بررسی فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱

۲۴ دی ۱۳۹۹ بررسی فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱

فورد به دنبال آن است که در سال میلادی جدید شاسی‌بلند لوکس و لاکچری خود یعنی اکسپدیشن را با برچسب قیمتی کمتری عرضه کند. این کمپانی خودروسازی آمریکایی قصد دارد با کاهش تجهیزات و امکانات بهای تمام شده این خودرو را کاهش داده و تعداد بیشتری از خریداران را به سمت خود جذب کند. فورد اکسپدیشن (expedition) مدل ۲۰۲۱ در تریم XL به پکیج STX مجهز خواهد بود و تمامی امکانات ارائه شده در این پکیج با برچسب قیمتی تقریبا برابر با ۵۰ هزار دلار برای خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی در دسترس خواهد بود.

چنین برچسب قیمتی به فورد اجازه می‌دهد که بتواند تبلیغات گسترده‌ای را راه‌اندازی کند. تبلیغاتی که قطعا در افزایش فروش این کمپانی تاثیر به‌سزایی دارد.

فورد اکسپدیشن را در مقرون‌به‌صرفه‌ترین تریم یا همان تریم XL به پکیج STX  مجهز کرده است. اتفاقی که با کاهش تجهیزات و امکانات همراه است. نکته دیگری که در این میان وجود دارد آن است که اکسپدیشن مجهز به پکیج STX تنها از ۵ صندلی برخوردار خواهد بود و دیگر خبری از یک خودرو خانوادگی ۸ نفره نیست.

البته فورد اکسپدیشن را با ۸ صندلی نیز راهی بازار خواهد کرد اما دیگر خبری از برچسب قیمتی ارزان‌تر و تعداد صندلی‌های کمتر نیست. آخرین نسل از فورد اکسپدیشن در سه تریم XL – Limited -Platinum عرضه شد. این سه نسخه بهای قیمتی بین ۵۲ تا ۸۲ هزار دلار داشته و هر کدام تجهیزات و امکاناتی خاص را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

امکانات فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ مجهز به پکیج STX

طراحی داخلی فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱

در نمای بیرونی تریم XL مجهز به پکیج STX شاهد حضور جلوپنجره مشبک کرومی و همچنین چرخ‌های ۱۸ اینچی با روکش فلزی مغناطیسی و تایرهای مخصوص تمام فصول خواهیم بود.

دیگر مشخصه‌های برجسته بیرونی این خودرو شامل بامپرهای همرنگ بدنه، دستگیره‌های خاص درب و ریل‌های سقفی است. از دیگر تغییرات می‌توان به عوض شدن رنگ پشت آینه‌های بغل و مشکی شدن آن ها اشاره کرد. در داخل خودرو بیشترین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند حذف شدن ردیف سوم صندلی‌هاست.

این تغییر علاوه‌بر آنکه جابجایی تعداد کمتری مسافر را به همراه دارد به معنای آن است که فضای بیشتری برای جابجایی اسباب و اثاثیه محیا است. موضوعی که این خودرو را به یکی از بهترین‌های بازار در کلاس خود برای مسافرت و جابجایی تبدیل می‌کند. در این پکیج ظاهری مشتریان به جای نمایشگر ۴.۲ اینچی استوک از یک نمایشگر ۸ اینچی بهره خواهند برد. نمایشگری که در نقش سیستم اینفوتیمنت ظاهر شده و به نرم‌افزار Sync 3 مجهز است. با کمک تجهیزات این خودرو کنترل خودکار آب و هوای منطقه‌ای نیز میسر است.

قوای محرکه فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ مجهز به پکیج STX

فضای کابین فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱

نمایی از فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱

فورد اکسپدیشن مدل ۲۰۲۱ مجهز به پکیج STX همچون دیگر مدل‌های این خودرو از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر EcoBoost برخوردار خواهد بود. این موتور را یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک SelectShift همراهی می‌کند.

خریداران این نسخه ارزان‌قیمت اکسپدیشن در صورت تمایل می‌توانند از یک پیشرانه ۴ در ۴ نیز بهره ببرند اما این تغییر با پرداخت مبلغی در حدود ۳ دلار همراه خواهد بود. امکانات دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که انتخاب هر کدام از آن‌ها با پرداخت مبلغی اضافه همراه است.

به عنوان نمونه یک یدک‌کش تریلر Heavy Duty با برچسب قیمتی ۷۹۵ دلاری و  یک ControlTrac مخصوص لغزش دیفرانسیل خودرو با برچسب قیمتی ۱۱۰۰ دلاری در دسترس خریداران این خودرو قرار دارد.

جالب است بدانید با وجود کاهش قیمت اکسپدیشن مجهز به پکیج STX هنوز هم این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود گران‌تر است. به عنوان نمونه شورولت تاهو ۲۰۲۱ با وجود بهره‌مندی از ۳ ردیف صندلی و امکان جابجایی مسافران بیشتر ارزان‌تر از خودرو مذکور است.

 

نویسنده: زهرا ملکی