صاحب تیک تاک هم خودروساز می‌شود

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ صاحب تیک تاک هم خودروساز می‌شود

بعد از ورود غول‌های تکنولوژی بزرگی مانند Apple و Xiaomi به صنعت خودروسازی، حالا نوبت کمپانی چینی ByteDance است که برای ساخت محصولات خودران اعلام آمادگی کند.

بیت‌دَنس یک کمپانی چینی بزرگ و البته صاحب اپلیکیشن پر طرفدار TikTok است که روز به روز تعداد کاربرانش بیشتر می‌شود. در چند سال اخیر محبوبیت این اپلیکیشن سرگرمی به قدری زیاد شده است که بسیاری از کاربران از اینستاگرام به تیک تاک کوچ کردند.

اگر فکر کرده‌اید که این کمپانی بزرگ تنها به یک کسب و کار موفق راضی می‌شود، حسابی در اشتباهید! بیت‌دنس برنامه‌های طولانی مدتی برای گسترش بزینس خود در نظر گرفته است. از قرار معلوم و بر اساس گزارشی از Bloomberg، این غول بزرگ صنعت سرگرمی، حالا تصمیم دارد با وارد شدن به عالم خودروسازی، این صنعت را هم قبضه کند.

بیت‌ دنس؛ حامی سوم QCraft

قدم اول برای صاحب تیک تاک، یک سرمایه گذاری هنگفت و قابل توجه است. به نظر می‌رسد که بیت‌دنس با 25 میلیون دلار سرمایه گذاری، از یک استارت آپ کوچک به نام QCraft که در زمینه گسترش تکنولوژی محصولات خودران فعالیت دارد، حمایت می‌کند.

این استارت آپ توسط کسانی پایه گذاری شد که سرد و گرم صنعت خودروهای الکتریکی و خودران‌ها را چشیده اند. برخی از این موسسان، کسانی نیستند جز کارمندان سابق نام‌های بزرگی مانند Tesla، Uber و Waymo. هرچند که QCraft یک کمپانی کوچک است، اما افرادی که پشت آن ایستاده اند، دست کمی از مدیر عاملان برندهای بزرگ دنیا ندارند.

با اینکه QCraft یک استارت آپ محسوب می‌شود و هنور آنطور که باید جا نیافتاده است، اما در حال حاضر مسئولیت تامین قدرت لازم برای اتوبوس‌های کوچک برخی از شهرهای چین را بر عهده دارد. البته که این کسب و کار نوپا پشتش به سرمایه گذاران بزرگ و به نامی مانند IDG Capital و Lenovo Capital گرم است و حالا هم که صاحب تیک تاک در جمع کوچک اما قدرتمند آن‌ها حضور پر رنگی دارد.

بیت دنس برای صنعت خودروسازی چه خوابی دیده است؟

به نظر می‌رسد که این کمپانی حریم شخصی خود را به خوبی حفظ می‌کند، چرا که هنوز اطلاعات زیادی از برنامه ریزی کلی و قدم بعدی آن در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که بیت‌دنس آنچنان هم عجله ندارد و ترجیح می‌دهد فعالیت خود را در این صنعت با حمایت از کمپانی‌های دیگر آغاز کند.

اگر چند وقت دیگر خبر برسد که این شرکت قصد دارد به صورت جدی با خودروسازان بزرگ برای ساخت محصولات الکتریکی همکاری کند، به هیچ عنوان تعجب نمی‌کنیم. چرا؟ چون بیت‌دنس اولین کمپانی از یک صنعت دیگر نیست که قصد دارد وارد دنیای خودروسازی شود. اگر خاطرتان باشد، کمتر از دو ماه پیش خبر همکاری اپل با Hyundai-Kia تمامی اینترنت را پر کرد و بعد از آن نوبت به شیائومی و Huawei رسید که اعلام کردند قصد دارند بخشی از آینده این صنعت باشند.

 

منبع: autoevolution

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان

 

فروش فوری خودرو کارکرده