بررسی مشخصات فنی سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۲

۲۲ بهمن ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۲

خودروسازی فرانسوی بعد از فروش موفق ۲۶۰ هزار دستگاه از سیتروئن C5 ایرکراس، دستی به سر و روی این کراس‌اوور کشید و مدل فیس‌لیفت آن را در سال ۲۰۲۲ به بازار فرستاد. برای طراحی این ماشین از زبان طراحی جدید سیتروئن استفاده شده و زیر کاپوت آن هم پیشرانه پلاگین هیبریدی قرار دارد.

مزایا و معایب

+ ظاهر چشم‌نواز

+ صندوق عقب جادار

+ سواری نرم

+ کابین راحت

مشخصات فنی

قبل از اینکه فیس‌لیفت جدید سیتروئن C5 ایرکراس معرفی شود، این خودرو با چهار پیشرانه ۱.۲ لیتری و ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری دیزلی به فروش می‌رسید. اما فرانسوی‌ها، علاوه بر تغییر ظاهر محصولشان، مشخصات فنی آن را هم تغییر دادند. موتور C5 ایرکراس جدید از نوع پلاگین هیبریدی بوده و قوی‌تر، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانه‌های قبلی است.

همچنین سیتروئن محصول جدیدش را به آپشن‌های پیشرفته‌ای مجهز کرده که شامل ۲۰ سیستم دستیار راننده و سیستم خودران سطح ۲ می‌شود.

مشخصات کلی

نوع موتور

پلاگین هیبریدی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۲۲۱ اسب بخار

گشتاور

۳۶۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۸.۷ ثانیه

سرعت

۲۲۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۵۰۰ میلیمتر

عرض

۱۸۴۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۷۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۳۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۷۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۶۰۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۴۳ لیتر

ظرفیت باتری

۱۳.۲ کیلووات ساعت

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۲

سیتروئن C5 ایرکراس همیشه از نظر ظاهری با بقیه شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای بازار متفاوت بوده و فیس‌لیفت جدید هم از این قاعده مستثنا نیست.

کراس‌اوور جدید سیتروئن با استفاده از زبان طراحی جدید، بزرگ‌تر و جذاب‌تر از مدل قبلی به نظر می‌رسد. طراحی چهره C5 ایرکراس جدید ابهت بیشتری پیدا کرده و نشان از یک خودرو ایمن دارد.

لوگوی سیتروئن برعکس مدل قبلی، از چراغ‌های روز جدا شده و حالتی مستقل و برجسته‌تر پیدا کرده است. همچنین قاب چراغ‌های جلو به وسیله دو نوار نوری روی جلوپنجره به همدیگر متصل شده‌اند.

مثل دیگر قسمت‌های جلو، سپر هم از نو طراحی شده و دو ورودی هوا در طرفین سپر، به افزایش خاصیت آیرودینامیک خودرو کمک می‌کند. دیفیوزر زیر سپر نیز حالت اسپرت ایرکراس جدید را تقویت کرده است.

نمای جانبی تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و همان المان‌های بصری مدل قبلی را در خودرو جدید نیز می‌بینیم.

نمای عقب نیز برای هماهنگی با چهره جدید سیتروئن C5 ایرکراس، دستخوش تغییراتی شده است. اندازه چراغ‌های عقب ثابت مانده، اما از فرم ۴ گانه، تبدیل به چراغی با سه LED قرمز شده و رنگی تیره‌تر دارد.

طراحی داخلی

کابین سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۲

بعد از اینکه طراحان دستی به ظاهر سیتروئن C5 ایرکراس کشیدند و شکل و شمایلی لوکس‌تر به آن دادند، به سراغ طراحی داخلی رفتند. کابین مدل جدید، جذاب‌تر، زیباتر و راحت‌تر شده است.

یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی روی داشبرد نصب شده و جلوی چشم راننده و سرنشینان قرار دارد و هم‌زمان که نگاه راننده به جاده است، می‌تواند از این نمایشگر استفاده کند. دریچه‌های سیستم تهویه هم زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند و حالتی مستطیلی شکل دارند.

علاوه بر این، پنل کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی قابل تنظیم در خط نگاه راننده به جاده قرار دارد و اطلاعات ناوبری، سیستم‌های کمک‌راننده، عملکرد پیشرانه و… را پیش چشم راننده نمایش می‌دهد.

سیتروئن C5 ایرکراس مجهز به نسل جدید صندلی‌های Advanced Comfort است که قبلا در C4 و C5 X به کار رفته و با استفاده از فوم خاص، باعث می‌شود تا راننده و سرنشینان در سفرهای طولانی‌مدت دچار خستگی و گرفتگی عضلات نشوند.

کنسول مرکزی هم از نو طراحی شده و چیدمان دکمه‌ها و کنترل‌ها ارگونومیک‌تر و خوش‌دست‌تر است. دنده جدید با فناوری e-Toggle در کنسول میانی دیده می‌شود. همچنین علاوه بر اینکه کنسول میانی فضای کافی برای ابزار و وسایل دارد، دارای دو پورت USB و یک پد شارژر بی‌سیم نیز است.

خودروهای ایرکراس سیتروئن همیشه به داشتن صندوق عقب بزرگ معروف هستند و C5 ایرکراس پلاگین هیبریدی نیز صندوقی با گنجایش ۶۰۰ لیتر دارد. ظرفیت فضای بار مدل‌های بنزینی و دیزلی بزرگ‌تر و برابر با ۷۰۰ لیتر است.

C5 ایرکراس؛ جذاب و مدرن

نمای عقب سیتروئن C5 ایرکراس ۲۰۲۲

سیتروئن C5 ایرکراس در سال ۲۰۱۷ با عرضه در بازار چین به دنیای خودرو معرفی شد و بعد از ۵ سال اولین فیس‌لیفت آن در بهار ۲۰۲۲ به فروش خواهد رسید. طراحی ظاهری جذاب‌تر، آپشن‌های پیشرفته‌تر و مصرف سوخت کمتر می‌تواند به فروش آن در سراسر جهان کمک کند.

هنوز هیچ قیمتی برای خرید خودرو جدید فرانسوی‌ها اعلام نشده، اما احتمالا کمی گران‌تر از مدل فعلی، یعنی با مبلغی حدود ۳۵ هزار دلار عرضه شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو