شورولت بلیزر سال ۲۰۲۳ برقی می شود

۹ بهمن ۱۴۰۰ شورولت بلیزر سال ۲۰۲۳ برقی می شود

شورولت بلیزر برای چندین دهه، نامی آشنا برای ماشین‌بازهای ایرانی است و حتی آنهایی هم که دنیای خودرو را دنبال نمی‌کنند، تصویری از یک شاسی‌بلند جذاب آمریکایی در خاطرشان دارند. اولین سری این شاسی‌بلند با نام شورولت K5 بلیزر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تولید می‌شد و در دهه ۵۰ شمسی به ایران نیز وارد شد و توانست طرفدارانی در بین ماشین‌بازها و علاقمندان آفرود پیدا کند. این خودرو خاطره‌انگیز در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک کراس‌اوور احیا شد و حالا خبر از عرضه شورولت بلیزر برقی در سال ۲۰۲۳ است.

معرفی بلیزر برقی در نمایشگاه CES

شورولت ایکوناکس برقی

مری بارا، مدیرعامل گروه خودروسازی جنرال موتورز، خودروهای برقی جدید این کمپانی را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی کرد. اولین خودرویی که در این برنامه معرفی شد، شورولت سیلورادو برقی بود که قرار است در قالب یک وانت یا پیکاپ قدرتمند با قیمت مناسب در سال ۲۰۲۳ به بازار آمریکا عرضه شود.

همچنین کراس‌اوور جمع و جور شورولت ایکوناکس برقی که روی پلتفرم آلتیوم جنرال موتورز تولید شده و سال آینده به فروش می‌رسد، در معرض دید عموم قرار گرفت. در ادامه برنامه، مری بارا خبر از طراحی و تولید شاسی‌بلند جدید شورولت بلیزر برقی داد که در کلاس بالاتری از ایکوناکس قرار دارد.

در حالی که مدل‌هایی از سیلورادو برقی و ایکوناکس برقی ساخته شده و حتی بخشی از مشخصات فنی این دو خودرو نیز مشخص است، اما مدیرعامل جنرال موتورز، اطلاعاتی از مدل جدید شورولت بلیزر برقی در اختیار علاقمندان نگذاشت و فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که: «شاسی‌بلند بلیزر با قیمت مناسب و آپشن‌ها و امکانات سطح بالا و پیشرفته، در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.»

اما با نگاهی به مدل‌های قدیمی بلیزر و دیگر محصولات جدید شورولت می‌توان حدس و گمان‌هایی درباره شاسی‌بلند جدید آمریکایی زد.

پیش بینی شورولت بیلزر برقی

شورولت سیلورادو برقی

با وجود اینکه هیچ تصویر و عکسی از طراحی ظاهری شورولت بلیزر برقی منتشر نشده و نمی‌دانیم که آیا مثل سری اول به صورت جعبه‌ای خواهد بود یا اینکه مثل مدل‌های ۲۰۱۹ به بعد طراحی گرد و منحنی خواهد داشت. به نظر می‌رسد که طراحان، بلیزر برقی را از ترکیب مدل فعلی بلیزر با ایکوناکس برقی طراحی کنند، که می‌تواند شامل پنل پوشیده جلوپنجره، رنگ مشکی برای ستون‌ها، سقف، آینه‌های جانبی و گلگیرها و دستگیره‌های هم‌سطح بدنه باشد.

با این حال این مدل قطعا از ایکوناکس بزرگ‌تر است و قیمت بیشتری هم دارد و احتمالا از باتری بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد. با توجه به عبارت «آپشن‌ها و امکانات سطح بالا و پیشرفته» حدس می‌زنیم که در چند تیپ با تریم‌ها و باتری‌های مختلف در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

در مورد بُرد یا مسافت قابل رانندگی با یک بار شارژ هم می‌توان حدس‌هایی زد. کوتاه‌ترین بُرد محصولات این کمپانی متعلق به بولت برقی است که با سیستم باتری قدیم قابلیت حرکت تا ۳۹۷ کیلومتر را دارد. اما حدس می‌زنیم که مسافت قابل رانندگی بلیزر برقی و ایکوناکس برقی نزدیک به هم باشد، البته بُرد بلیزر بیشتر خواهد بود.

پیشرانه بلیزر برقی به احتمال زیاد مشابه همان سیستمی است که در هامر برقی به کار رفته و مناسب شاسی‌بلند و کراس‌اوورها است. قدرت این پیشرانه حداکثر می‌تواند به ۵۸۰ اسب بخار برسد.

در مورد قیمت هم می‌توان به این نتیجه رسید که مدل‌های برقی بلیزر و ایکوناکس قیمت مشابهی حدود ۳۵ هزار دلار خواهند داشت. قیمت برای خرید خودرو شورولت بلیزر ۲۰۲۲ بنزینی از ۳۴ هزار دلار شروع می‌شود و مدل پایه شورولت سیلواردو برقی حدود ۴۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

شورولت بلیزر برقی در بهار ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد و احتمالا اولین تصاویر و مشخصات فنی آن تابستان و پاییز ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو