رکوردشکنی هیوندای نکسو

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ رکوردشکنی هیوندای نکسو

بعد از راه‌اندازی و عرضه برند جدید ایونیک، هیوندای در حال فراهم کردن زمینه لازم برای عرضه سریع‌تر خودروهای برقی خود است. اولین خودرو برقی هیوندای، ایونیک ۵ نام دارد و اواخر ماه می میلادی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

هیوندای همراه با کمپانی تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی، خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را تولید و عرضه می‌کند. نکسو تنها خودرو هیوندا مجهز به سلول سوختی هیدروژن است اما با راه‌اندازی برند جدید سلول سوختی هیدروژنی هیوندای با نام HTWO، اتومبیل‌های جدیدی با استفاده از این فناوری تولید و روانه بازار می‌شود.

هیوندا نکسو؛ رکورد دار تولید خودروهای هیدروژنی

هیوندای نکسو

هیوندا برای نمایش قابلیت‌ها و بُرد محصولش، نکسو را در یک مسافرت جاده‌ای طولانی آزمایش کرد و رکورد جدیدی در زمینه طولانی‌ترین مسافت طی‌شده توسط یک خودرو هیدروژنی با یک باک را به ثبت رساند.

برندن ریوز، راننده استرالیایی رالی هیوندا پشت فرمان نکسو نشست. این رکوردشکنی از اسندون فیلدز ملبورن شروع شد و از وسط مناطق بروکن هیل و سیلورستون ادامه پیدا کرد.

این مکان یکی از لوکیشن‌های فیلم «مد مکس ۲: مبارز جاده‌ای» با بازی مل گیبسون است و شهرت جهانی دارد.

ریوز درباره این رکوردشکنی می‌گوید: «به عنوان راننده مسابقات رالی، همیشه می‌خواستم که یکی از رکوردهای جهانی را به اسم خودم بزنم، اما هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم که رکوردشکنی را به این شکل انجام دهم.»

نمای پشتی هیوندای نکسو

راننده رالی استرالیایی نظرش درباره رانندگی با هیوندای نکسو را اینگونه بیان می‌کند: «از همان اول صبح که اسندون فیلدز راه افتادیم، سریعا به نکسو عادت کردم و دیدم که این شاسی بلند خوش فرمان و خوش دست است. امکانات و تجهیزات هیوندای نکسو در دسترس قرار دارد و به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد. راننده تسلط زیادی روی فرمان دارد و صندلی‌ها راحت هستند. نکسو با بُرد طولانی، کابین آرام و پیشرانه سلول سوختی هیدروژنی بی سر و صدا عملکرد خوبی در جاده دارد.»

مسافرت جاده‌های هیوندای نکسو در ویلانگی، بعد از الدی استیشن به پایان رسید، در حالی که هنوز به اندازه ۵۹ کیلومتر سوخت در باک این شاسی بلند هیدروژنی باقی مانده بود. در نهایت، هیوندا نکسو ۸۸۷ کیلومتر را با یک باک سوخت طی کرد و رکورد قبلی را که ۷۲۱ کیلومتر و در اختیار خلبان فرانسوی، برتران پیکار بود، شکست.

کیلومترشمار هیوندای نکسو

مسافت طی‌شده هیوندای نکسو بر اساس داده‌های GPS یا ردیاب هیوندا ۹۰۳ کیلومتر بود و نقشه گوگل عدد ۹۰۴ کیلومتر را نشان داد، اما برای ثبت رکورد ۸۸۷ کیلومتر از کامپیوتر سفری این خودرو استفاده شد.

سفر هیوندا نکسو ۱۳ ساعت و ۶ دقیقه طول کشید و میانگین سرعت خودرو ۶۷ کیلومتر بر ساعت بود. بعد از ۶۲۸ کیلومتر، چراغ هشدار سوخت روشن شد، در حالی که ۹۰ کیلومتر از بُرد خودرو باقی مانده بود. در طول این سفر، هیوندای نکسو ۶.۲ کیلوگرم هیدروژن به مصرف رساند و ۴۴۹ هزار و ۱۰۰ لیتر هوا را تصفیه کرد. این میزان هوا برای تنفس ۳۳ فرد بزرگسال در یک روز کافی است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو