توقف عرضه فولکس‌ واگن گلف در آمریکا

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ توقف عرضه فولکس‌ واگن گلف در آمریکا

فولکس واگن در بیانیه‌ای به تازگی اعلام کرده است که دیگر قصد ندارد فولکس واگن گلف را در خاک ایالات متحده به فروش برساند و به همین جهت نیز تولید این محصول در سایت تولیدی مکزیک به زودی متوقف خواهد شد.

البته این کمپانی اعلام کرده که با وجود توقف تولید مدل‌های نسل ۷.۵ مدل‌های گلف GTI و گلف R را به‌صورت وارداتی در ایالات متحده عرضه خواهد کرد. مدل‌های GTI و R را می‌توان مدل‌های پرچم‌دار نسل‌های مختلف گلف دانست که استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود. این مدل‌ها بیشتر در میان جوانان و اسپرت دوستان محبوب هستند. در حال حاضر فولکس واگن نسخه GTI Clubsport را در بازارهای اروپایی عرضه می‌کند.

جالب است بدانید هرچند فولکس واگن دیگر قصد ندارد گلف را در ایالات متحده به فروش برساند اما این خودرو در اروپا جز پرفروش‌ترین‌هاست. گلف در صدر جدول پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ در اروپا قرار دارد.

فولکس واگن گلف از سال ۱۹۷۴ در خاک آمریکا تولید و عرضه و بالغ بر ۲.۵ میلیون دستگاه از گلف در خاک این کشور به فروش رسیده است.

اصلی‌ترین دلیلی که سبب شده فولکس واگن تولید مدل گلف را متوقف کند عدم استقبال اهالی ایالات متحده از این هاچبک دوست‌داشتنی است.

از دیرباز اهالی قاره امریکا بر خلاف اهالی قاره سبز تمایلی به خودروهای هاچبک نداشته و بیشتر به دنبال خرید خودروهای استیشن و تراک بودند. حالا با فراگیری عطش خودروهای شاسی بلند و کراس اوور به نظر می‌رسد گلف دیگر جایی در ایالات متحده نخواهد داشت.

جالب است بدانید تحلیل کارشناسان فروش فولکس واگن از تمایل مردم آمریکا به خودروهای هاچبک به صورتی است که این کمپانی تصمیم گرفته حتی مدل برقی فولکس واگن ID 3  را در این کشور به فروش نرساند. البته مدل فولکس واگن ID4 در آمریکا عرضه خواهد شد.

نسل بعدی فولکس واگن گلف

فولکس واگن نسل بعدی گلف یعنی نسل هشتم آن را با همراهی گسترده از تکنولوژی‌های هوشمند و راننده محور راهی بازار خواهد کرد. نسل هشتم فولکس واگن گلف از سیستم‌های هیبریدی ۴۸ ولت بهره می‌برد و در واقع یک خودرو هیبریدی محسوب می‌شود.

شاخص‌ترین ویژگی فولکس واگن گلف نسل هشتم سیستم کمک راننده جدید این خودرو با نام Travel Assist است. این سیستم می‌تواند فرمان، ترمز و همچنین سرعت اتومبیل را تا سرعت‌های بالا مدیریت کند و یکی از بهترین‌ها در حوزه خود است.

جالب است بدانید شرکت فولکس واگن قصد دارد نسل هشتم گلف را با انواع مختلفی از پیشرانه‌ها راهی بازار کند. ۱۱ نوع قوای محرکه برای این خودرو عرضه خواهد شد که از این تعداد سه مدل نیمه هیبریدی و دو مدل پلاگین خواهند بود. مابقی سیستم‌های محرکه از نوع درون‌سوز هستند.

فولکس واگن گلف در ایران

نسل قدیمی فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف در نسل ۷.۵ به کشور ما نیز راه پیدا کرده است. این خودرو پیش از آغاز تحریم‌ها توسط شرکت ماموت خودرو در کشورمان در تعداد محدود عرضه شد، اما با اعمال تحریم‌ها متاسفانه دیگر امکان واردات آن از بین رفت.

گلف پیش از این نیز و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در کشورمان عرضه شده است. گلف‌هایی که پیش از این وارد بازار داخلی کشورمان شده‌اند در حجم بالا و صد البته در نسل‌های قدیمی بوده‌اند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: زهرا ملکی