صفر تا صد لامبورگینی ایرانی

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ صفر تا صد لامبورگینی ایرانی

اواسط سال ۹۷ بود که یک شرکت ایرانی تلاش کرد تا با کمک مهندسی معکوس خودرویی مشابه با لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی بسازد. این خودرو در تبریز به نمایش عموم درآمد.

براساس گفته‌های تیم سازنده، مراحل تحقیق و توسعه این خودرو در حدود چهار سال به طول انجامیده و توسط یک تیم ۱۶ نفره انجام گرفته است. گفته می‌شود هدف از تولید این خودرو کپی‌کاری شده حرکت به سمت تولید سوپراسپرت‌های ملی و کاملا ایرانی است.

مشخصات لامبورگینی ایرانی

این خودرو از یک قوای محرکه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بهره‌مند است. این قوای محرکه می‌تواند ۳۰۶ اسب بخار قدرت تولید کند. البته که زیر کاپوت خودرو اصلی یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد اما به هر روی گروه مهندسی ایرانی ترجیح داده‌اند که قوای محرکه ۶ سیلندر تولیدی هیوندای را زیر کاپوت خودرو کپی‌کاری شده خود قرار دهند. قوای محرکه‌ای که اتفاقا در دور موتورهای بالا با جاده‌ها و آب‌وهوای ایران سازگاری بیشتری داشته و انتخاب معقولانه‌ای به نظر می‌رسد.

این قوای محرکه را یک گیربکس ۶ سرعته همراهی می‌کند و حداکثر سرعتی که به واسطه آن ثبت شده چیزی در حدود ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که امکانات چندانی برای تست این خودرو در کشور موجود نیست و احتمالا با امکانات دقیق‌تر نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

لامبورگینی ایرانی

این لامبورگینی ایرانی – ایتالیایی دارای ۴۷۱ سانتی‌متر طول، ۲۶۰ سانتی‌متر عرض و ۱۱۴ سانتی‌متر ارتفاع است. سرپرست گروه سازنده این خودرو مدعی است که در صورت اختصاص امکانات لازم می‌تواند سالانه چیزی در حدود ۱۵۰ دستگاه از این خودرو را ساخته و راهی جاده‌های کشورمان کند. البته که هنوز بهای نهایی این خودرو اعلام نشده است اما به طور قطع در صورت راه‌اندازی خط تولید، قیمت نسخه نهایی این خودرو قابل‌توجه خواهد بود.

تمامی قطعات ساخت داخل است

این خودرو با کمک مهندسین و متخصصین ایرانی و به کمک روش مهندسی معکوس ساخته شده است. در واقع مهندسین ایرانی با کمک مهندسی معکوس دانش نهفته در حوزه طراحی و تولید این محصول را استخراج کرده و امید می‌رود به واسطه این دانش بتوان هرچه زودتر به سمت تولید سوپراسپرت‌های داخلی گام برداشت. با کمک روش مهندسی معکوس تمامی قطعات مورد نیاز برای لامبورگینی قالب‌گیری شده و سپس به مرحله تولید رسیده است.

نکته‌ای که در این میان وجود این است که این خودرو فعلا شماره‌گذاری نشده است و احتمال هم نمی‌رود که سازنده آن با توجه به هدفی که دنبال می‌کند تمایلی برای شماره‌گذاری داشته باشد.

لامبورگینی ایرانی

لامبورگینی ایرانی؛ یک رپلیکا واقعی

در بسیاری از کشورهای جهان افراد علا‌قه‌مند به صنعت خودروسازی سراغ تولید خودروهای رپلیکا می‌روند. این لامبورگینی ایرانی را نیز می‌توان یک رپلیکا دانست.

محصولات رپلیکا که به آن‌ها Re-Body (پیکرسازی مجدد) نیز گفته می‌شود سبک خاصی از خودروها هستند که ظاهری مشابه با خودروهای معروف داشته اما در باطن بسیار معمولی هستند. این لامبورگینی ایرانی نیز دقیقا چنین داستانی را دنبال می‌کند. ظاهری تقریبا مشابه با لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی دارد اما در زیر کاپوت داستان کاملا فرق دارد.

هرچند ممکن است در ابتدای امر این کار برای شما بی‌فایده به نظر برسد و چنین خودرویی از نگاه شما بی‌هویت باشد اما واقعیت این است که خودروهای رپلیکا نیز بازار خاص خود را داشته و اتفاقا مشتریان بسیاری نیز خواستار تولید آن‌ها هستند.

لامبورگینی ایرانی

 

به هر روی یک گروه جوان ایرانی که اتقاقا تبریزی نیز هستند در یک اقدام کم‌سابقه اقدام به تولید این لامبورگینی ایرانی کرده‌اند. امید می‌رود این کار بتواند زمینه‌ساز ورود بهتر و سریع‌تر صنعت خودروسازی کشورمان به حوزه‌ خودروهای سوپراسپرت شود.

نویسنده: زهرا ملکی

 

فروش فوری خودرو کارکرده