خودروهای کارکرده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان (۱۴۰۳)

۲ آبان ۱۴۰۲ خودروهای کارکرده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان (۱۴۰۳)

در اوایل سال ۹۹ با ۱۰۰ میلیون تومان به راحتی می‌توانستید خودروهای صفر پراید، تیبا، پژو ۴۰۵، پژو پرشیا، پژو ۲۰۶، رانا و سمند را خریداری کنید. اما اوضاع آشفته بازار خودرو و جهش‌های شدید قیمتی باعث شد تا هزینه خرید یک دستگاه پراید، به عنوان ارزان‌ترین خودرو ایرانی به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برسد و دست خیلی‌ها در پوست گردو بماند.

حالا، در ابتدای سال ۱۴۰۱، دو سال است که تولید پراید سواری تعطیل شده و مدل ۹۹ پراید ۱۳۱ بیش از ۱۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. تیبا که ارزان‌ترین ماشین صفر است، در بازار خودرو کشور، ۱۷۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و ساینا مدل ۱۳۹۹ نیز با پرداخت ۱۸۶ میلیون تومان قابل خرید است.

بدین ترتیب دیگر خرید خودرو صفر با مبلغ ۱۰۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون تومان خواب و خیالی بیش نیست و از این رو افراد و خانوارهایی که از خرید خودرو جا مانده‌اند و امکان افزایش بودجه را ندارند، ناچار به سمت بازار خودرو دست دوم و کارکرده می‌روند. هر چند در بازار دست دوم هم با ۱۰۰ میلیون تومان ماشین چندان سالم و کم‌کارکردی در دسترس نیست.

ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ نقطه شروع ورود خودروهای چینی به بازار ایران بود. این هاچبک کوچک که در چین با نام چری QQ شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۴ توسط کرمان موتور به خریداران ایرانی معرفی شد و به خاطر شباهت ظاهری به دوو ماتیز فروش خوبی داشت و تا سال ۱۳۹۵ تولید می‌شد. اما ام وی ام ۱۱۰ کیفیت خیلی پایینی نسبت به دوو ماتیز دارد.

مدل‌های ۹۱ تا ۹۳ ام وی ام ۱۱۰ در بازار خودرو، ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما مدل‌های اواخر دهه ۸۰ را می‌توانید با قیمت‌های ۶۰ تا ۷۰ میلیون هم بخرید.

پراید

پراید ارزان‌ترین و البته پرتیراژترین خودروی ساخت داخل است. خودرویی که از سال ۱۹۸۷ میلادی (۱۳۶۶ خورشیدی) در کارخانه کیا موتورز کره جنوبی ساخته می‌شد. بعدها و از سال ۱۳۷۲ با مونتاژ توسط سایپا، به ایرانی‌ها معرفی شد و به دلیل مصرف بنزین مناسب، قطعات ارزان و البته جدید بودن، محبوبیت زیادی پیدا کرد و از دهه ۸۰ هم مدل‌های مختلف آن با نام‌های پراید ۱۴۱، پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲ و پراید ۱۵۱ عرضه شد. این خودرو در سال ۱۳۹۹ و با تولید آخرین دستگاه، برای همیشه از خط تولید خارج شد.

اولین گزینه‌ای که برای خرید خودرو با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان پیش روی شما قرار دارد، پراید مدل ۸۹ تا ۹۲ است که می‌توانید با ۹۰ میلیون تومان خریداری کنید. اما باید توجه کنید که از نظر فنی سالم باشد و هنگام معاینه فنی به دردسر نیفتید.

قیمت‌های پراید ۱۱۱، مدل ۹۰ – ۹۱ این خودرو نیز از ۸۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ هم وضعیتی مشابه با ۱۱۱ دارند و با قیمت‌هایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند.

پژو ۴۰۵ GLX

پژو ۴۰۵ GLX همزمان با پراید زیر پای ایرانی‌ها قرار گرفت و این بار ایران خودرو این اتومبیل جدید را به بازار معرفی کرد. موتور این خودرو از نوع ۲ لیتری کاربراتوری بود که در سال ۱۳۸۱ جای خود را به موتور انژکتوری ۱.۸ لیتری داد. در حال حاضر پژو ۴۰۵ GLX در دو نوع بنزینی و دوگانه‌سوز و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۴۰۵ کارکرده را می‌توانید با قیمت‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. برای این کار باید مدل‌های اوایل دهه ۸۰ را در نظر داشته باشید. قیمت مدل‌های دهه ۸۰ این خودرو از ۸۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

مدل‌های کارکرده و دست دوم پژو روآ و RD هم در بازار خودرو کشور موجود است و با قیمت‌هایی کمتر از ۴۰۵ خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس

پژو پارس از سال ۱۳۷۹ به مشتریان ایران معرفی شد و در ابتدا نامش پرشیا بود. این خودرو با الهام از ۴۰۶ طراحی و فیس‌لیفتی از ۴۰۵ بود و همین امر باعث شده بود تا از ۴۰۵ زیباتر و شیک‌تر باشد. در حال حاضر قیمت پارس از ۳۰۰ میلیون تومان شروع و به ۴۴۰ میلیون تومان می‌رسد. این خودرو در تیپ‌های ساده، دوگانه‌سوز، LX و اتوماتیک عرضه می‌شود.

اگر می‌خواهید یک دستگاه پژو پارس ساده داشته باشید و بودجه‌تان از ۱۰۰ میلیون کمتر است، می‌توانید سراغ مدل‌های ۸۱ تا ۸۳ بروید که از ۸۰ میلیون تومان تا ۹۵ میلیون تومان قیمت دارند.

پژو ۲۰۶

ایرانی‌ها پژو ۲۰۶ را از ابتدای دهه هشتاد شمسی می‌شناسند؛ از همان سال‌هایی که این هاچبک فرانسوی توسط ایران خودرو به بازار فرستاده شد. ۲۰۶ در ابتدا دارای ۶ تیپ مختلف بود که در حال حاضر فقط تیپ ۲ و ۵ در خط تولید باقی مانده‌اند.

اگر بخواهید یک پژو ۲۰۶ مدل ۸۱ – ۸۲ را بخرید، باید ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان هزینه کنید، در صورتی که قیمت مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۲۸۰ میلیون تومان است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تنها تیپ این هاچبک است که مدل‌های ۲۰ سال پیش آن زیر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سمند LX

سمند LX دومین سری از خودروی ملی سمند است که در سال ۱۳۸۳ ارائه شد و پنج سال بعد با موتور جدید دوگانه‌سوز به بازار آمد و در سال ۱۳۹۰ هم مدل بنزینی موتور EF7 روی این خودرو نصب شد.

برای خرید یک دستگاه سمند LX صفر مدل ۹۹ باید حداقل ۲۷۰ میلیون تومان پول داشته باشید اما مدل‌های ۸۲ تا ۸۵ این خودرو ملی را می‌توانید با قیمت تقریبی ۹۰ میلیون تومان بخرید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو