رکوردشکنی فروش پورشه در سال ۲۰۲۱

۲۹ دی ۱۴۰۰ رکوردشکنی فروش پورشه در سال ۲۰۲۱

پورشه رکورد فروش خود را هم‌زمان با دو برابر شدن آمار فروش تایکان در سال ۲۰۲۱ شکست. بر اساس گزارش منتشر شده، سال گذشته میلادی از نظر فروش بهترین سال خودروساز آلمانی است که خودروهای شاسی‌بلند و ماشین برقی تایکان بیشترین سهم را در این رکورد داشته‌اند.

پورشه، آخرین خودروسازی است که آمار فروش خود را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده و با وجود کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین، توانسته بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از محصولاتش را به بازار عرضه کند.

آمار فروش پورشه در ۲۰۲۱

پورشه ماکان ۲۰۲۱

همان طور که رولز رویس، لوتوس و بنتلی، گزارش‌های مثبتی از میزان فروش محصولاتشان منتشر کرده‌اند، پورشه هم اعلام داشته که سال ۲۰۲۱ بهترین سال در تاریخ ۹۱ ساله خودروساز آلمانی بوده و تقاضای چشمگیر و بی‌سابقه برای شاسی‌بلندهایی مثل کاین و ماکان و انواع مختلف خودرو برقی تایکان علت این رکوردشکنی است.

در مجموع، این برند ۳۰۱ هزار و ۹۱۵ دستگاه از محصولاتش را سال گذشته در سراسر جهان و بازارهای مختلف فروخته که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد رشد داشته است. پرفروش‌ترین محصول پورشه، کراس‌اوور ماکان ۸۸ هزار و ۳۶۲ دستگاه فروش داشته که یک‌سوم فروش کل برند آلمانی است.

پورشه کاین ۲۰۲۱

شاسی‌بلند بزرگ‌تر کاین با فروش ۸۳ هزار و ۷۱ دستگاه دومین محصول پرطرفدار پورشه است. تقاضا برای انواع مختلف خودرو برقی تایکان در یک سال گذشته دو برابر شده و آمار فروش این محصول را به ۴۱ هزار ۲۹۶ دستگاه رسانده است.

پورشه ۹۱۱ با فروش ۳۸ هزار ۴۶۴ دستگاه در سال ۲۰۲۱ رکورد تاریخ خود را شکسته و همچنین ۳۰ هزار و ۲۲۰ دستگاه پانامرا و ۲۰ هزار و ۵۰۲ دستگاه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کایمن توسط مشتریان در کشورهای مختلف جهان خریداری شده است.

فروش پورشه در ایالات متحده آمریکا ۲۲ درصد افزایش داشته و آمریکایی‌ها ۷۰ هزار دستگاه از خودروهای آلمانی را خریده‌اند. چین، بزرگ‌ترین بازار پورشه به شمار می‌آید و اهالی شرق آسیا ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ از این برند آلمانی خرید کرده‌اند و آمار ۹۵ هزار و ۶۷۱ دستگاه را به ثبت رسانده‌اند.

پورشه تایکان ۲۰۲۱

با افزایش ۷ درصدی فروش پورشه در اروپا، ۸۶ هزار و ۱۶۰ دستگاه در قاره سبز فروخته شده که ۴۰ درصد از این ماشین‌ها برقی و پلاگین هیبریدی است.

آمار منتشرشده برای بریتانیا، چهارمین بازار پورشه، نشان می‌دهد این کمپانی ۱۳ هزار و ۷۰۲ دستگاه در این کشور فروش داشته که یک‌سوم این آمار متعلق به تایکان است. ماکان دومین محصول پرفروش پورشه در بریتانیا است و ۹۱۱ سومین محصول پرطرفدار در بین انگلیسی‌ها به شمار می‌آید.

بر اساس اظهارات مدیران پورشه، تقاضا برای خودروهای اسپرت و لوکس این شرکت همچنان بالا است و بخش ثبت سفارش با سیل مشتریان و خریداران روبه‌رو است.

در ماه‌های آینده پورشه تایکان GTS و اسپرت توریسمو به بازار می‌آید و مدل جدید پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 RS، به عنوان قوی‌ترین ۷۱۸ معرفی خواهد شد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو