10 ویژگی متمایز فورد F-150 مدل 2021

۳۰ مهر ۱۳۹۹ 10 ویژگی متمایز فورد F-150 مدل 2021

کمپانی آمریکایی فورد (Ford)، به دلیل تولید سری F (F-Series)، محبوبیت بسیار زیادی در بازار جهانی دارد. این سری جذاب که متشکل از وانت است، تا سال 2020 با سیزده نسل (حدودا 40 سال) از محصولات خود، صنعت خودرو را همراهی کرد. حالا طرفداران، برای ورود نسل چهارم به بازار هیجان زده بوده و خود را آماده می‌کنند. فورد F-150 2021 (Ford F-150 2021)، هنوز وارد بازار نشده و در ماه نوامبر وارد مرحله فروش می‌شود. این محصول نسبت به دیگر خواهر و برادرهای خود تغییراتی جزئی و اساسی داشته است. در این مطلب، برخی از این ویژگی‌ها و نکات جالب F-150 به عنوان یکی از پر فروش ترین خودرو های تاریخ را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

دنده تاشو فورد F-150

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها در طراحی داخلی این محصول، قرار دادن یک دنده تاشو به درخواست مشتریان است. آن‌ها از این کمپانی محبوب خواستند که به جای دندنه چرخنده، ستونی و…، مانند دیگر خودروهای عادی، یک دنده معمولی برای این محصول در نظر بگیرد. نکته جالب اینجاست که این دنده، خیلی هم معمولی نیست! کمپانی فورد از این فرصت استفاده کرد و با خلاقیت و نبوغ تمام، فضایی در وسط بخش جلویی کابین قرار داد که در آن محل مخصوصی برای تا کردن دنده تعبیه شده است. با فشار دادن دکمه‌ای که درست در بالای چراغ P قرار دارد، سیگنال دستور خواباندن دنده به کنسول ارسال می‌شود. از نظر خیلی‌ها، این تکنولوژی حتی از تکنولوژی استفاده شده در جدیدترین محصولات جگوار (Jaguar) نیز «باحال‌تر» است!

14 خروجی برق

اگر شما هم جزو افرادی هستید که همیشه به دنبال یک پریز برق برای شارژ کردن لوازم شخصی الکترونیکی خود در ماشین می‌گردید، این مژده را به شما می‌دهیم که فورد F-150 برای شما ساخته شده است! در بخشی از این محصول، دو ژنراتور 3.6 کیلوواتی و PowerBoost تمام هیبرید V6 تعبیه شده است. بنابراین این ماشین فورد به مدت 64 ساعت، می‌تواند یک ژنراتور قابل متحرک برای شما باشد.

شاید با خود فکر کنید که اکثر پیکاپ‌ها، باتری‌های دوگانه 12 ولتی دارند که برای شارژ کردن انواع اکسسوری‌ها استفاده می‌شود، اما لازم است بدانید که این ویژگی از این باتری‌های 12 ولتی بسیار قوی‌تر بوده و یک نقطه قوت تمام عیار است. این امکانات پس از فعال کردن حالت Generator قابل استفاده خواهند بود. اما این پایان ماجرا نیست. در بخش سر باز ماشین، چهار خروجی 20 آمپر 120 ولتی و تعدادی خروجی دیگر هم برای سهولت سفر مسافران تعبیه شده است. در داخل کابین هم دو خروجی 120 ولتی دیگر، یک سوکت 12 ولتی و شش پورت USB قرار دارد.

 

حمل بار با فور F-150

وجود اسپیکرهای موجود در زیرسری صندلی

اگر به خوبی به تصویر زیرسری‌ها نگاه کنید، می‌بیند که سوراخ‌های ریزی بر روی آن وجود دارد. این حفره‌های کوچک دکوری نیستند، بلکه محل خروج صدای اسپیکرهایی هستند که در داخل بافت آن وجود دارند! با بلند کردن صدای این سیستم صوتی فوق رویایی حس می‌کنید هدفون زده اید. صدایی که در فضای کابین پخش می‌شود، کیفیت لطیف و بسیار خوبی دارد.

 

اسپیکرهای فورد 150

پرچم آمریکا

طراحی بخش‌های فلزی که در اطراف دریچه کولرهای روی داشبور قرار دارند، مشابه  پرچم آمریکا است. این مزیتی مهمی برای وطن پرستان بازار آمریکا محسوب می‌شود!

وجود میزکار برای کارهای دستی

به فکر راه اندازی یک میز کار هستید؟ بهتر است نگاهی به بخش پشتی این مدل بیاندازید! فورد حتی به فکر مشتریانی که ناگهانی دلشان هوس چوب بری می‌کند هم هست! در سمت چپ بخش پشتی دو سوراخ گیره مشابه به گیره‌های میز کار وجود دارد. همچنین خط کش هایی در این بخش وجود دارند که کار اندازه گیری را برایتان آسان می‌کنند.

وجود صفحه سرگرمی برای بازی در خودرو

صفحه نمایش 12 اینچی داخل کابین، تصویری واقعی از اطلاعات خود به سرنشینان ارائه می‌دهد. در حالی که پنجره سمت راست باریک تر بوده و فقط برای یک نگاه سریع طراحی شده است، با کشیدن انگشت به سمت چپ این اطلاعات کوچک بدون نیاز به استفاده از منوی اصلی یا هر دکمه میانبر دیگری به صفحه بزرگ‌تر منتقل می‌شوند.

تایرهای جدید

تریم‌های لوکس این ماشین، از تایرهای جدیدی بهره می‌برند. این تایرهای باکیفیت سواری را آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌کنند. همچنین دیواره‌های کنار تایر، نسبت به مدل‌های دیگر ضخیم‌تر است.

 

تایرهای خاص فورد

دکمه‌های میانبر بیشتر

در بخش وسطی، دو کلید وجود دارد که استفاده از صفحه نمایش را آسان‌تر می‌کند.

طرح‌های گرافیکی خاص بر روی پنل دیجیتالی

اگر بخواهید از حالت یدک کشیدن استفاده کنید، پنل این پیکاپ جذاب موقعیت شما را به صورت دیجیتالی نشان خواهد داد. زاویه فرمان، زاویه شیب و… همگی در زمان واقعی قابل رویت هستند. در حالت آفرود، این تصاویر گرافیکی تغییر می‌کنند.

چراغ‌های خیره کننده و جذاب

چراغ‌های خاص همیشه از ویژگی‌های بارز تریم‌های پیشرفته‌تر سری F هستند. در نسل جدید، چراغ C شکل به L تغییر کرده است.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان