راهنمای خرید و فروش خودرو

۷ دی ۱۴۰۰ راهنمای خرید و فروش خودرو

معامله در بازار خودرو  به راهنمایی و توصیه‌های کارشناسی نیاز دارد. از توجه به نکات فنی خودرو کارکرده گرفته تا مسائل حقوقی، از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

هنگام خرید و فروش ماشین دست دوم، اولین قدم ارزیابی وضعیت خودرو مورد نظرتان است. این نکته در زمان خرید خودرو باید مورد توجه قرار گیرد. در این مرحله باید خیالتان از مسائل فنی راحت شود. برای این منظور کار کارشناسی باید توسط یک فرد یا گروه متخصص انجام شود.

در مرحله دوم لازم است وضعیت خودروی خودتان را بسنجید. با دقت همه بخش‌های مختلف خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ مشکل یا نقص فنی وجود ندارد. با این شیوه می‌توانید در خصوص خودرو مورد نظر به یک ارزیابی کلی برسید. مثلا می‌توانید بفهمید که خودرو مورد نظرتان چند کیلومتر کار کرده و فرسوده است یا خیر. اگر فکر می‌کنید با تکیه بر دانش خودتان نمی‌توانید از عهده کارشناسی خودرو بر بیایید، از افراد با تجربه کمک بگیرید.

راهنمای خرید خودرو

برای خرید خودرو ابتدا باید میزان نقدینگی خود را در نظر بگیرید. در واقع ابتدا باید بودجه خود را برای خرید ماشین مشخص کنید. بعضی ارقام برای خرید خودرو کارکرده مشخص است. برای مثال فعالان بازار خودرو می‌گویند کف قیمتی خودرو کارکرده میان ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

انتخاب دقیق مدل ماشین، اطمینان از سلامت خودرو، بررسی بیمه نامه و مسائلی از این دست نیز در خرید خودرو بسیار مهم است. برای داشتن اطلاعات دقیق از همه این راهنمایی‌ها لازم است با یک کارشناس مشورت کنید.

بدون شک همه افرادی که به جای خرید خودرو صفر به دنبال خرید ماشین دست دوم هستند، یک نکته برایشان بسیار اهمیت دارد؛ مقرون به صرفه بودن محصول.

پیدا کردن خودرو مناسب با بودجه، یکی از دغدغه‌های خریدار ماشین است. کیفیت و زیبایی ظاهری نیز اهمیت دارد اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی، دارا بودن قیمت مناسب حرف اول را می‌زند.

در واقع همه به دنبال خودرو اقتصادی (از نظر قیمت)، با کیفیت و با ظاهری زیبا هستند. وقتی لیست قیمت خودروهای صفر خارجی را می‌بینید، تمایل بیشتری به خرید خودرو کارکرده پیدا می‌کنید.

راهنمای فروش خودرو

وقتی قصد فروش خودرو کارکرده را دارید، هدف اصلی شما پیدا کردن یک مشتری است که ماشین شما را با قیمت بالا خریداری کند. چند راه پیش پای شما قرار دارد؛ شما می‌توانید به بنگاه‌هایی که ماشین کارکرده خرید و فروش می‌کنند، مراجعه کنید. برای پیدا کردن قیمت واقعی باید از قیمت روز خودرو آگاه باشید. وقتی شرایط اقتصادی دستخوش اتفاقات مختلف شود، پیدا کردن قیمت واقعی در بازار خودرو بدون راهنمایی، کار دشواری است.

قیمت‌گذاری صحیح در این مرحله بسیار اهمیت دارد. برای قیمت‌گذاری نیاز دارید که مشخصات ماشین خود را به طور دقیق بدانید.

آگاهی از مدل خودرو و کارکرد

اگر قصد خرید خودرو دارید قبل از هر اقدامی، مدل دقیق و مقدار کارکرد آن را جویا شوید.  اما توجه داشته باشید که برای قیمت‌گذاری دقیق خودرو لازم است با سال تولید و تمام آپشن‌هایی که روی خودرو مورد نظرتان نصب است، آشنا شوید. بنابراین، به اسناد و مدارکی که در زمان خرید، تحویل شما شده‌اند مراجعه کنید. برای مثال فرض کنید خودرویی که قصد فروش آن را دارید دنا است؛ آیا این دنا، توربو دنده‌ای با آپشن رهیابی ماهواره‌ای است یا دنا معمولی؟

برخی از افراد ممکن است برای فروش ماشین خود همچنان شیوه آگهی را انتخاب کرده یا به شرکت‌هایی که در زمینه فروش فوری خودرو فعال هستند مراجعه کنند. در هر دو مورد برای به دست آوردن یک کارشناسی دقیق، تا حد ممکن جزییات را بیان کنید.

جمع بندی

این نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید که اشاره به جزئیات به نفع هردو طرف معامله است.  چرا که این شیوه نه تنها باعث فروش آنی خودرو دست دوم شما می‌شود بلکه با این کار، قیمت دقیق‌تر ماشین را هم به دست خواهید آورد. در واقع به نرخ روز خودرو دست خواهید یافت. قیمت روز خودرو در بازار فقط با آگاهی از جزییات به دست می‌آید.

ناگفته نماند که این روزها فروشنده ماشین دست دوم بیش از گذشته از سایت‌های آنلاین خرید و فروش خودرو کمک می‌گیرد. این روزها خرید و فروش خودرو کارکرده مشکلات سال‌های گذشته را ندارد.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵