خودروهای ۷۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۸ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۷۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

اگر یادتان باشد، پاییز ۱۴۰۱ قیمت خودرو، چه صفر و چه کارکرده با شیب تندی شروع به افزایش کرد و قیمت ماشین‌هایی مثل پژو ۲۰۷ به بیش از یک میلیارد تومان رسید. این روند تا ابتدای ۱۴۰۲ هم ادامه پیدا کرد و بعد از آن با تثیبت نرخ دلار در محدود ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان، بازار خودرو نیز به ثبات نسبی رسید. در دو ماه اول پاییز ۱۴۰۲ خودروها فعلا گران نشده‌اند، اما تصمیم‌های مدیران شرایط را به سمتی می‌برد که دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. یکی از این تصمیمات، افزایش تعرفه واردات قطعات خودروهای مونتاژی است که در ماه‌های آتی و با فرض ثابت بودن نرخ ارز خارجی، قیمت ماشین‌های مونتاژی چینی با میزان داخلی‌سازی کمتر از ۵۰ درصد، حداقل ۱۳ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت. بدین ترتیب فروش خودرو ام وی ام و بهمن موجود در این فهرست، در آینده با قیمت‌هایی نزدیک یک میلیارد تومان انجام می‌شود.

ام وی ام X22

دنده‌ای – اسپرت لاکچری – مدل ۱۴۰۱ – ۷۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام X22 اسمی است که مدیران خودرو برای عرضه چری تیگو ۲ در ایران انتخاب کرده است. این خودرو را در اصل باید مدل کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ دانست. این کراس‌اوور چینی در سال ۹۶ با جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته به دست مشتریان ایرانی رسید. ام وی ام X22 در ۴ تیپ لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت عرضه می‌شود که هر کدام تفاوت‌های جزیی با هم دارند. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت است و ویژگی‌های هر دو تیپ را دارد که شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب می‌شود.

بهمن اینرودز

مدل ۱۴۰۲ – ۷۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اینرودز ون باری کوچکی، محصول دانگ فنگ چین است که توسط بهمن موتور مونتاژ و به مشتریان ایرانی عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۵ لیتری اینرودز ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد، اما برای این موتور برای ماشینی که با ظرفیت کامل بارگیری، ۲ تن وزن پیدا می‌کند، ضعیف به نظر می‌رسد. فضای بار اینرودز ۵.۱ مترمکعب است و می‌توان حداکثر ۷۲۵ کیلوگرم بار را با آن حمل کرد. مزیت اینرودز در بازار ایران، ابعاد جمع و جور است و برای حمل بار در شهرهای شلوغ و پرترافیک به کار می‌آید.

پژو ۲۰۷

دو رنگ MC – مدل ۱۴۰۱ – ۷۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که با امکانات بیشتر از مدل قبلی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۹۵ زیر پای مشتریان قرار گرفت و نسخه مجهز به سقف پانوراما نیز در سال ۹۹ به بازار آمد. چراغ‌های جلو، آینه و جلوپنجره از نو طراحی و بالای داشبرد هم یک نمایشگر لمسی استفاده شده است. پژو ۲۰۷ MC نسخه دو رنگ هاچبک ایران خودرو است که با ترکیب قرمز-سفید و قرمز-مشکی در بازار موجود است.

 

دنا پلاس

۵ دنده دستی – توربو – مدل ۱۴۰۱ – ۷۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ دنده دستی – توربو – مدل ۱۴۰۰ – ۷۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنا پلاس دو سال بعد از عرضه دنا، در سال ۹۶ به بازار آمد. این خودرو مدل اسپرت دنا است که تغییراتی در طراحی ظاهری، مشخصات فنی و آپشن‌ها داشته. دنا پلاس توربو در سال ۹۷ به دست مشتریان رسید و تفاوتش با مدل ساده دنده‌ای، فقط افزوده شدن توربو به پیشرانه بود و البته ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرد. دنا پلاس در ابتدا امکانات و آپشن‌های متنوعی داشت، اما از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها مثل سانروف، کیسه هوا جانبی و نویگیشن حذف شد. ایران خودرو برای افزایش عملکرد دنا پلاس، سری جدید محصولش را با گیربکس دستی ۶ سرعته به بازار فرستاده و آپشن‌هایی را که در دنا پلاس ۵ دنده حذف کرده بود، دوباره به فهرست امکانات مدل جدید اضافه کرده است.

رانا پلاس پانوراما

مدل ۱۴۰۲ – ۶۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۶۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که سال ۱۴۰۰ از طریق طرح‌های فروش ایران خودرو عرضه شد. این خودرو هم مثل دیگر محصولات سری پلاس، تلاشی برای اعمال بهبود بر رانا LX است، طراحی و امکانات بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. آلایندگی موتور کاهش یافته، فرمان خودرو برقی استفاده شده، گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده، آینه بغل به راهنما مجهز شده و در کابین هم از تجهیزات پژو ۲۰۷ استفاده شده است. رانا پلاس در ابتدا با جعبه دنده دستی ۵ سرعته به فروش می‌رسید، اما سری‌های جدیدتر آن به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده‌اند.

زامیاد پادرا پلاس

دوگانه‌سوز – مدل ۱۴۰۲ – ۷۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دوگانه‌سوز – مدل ۱۴۰۱ – ۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

زامیاد پادرا پلاس، در کنار شوکا و پادرا یکی از وانت‌هایی است که خودروسازی زامیاد به عنوان جانشین و جایگزین وانت نیسان تولید کرده. این خودرو مونتاژ تک کابین وانت فودی لیون چینی است که موتور قدیمی نیسان جونیور زیر کاپوت آن قرار گرفته. به این شکل، پادرا پلاس همان وانت نیسان است که فقط ظاهر بهتری از پرفروش‌ترین وانت تاریخ صنعت ایران دارد. نسخه دو کابین این خودرو، اوایل سال ۱۴۰۰ با نام زامیاد کارون معرفی شد و به بازار آمد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو