خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۲۰ دی ۱۴۰۲ خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

بازار خودرو تا اواسط دی ماه روال پاییز را در پیش گرفته بود و ماشین‌ها حداکثر ۱ تا ۲ درصد گران یا ارزان می‌شدند. همین امر باعث شده بود تا در پاییز ۱۴۰۲ بازار آرام و کم‌جنب و جوشی را شاهد باشیم. از اواسط دی ماه، به دنبال اعلام خبر عرضه ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط ایران خودرو و سایپا، بازار خودرو کشور به جنب و جوش درآمد و قیمت‌ها ۵ – ۱۰ درصد گران شدند. هر چند بلافاصله این خبر تکذیب شد. عرضه خودروهای وارداتی جدید هم نتوانست تاثیر چندانی روی افزایش آمار خرید و فروش خودرو و همین‌طور کاهش قیمت بگذارد. چرا که تا پایان پاییز فقط حدود ۴ هزار دستگاه ماشین تحویل مشتریان شده است.

آریسان ۲

مدل ۱۴۰۲ – ۴۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۴۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آریسان ۲ نسخه تقویت‌شده و بهبودیافته وانت آریسان است که در تابستان ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی و رونمایی شد و پاییز همان سال به بازار رسید. اضافه شدن چراغ‌های مه‌شکن جلو و خطوط رنگی روی بدنه تنها تفاوت‌های ظاهری آریسان ۲ با مدل قبلی است. اما نسل جدید وانت ایران خودرو از نظر فنی به طور کامل تقویت شده و بهبود یافته است و حالا از پیشرانه قوی‌تر و کم‌آلاینده‌تری استفاده می‌کند.

ساینا S

دنده‌ای بنزینی DA – مدل ۱۴۰۲ – ۳۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای بنزینی – مدل ۱۴۰۲ – ۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دوگانه‌سوز – مدل ۱۴۰۲ – ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا S اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از ساینا ارائه کرد. سپرهای عقب و جلو، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های این خودرو به‌طور کامل عوض شده، اما از نظر مشخصات فنی تغییری نداشته است. چراغ بدرقه، آینه بغل برقی، کامپیوتر سفری، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو از آپشن‌های فیس‌لیفت جدید این خودرو است. در سال ۱۴۰۲ تیپ‌های جدید اتوماتیک و دوگانه‌سوز ساینا S به بازار آمد. ساینا S تیپ DA که در بازار با نام ساینا SDA نیز عرضه می‌شود، در اصل نسخه پایه این سدان کوچک است. ساینا S دوگانه‌سوز در نیمه اول ۱۴۰۲ به بازار آمد. قدرت موتور این تیپ ۸۲ اسب بخار است و ۵ اسب کمتر از دیگر تریم‌ها نیرو تولید می‌کند. دلیل افت قدرت پیشرانه در این خودرو استفاده از دریچه گاز مکانیکی به‌جای دریچه برقی است.

کوییک SR

استاندارد ۸۵گانه – مدل ۱۴۰۲ – ۳۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۲ – ۳۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک SR یکی از انواع کوییک و محصول جدید سایپا است که در پاییز ۱۴۰۲ تحویل مشتریان شد. همان‌طور که از اسم این خودرو برمی‌آید، ترکیبی از طراحی ظاهری کوییک S و تریم دو رنگ کوییک R است. مشخصات فنی کوییک SR تفاوتی با دیگر تریم‌های کوییک ندارد و همچنان از یک موتور ۱.۵ لیتری ۸۷ اسب بخاری و گیربکس دستی ۵ سرعته بهره می‌برد. در طراحی ظاهری و داخلی این خودرو تغییری نسبت به کوییک اس دیده نمی‌شود. همین‌طور فهرست امکانات و تجهیزات نیز ثابت مانده است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو