چگونه خودرو کارکرده را بهتر بفروشیم؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ چگونه خودرو کارکرده را بهتر بفروشیم؟

رشد کسب‌ و کارها و تکنولوژی سبب شده است بسیاری از افراد به جای روی آوردن به شیوه‌های سنتی خرید و فروش به سراغ شیوه‌‌های نوین آن بروند. فروش خودرو از دیرباز کاری بوده است که نمی‌توان آن را به سادگی در نظر گرفت و بی گدار به آب زد. فروشنده همیشه می‌خواهد پول بیشتری از فروش خودرو به دست آورد اما فروشنده برعکس است و می‌خواهد پول بیشتری در جیبش باقی بماند.

فروش خودرو به شیوه سنتی تقریبا جای خود را به شیوه‌های جدید خرید و فروش داده است و حالا هر شخص به راحتی می‌تواند بدون رجوع به بازار سنتی،‌ خودرو خود را به فروش برساند. بهتر است به این نکته توجه کنید که فروش ماشین فوت و فن‌های خودش را دارد و بد نیست با آن آشنا باشید.

قبل از هرچیزی باید خودرو خود را برای فروش آماده کنید و کمی به آن سر و سامان دهید تا نه تنها خودرو شما راحت‌تر به فروش برسد، بلکه پول بیشتری نیز در قبال آن دریافت کنید.

خودرو را چگونه بهتر بفروشیم؟

این روزها کسب‌ و کارهای آنلاین زیادی در حوزه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کنند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر در خانه ماندن،‌ این کسب و کارها گزینه بهتری نسبت به شیوه سنتی خرید و فروش خودرو است. همچنین کسب رضایت از خرید و اطمینان را نیز با خود به همراه دارد.

 راه فروش بهتر خودرو دست دوم

1. خودرو را تمیز کنید

تمیز کردن بدنه خودرو یکی از نکاتی است که نباید از آن غافل شوید. ظاهر کثیف خودرو ذهنیت بدی در خریدار ایجاد می‌کند و دید بدی به آن می‌دهد بنابراین توجه به ظاهر آن ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. تمیزی خودرو تنها محدود به بدنه نیست و بهتر است داخل خودرو را نیز تمیز کنید تا نوعی اطمینان خاطر در خریدار ایجاد شود.

2.  بدنه را واکس بزنید

واکس و پولیش بدنه درخشندگی خاصی را برای ماشین به ارمغان می‌آورد. بهتر است ماشین را پولیش و واکس بزنید تا بدنه آن جلا پیدا کند. بدنه تمیز و درخشان توجه خریدار را جلب می‌کند.

3. تمیز کردن موتور ماشین را نادیده نگیرید

به طور کلی کثیف بودن هر بخش از خودرو می‌تواند دو خریدار را کور کند و ذهنیت بدی در ذهن آن به وجود آید که خودرو به خوبی نگهداری نشده است. مراکز بسیاری کار تمیز کردن موتور خودور را به صورت تخصصی انجام می‌دهند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

4. سوابق فنی خودرو را از قبل آماده کنید

سوابق سرویس‌های دوره‌ای خودرو را از قبل برای خریدار خودرو آماده کنید. سوابق سرویس‌های دوره‌ای یکی از نکات بسیار مهم در خرید و فروش خودرو است چراکه به خریدار نشان می‌دهد در دوره‌های مشخص چه کارهایی برای خودرو انجام شده است یا به زبان ساده‌تر رسیدگی به خودرو به چه صورتی انجام شده است.

5. توضیحات کاملی از خودرو ارائه دهید

زمانی که قصد فروش خودرو را دارید اطلاعات کامل و درستی از خودرو به خریدار بدهید چراکه همه چیز با کارشناسی خودرو مشخص می‌شود و اگر میان اطلاعات شما و بررسی‌های کارشناسی خودرو تناقص وجود داشته باشد ممکن است که خریدار خودرو را از دست بدهید.

6. قسمت‌های فرسوده را تعویض کنید

برخی از قطعات خودرو با گذر زمان و استفاده زیاد فرسوده می‌شوند. قسمت‌هایی مانند روکش صندلی‌ها، کفپوش خودرو،‌ دستگیره‌ها،‌ روکش فرمان، چراغ‌های سوخته، سنسورهای خراب و… را در صورت فرسودگی و معیوب بودن تعویض کنید. تعویض قسمت‌های فرسوده خودرو ممکن است هزینه زیادی برای شما نداشته باشد اما تاثیر بسیار خوبی بر قیمت روز خودرو خواهد گذاشت.

7. سرویس‌های خودرو را انجام دهید

خودرو نیاز به توجه دارد و نمی‌توان تنها به عنوان یک وسیله نقلیه به آن نگاه کرد. هیچ خریداری دوست ندارد در روزهای اول خرید خودرو به مکانیکی برود و به دنبال رفع ایرادات خودرو باشد. زمانی که سرویس‌های خودرو مرتب انجام شده باشد نوعی اطمینان برای خریدار حاصل می‌شود که به خودرو رسیدگی شده است.

سرویس دوره ای خودرو

8. صداها را رفع کنید

گاهی ممکن است به دلیل اشکالات جزیی قسمت‌هایی از خودرو صدا دهد که بهتر است بر طرف شود چراکه خریدار به محض بررسی خودرو متوجه آن می‌شود.

9. ایرادات بدنه را برطرف کنید

اگر قبلا با خودرو تصادف کرده‌اید و قسمت‌هایی از بدنه آسیب دیده است آن را درست کنید چرا که کمتر کسی حاضر به خرید خودرو با ظاهر معیوب می‌شود. همچنین بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که بر طرف کردن ایرادات بدنه خودرو به شدت روی قیمت واقعی آن تاثیر دارد.

10. قیمت مناسب برای خودرو در نظر بگیرید

برای اینکه قیمت منصفانه‌ای برای خودرو در نظر بگیرید باید قیمت روز خودرو مورد نظر و قیمت صفر آن مدل از خودرو را بررسی کنید و ببینید که رنج قیمتی خودرو شما چقدر است و با توجه به آن قیمت منصفانه‌ای برای خودرو در نظر بگیرید.

سخن پایانی

خرید و فروش خودرو شاید در ظاهر بسیار ساده باشد اما باید به نکات بسیار ریزی که کمک کننده است توجه کنید تا فروش رضایت بخشی داشته باشید و خودرو را به قیمتی که می‌خواهید به فروش برسانید.

نویسنده: شقایق صفی خانی