و بالا را خوشحال کرده است. گروه خودروسازی ایران خودرو،  هفت سال پیش بود که هایما s7 را روانه بازار کرد.

۳- تیگو با سه ستاره روی شانه

تیگو 5 مدیران خودرو

و اما تیگو این خودرو ایرانی که محصول مدیران خودرو است در سطح قیمتی یک توانسته ۳ ستاره دریافت کند. ستاره دار شدن این خودرو که از خانواده ام وی ام است بیشتر به دلیل مسائل فنی، نه شکل و ظاهر آن بوده است. بررسی‌ها نشان داده است که تیگو دارای ترمز پارک برقی است و همچنین سیستم اتو هلد دارد. این آپشن برای افرادی مناسب است که پارک کردن خودرو برایشان کاری دشوار است.

۴- کوییک هم ستاره دار شد

 کوییک محصول سایپا

کوییک هم بالاخره ستاره دار شد. این خودرو حالا چهار ستاره دارد. شاید برای افرادی که کل بودجه‌شان برای خرید خودرو نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان اینکه استاندار کیفی کوییک تایید شد، خبر خوبی باشد. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به پر آپشن بودن این خودرو اشاره کرد. این خودرو رقیبH30 Cross است. انگار گروه خودروسازی سایپا علاقه زیادی به ساخت خودروهای جمع‌و ‌جور دارد.

جمع‌بندی

در فهرست کنترل کیفی شرکت بازرسی و استاندارد کیفیت ایران، خودروهای دیگری از ساینا گرفته تا SWM G01 F سیف خودرو قرار داشتند. اما در این گزارش قصد داشتیم فقط به 4 خودروی برتر اشاره کنیم. بسیاری از صاحب‌نظران صنعتی خودرو گفته‌اند این اولین بار است که ۵ خودروی ایرانی در مقابل رقبای خود توانستند بیشترین ستاره را دریافت کنند.اما اینکه این روند در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد یا خیر؟ پاسخی است که به عملکرد خودروسازان بستگی دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: فرشته بهروزی‌نیک