داستان لوگو ۱۰ خودروساز محبوب دنیای خودرو

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ داستان لوگو ۱۰ خودروساز محبوب دنیای خودرو

شرکت‌های مختلف خودروسازی هر کدام آرم یا نشانه مخصوص به خود را دارند تا متمایز باشند. آرم خودرو یا همان لوگو به نوعی بیانگر هویت آن‌ها را نشان می‌دهد؛ هر کدام از این لوگوها معنی و مفهوم خاص خودش را دارد که هویت شرکت‌های خودروسازی را نشان می‌دهد. معنای هر لوگو بر اساس اتفاقات و اهداف گوناگونی که شرکت‌ها دارند شکل می‌گیرد. شرکت‌های خودروسازی با ساختن یک نشانه آن را روی محصولاتشان به نمایش می‌گذارند تا به چشم افراد بیاید و متوجه هویت شرکت شوند.

در ادامه معنای لوگو خودروها به همراه تصاویر آن آورده می‌شود تا بدانید هر نشان تجاری خودروسازی چه معنایی دارد.

تویوتا

محصولات تویوتا، این شرکت بزرگ ژاپنی به صورت گسترده در خیابان‌های ایران دیده می‌شود. تویوتا در سال‌های گذشته فروش بسیار زیادی در سراسر جهان داشته و توانسته سهم بزرگی از بازار جهانی خودرو را تصاحب کند. لوگو تویوتا از سه منحنی بیضی تشکیل شده است که یکی به معنای قلب مشتری، دیگری قلب محصول و سومین بیضی پیشرفت‌های بدون مرز این شرکت را نشان می‌دهد. طراحی لوگو تویوتا به صورت متقارن طراحی شده تا از دو طرف و آینه‌های خودرو قابل شناسایی باشد.

رنو

نشان تجاری رنو در واقع شبیه به یک الماس است. آرم رنو برای نخستین بار به صورت ایستاده روی در موتور به کار می‌رفت که بوق خودرو پشت آن قرار می‌گرفت. این لوگو به صورت نمادین سه برادر Reynold را نشان می‌دهد و رقابت در فضای نامحدود، توسعه و بقا را ترسیم می‌کند. در سال ۱۹۲۲ قسمت مرکزی آرم برای خروج هوا بریده شد و رنو از سال ۱۹۲۴ این آرم را با خود به همراه دارد.

هیوندای

هیوندا یکی از شرکت‌های جوان خودروسازی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۶۰ با مونتاژ فورد کورتینا آغاز کرد و فعالیت خود را روی پلتفرم‌های میتسوبیشی با مهندسان بریتانیایی ادامه داد. هیوندا در حال حاضر بزرگترین شرکت خودروسازی کره جنوبی محسوب می‌شود. در نگاه اول این لگو حرف H که شروع نام این شرکت است به چشم می‌خورد. هیوندای این حرف را دو شخص فروشنده و نماینده هیوندای معرفی می‌کنند که پس از خرید دست یک دیگر را می‌فشارند.

مرسدس بنز

خودرو‌های مرسدس بنز یکی از برندهای معروف در سراسر جهان است که خودرو‌های محبوب بسیاری عرضه کرده است. نشان تجاری مرسدس بنز برای توسط گوتلیب دایملر در سال ۱۹۰۹ برای محصولات مرسدس بنز طراحی شد. دایملر برای اولین بار لگو مرسدس بنز را روی یک کارت پستال کشید و برای همسرش فرستاد و عهد بست که این لوگو روزی به غول صنعت خودروسازی تبدیل خواهد شد و اکنون این عهد به واقعیت تبدیل شد. آرم مرسدس بنز به معنای تسلط بر زمین، آسمان و دریا است.

ب ام و

بی ام و از زمانی که شروع به تولید موتور هواپیما کرد این نشان تجاری را  برای محصولات خود برگزید. بی ام و از ابتدای کلمات Bavarian Motor Works  به معنی موتورسازی باواریا گرفته شده است. رنگ‌های به کار گرفته شده در این لوگو به دو صورت تفسیر می‌شود یکی اینکه این لوگو نشان دهنده یک ملخ هواپیمای در حال چرخش را نشان می‌دهد و رنگ آبی به کار رفته نیز رنگ آسمان است. تفسیر دیگری که برای این لوگو وجود دارد بیانگر این است که رنگ‌های به کار رفته در این نشان تجاری، از رنگ پرچم جنوب شرقی باواریای آلمان، مقر خودروسازی بی ام و گرفته شده است.

پورشه

شرکت خودروسازی پورشه توسط فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ تاسیس شد. لوگو پورشه با الهام از نشان محلی شهر اشتوتگارت در سال‌های اولیه دهه ۱۹۵۰ طراحی شده است. شاخ‌های گوزن و رنگ قرمز و سیاه برای تمجید از خانه شوابن که خانه دوم خانواده پورشه است گرفته شده و اسب سیاه روی لگو نشانگر قدرت پیشروی است.

فراری

فراری نیز یکی از شرکت‌های معروف و محبوب خودروسازی است. اسب ایستاده فراری برای اولین بار روی هواپیمای جنگنده فراچسکو باراکا که یکی از بهترین خلبان‌های ایتالیا در جنگ جهانی اول بود استفاده شد. برخی معتقدند که لوگو فراری مربوط به شهر اشتوتگارت است و عده‌ای دیگر آن را به خانواده کنت فرانسیسکو باراکا که اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند ربط می‌دهند و عده‌ای نیز می‌گویند که فراری طراحی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر اشتوتگارت روی آن بوده الهام گرفته شده است. به نظر می‌رسد که انزو فراری برای اولین بار این لوگو را به خواسته مادر باراکا روی خودرو‌های مسابقه‌ای به کار برد با این تفاوت که اسب به کار برده شده به رنگ سیاه بود که اندوه درگذشت باراکا را نشان می‌داد درحالی که اسب به کار رفته روی هواپیما به رنگ قرمز بود و رنگ زد پس زمینه آن نیز مربوط به شهر مودنا، زادگاه فراری گرفته شده است.

فولکس واگن

لوگو فولکس واگن با چرخ دنده احاطه شده بود که نشان جبهه کارگری آلمان بود و پس از جنگ جهانی چرخ دنده از نشان تجاری فولکس واگن حذف شد.

جگوار

جگوار یک پلنگ خالدار آمریکایی است که بزرگ‌ترین جانور گربه‌سانان در قاره آمریکا است. این لوگو از سال ۱۹۴۵ تا کنون مورد استفاده این شرکت خودروسازی قرار گرفته است. این پلنگ نمایانگر قدرت، استقامت و سرعت در خودروهای جگوار است.

آلفارومئو

نشان شرکت خودروسازی آلفا رومئو، نشان شهر میلان و مربوط به جنگ‌های صلیبی است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: شقایق صفی خانی